Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva med normalladepunkt i Arendal sine parkeringshus?

Startet av hanhau, søndag 19. oktober 2008, klokken 15:24

« forrige - neste »

hanhau

Har funne ut at dette må vera ein god stad å få hjelp når ein har handla elbil på inpuls, frakta den til Vestlandet og så oppdaga at det ikkje finst nokon stad innanfor 4-5 timars radius som yter el-bil-service. Har forstått at eg må skaffe meg EvLite, men har ikkje kome så langt endå.
Så til problemet: Lampe 14 og 8 kjem på med det same me har starta opp. D.v.s at er det ei stund sidan me sist prøvde, kan me køyre nokre meter, men med det same me bremsar eller slakkar på gassen, kjem lampene på og bilen stoppar. ???
Me har sjekka børstane, dei var fine. Har og sjekka vasspumpa. Den gjekk. Veit at eg har slitte bremseklossar. Kan det vera ein samanheng her? Kva anna kan det vera og kva anna kan eg gjera? Håpar nokon har gode tips. :)
Peugeot Partner 1999 mod, kjøpt brukt østafjels vår 2008.

Boogie

Før vi kan hjelpe, så må du avklare hva lampe 14 og 8 er. Jeg fant ikke disse nummerene på noen av lampene i mine manuler. Hvilken manual refererer du til?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

hanhau

Har ein brukarmanual som følgde bilen, tydelegvis laga hjå Enviro. Lampe 8 er kontroll-lampe for handbrems og bremsevæskenivå, medan lampe 14 er lampe for el. feil. Trur den siste startar å lyse fyrst, men det i tilfelle snakk om berre eit sekund.
Peugeot Partner 1999 mod, kjøpt brukt østafjels vår 2008.

Elmo

Jeg visste ikke at Enviro laget egne manualer. Har selv en P106 som opprinnelig er kjøpt hos dem uten manual.
Men her kan du finne engelske manualer for Berligo
http://www.rmsconsult.co.uk/berlingo/manuals.htm

Og her er link til en Berlingo entusiast side som sikkert kan gi deg mye
http://www.berlingo-e.co.uk/
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Jeg har ikke vært borte i dette problemet før.
Det er mye som kan gjemme seg under "el.feil" lampen.
Kan være lurt å få lest ut feilmeldingen på et verksted slik at man får noe mer å gå på.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA