Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis datatrafikk til 1.1.2018:)

Startet av moby666, torsdag 20. februar 2014, klokken 11:13

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: svingen på torsdag 17. april 2014, klokken 21:14
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. april 2014, klokken 14:35
Da tenker jeg heller i retning en tidsstyrt kupevarmer på egen plugg.

Er faktisk litt i tenkeboksen på en billig elbil i tillegg til Tesla``en, og når C-Zero nå fås til 160 lapper inkludert vinterdekk er det ikke like attraktivt å kjøpe brukt...

Får dem nede i under 100 tusen nå og kan nok prute nå :-) kjek bil og skal ikke se bort i fra den får flere mil per år enn tessla,mye kjøring som er under 10 mil :-)  må huske de billene her er i "fritt fall" så greit å få så billig som mulig spør du meg :-) får defa fjernstyring med app eller timer eller fjernkontroøl ferdig montert får under 5 tusen,men kjedlig å glømme ta ut kabelen. Ville kjøpt en med fjernkontroll jeg den går vel par hundre meter :-) har en ion uten defa men vurdere veldig å kjøpe :-)
Nå var det ny bil som er på kampanje til 160 lapper da. Men det frister egentlig ikke siden forventet verditap er vanvittig. Da er det billigst mulig som gjelder, og dermed brukt.

Jeg kjører forresten over 40.000 i året med Tesla``en. Det aller meste er langkjøring, og godt over halvparten i jobb. Har vært oppe i 1740km på to dager... Den lille tralla vil få i oppgave å håndtere 4-6000km som nå tilbakelegges i en gammel Corolla. Det meste av disse kilometrene vil kanskje gå gjennom en kostbar bomvei, så trillingen kjøpes egentlig kun for redusere den kostnaden de stakkars årene det varer. Noe annet har den rett og slett ikke rekkevidde til.

Men veldig spent på hva som skjer med nyprisene på disse fram mot sommeren. Det er vel C-Zero som er billigst akkurat nå som nybil.

arthur

Ny på forumet og ny i elbilens verden for i morgen blir det trolig kontrakt på en splitter ny Miev. Har tilbud på 155' for ny bil, hvit lakk og med vinterdekk på felg som vel er en hyggelig pris. Markedet ser ut til å være helt støvsugd for trilling fra Peugot og Citroen i området her mens Mitsubishi kan fortsatt levere.

Er det noe jeg bør tenke på i forbindelse med kjøpet? Ser at mye er skrevet om vinterdekk og prisen jeg har fått på disse er 10' ferdig montert, men er det andre dekk/felger man kan/bør kjøpe eller kjøpe dekkene/felgene andre steder?

Tar gjerne i mot alle tips og råd før signaturen er på papiret!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

svingen

Hvor bor du? siden du ikke får takk i andre enn Miev?
hvis du søker litt rundt her kan du fint få dekk ned i 5 tusen mener jeg (var en som bestilt tidligere mener jeg og ha lest)
Trenger du pigg? eller holder det med piggfritt?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

arthur

Bor i Asker så har et relativt stort utvalg av forhandlere i nærheten. Trenger trolig ikke piggdekk, har ikke hatt det på noen andre biler på nærmere 20 år. Har lett litt rundt på forumet her for å se hvor man kan få kjøpt billigere dekk enn 10' (med felg ferdig montert) som jeg synes er noe dyrt.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

Mr.Zero

Sitat fra: arthur på torsdag 03. juli 2014, klokken 08:51
Ny på forumet og ny i elbilens verden for i morgen blir det trolig kontrakt på en splitter ny Miev. Har tilbud på 155' for ny bil, hvit lakk og med vinterdekk på felg som vel er en hyggelig pris. Markedet ser ut til å være helt støvsugd for trilling fra Peugot og Citroen i området her mens Mitsubishi kan fortsatt levere.

Er det noe jeg bør tenke på i forbindelse med kjøpet? Ser at mye er skrevet om vinterdekk og prisen jeg har fått på disse er 10' ferdig m❤️ontert, men er det andre dekk/felger man kan/bør kjøpe eller kjøpe dekkene/felgene andre steder?

Tar gjerne i mot alle tips og råd før signaturen er på papiret!

Trillingene blir brune på bilens understellskomponenter svært raskt. Anbefaler derfor en understellsbehandling. Med noen bokser guffe, kan du få klargjøringsgutta til å spraye over delene. Proff behandling koster rundt 5 tusen.

Skvettlapper foran! Disse koster ca 1600,-, men gjør nytten sin greit. Enkel montering.

Baklukespoiler. Denne gjør bilen litt cool samt reduserer møkk opp på bakruta.

Lykke til med kommende ny bil!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

edyrli

Bare en liten kommentar til understells behandling.
Jeg kjøpte min Peugeot iOn fra Bertel O Steen. Den var allerede understells behandlet med Mercasol. Ser det svetter en del fortsatt når som det har blitt varmt i været.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

arthur

Takk for svar og råd!

Noen forslag til hvor jeg bør kjøpe vinterdekkene (med felg) til en bedre pris enn forhandler vil gi?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA