Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gratis datatrafikk til 1.1.2018:)

Startet av moby666, torsdag 20. februar 2014, klokken 11:13

« forrige - neste »

svingen

Sitat fra: moby666 på torsdag 13. februar 2014, klokken 12:46
Da ble det en NULLer på meg. Fant en forhandler som ikke hadde noen på lager som hentet en av de "nye" bilene og ikke en gammel overligger. Fikk også veldig bra innbytte, så da var valget enkelt.

gratis :)
Anbefaler og bestile OVMS har ikke angret 1 sec på de 1000 lappen jeg brukte på det :)
og en 16a justerbar ladekabel (hvis du kjører veldig lite så trenger du jo ikke det men kjører du mye vil du sette pris på det her)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

moby666

Skal skaffe meg ovms. Det følger med variabel ladekabel (8-14) med nullet, og nullet kan heller ikke ta imot mer enn 14 ampere så da holder det :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

svingen

tok ca 2 uker fra jeg bestilte OVMS til jeg fikk det,anbefaler og registere deg på OVMS sin hjemme side og få login osv,tok 1 dag fra jeg gjorde det til jeg fikk login,satt da med ovms i handa og venta gikk lang tid den dagen ;)
er det en slik en som enten er 8A eller 14A?
som er diskutert her  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10397.0.html ?
Anbefaler og lese den,kort sakt må du ha en litt spesiel kontakt får og lade på 14a det er greit og ha på plass i garasjen.
lader du alle andre plasser får du kun 8a og det er ikke spesielt fort,men igjen kjører du lite er det ikke noe problem :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

fungus

Laderen i bilen kan ikke lese om det er en 10A,16A eller 32A kurs den er koblet opp mot. Instruksjonsboka er misvisende. Forhandlerens demobil ble koblet opp på flere kurser og den ladet med 8A uansett. Forhandleren bekrefter at slik er det. Du må styre ladestrømmen selv med en kladd eller en fast stasjon. Jeg har kjøpt en med 6, 9, 12 og 15A trinn (fra elbilhjelpen.no). I bilen er det som nevnt en sikkerhetskrets som alltid vil begrense ladestrømmen til ca. 13,8A. Om du skulle legge inn trinnet på 15A, vil bilen selv redusere strømstyrken til 13,8A. Jeg vil lade med 12 A. Da har jeg også en rimelig god margin på kursen (15A) mot overbelastning (75% utnyttelse). Man bør nok ikke belaste kursen med over 80% utnyttelse over lang tid av sikkerhetsmessige årsaker.

Nå er dette bare teori (med unntak av testen): Jeg har hverken fått bil eller ladestasjon enda ::)!


moby666

Da har jeg fått bilen, og første inntrykket er OK.
Vinterdekkene var satt på uorginale felger. Litt rart når de er kjøpt hos forhandler? Har alltid blitt advart av forhandler at uorginale felger ikke er bra for bilen...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

svingen

hmmm,kan ikke så mye om bil men hva er feil med "urgorginal" felger? er det ikke slik att dem skal passe ut fra dekk størelsen? hvordan ser jeg att det er "orginal" felger eller ikke?

Fikk med Stålfelger til vinterdekk her,og såkalt "lette" til sommeren (er ikke spesielt lette spør du meg når jeg la om på en passat 2006 modell sist år men trillingen er vel lettere/mindre dekk på)

Fått OVMS eller?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Karus

Sitat fra: moby666 på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:57
Vurderer å kjøpe en splitter ny c-zero til kampanjepris 159900 med vhjul etc. Er dette et godt kjøp? Hvordan tror dere verditapet på denne bilen vil være fremover?
Har nettopp underskrevet kontrakt på C-Zero, kampanjeprisen er jo meget god. Bilen er klar 10. mars. Skal brukes til jobb og fritidskjøring i Oslo-området. Fikk skriftlig vedlegg til kontrakten at kladden vil lade på 14A når kontakten er koblet til en 16A sikring/2.5mm2 ledningsnett. Har et ampermeter å sette mellom så dette/kontrakten kan bli morsomt å teste :-).
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

edyrli

Det er bare å teste til du blir grønn. Den kommer kun til å switche over på 14A når den er tilkoblet en green'up access kontakt.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

moby666

Da må de levere en annen ladekabel som du kan switche manuelt. Hvilken forhandler kan så lite om bilen?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

edyrli

Det var en her som fikk dekket denne kontakten. Det er nok det som er mest sannsynlig man kan krangle seg til. Jeg fikk heller ikke opplyst noe om dette.  Mitsubishi visste heller ikke noe om dette da jeg prøvekjørte i-miev.

Hvis du leser 8/14A kabel tråden her inne så får du alt forklart.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

fungus

Jeg fikk min C Zero for noen dager siden og vi er veldig godt fornøyd. Km-standen er nå hele 240 km! Har PSA tenkt å gi seg med tvillingene? Iallefall har salget i 2013 falt katastrofalt i forhold til 2012, både for Citroën og Peugeot. Vi vet jo at Mitsubishi stanset produksjonen noen måneder av de franske tvillingene pga. lav etterspørsel. Produksjonen ble så tatt opp igjen. Iflg. PSA konsernets informasjonsider ble det i 2013 på verdensbasis solgt under 900 biler, mot nesten 9 000 i 2012!! Et voldsomt fall som utvilsomt skyldes den harde konkurransen fra Nissan Leaf. Trillingene er jo dyre i alle europeiske land (NOK 220 - 240'). Skal de fortsette å selge dem, må prisen ned på de store markedene. Er det da lønnsomt nok? Når prisen i Norge er nede på kr. 159 900,- inkl. vinterdekk kan det ikke bli så mye igjen. PSA må vel ta sin del av utviklingskostnadene (noen milliarder?) hos Mitsubishi?
Men de har jo ikke gitt opp. Nå kommer Citroën Berlingo Electric, foreløpig som varebil. Det er vel å anta at Citroën Multispace også kommer i elektrisk utgave om ikke lenge. Da blir det nok mere fart i salget. Mitsubishi er ikke involvert i utvikling av Berlingo'n, ser det ut til.

Muffinman

Hmm...bare Mitsubishi``en av de tre som kan forvarmes altså?

TB

Sitat fra: Muffinman på onsdag 16. april 2014, klokken 22:40
Hmm...bare Mitsubishi``en av de tre som kan forvarmes altså?

Det stemmer, forvarme er ein funksjon som berre finnes på Mitsubishi i-Miev pr. idag. Samme med "ekstra gir". Annan forskjell er radio, GPS og blåtann håndfri. Resten er stort sett likt.

Det er mulig og montere dieselvarmer, med fjernstart muligheit på alle tre. Dermed er det mulig og starte varmen utan at ladekabel står kobla i. (i-Miev kan ikkje varme elektrisk uten ladekabel plugga i.)

Om du ser i tråden ang. OVMS for trillingane er det spekulert i om det er mulig og fjernstarte varmen. Usikkert om dette vil gå - vekke opp bilen via ODB2 porten er ikkje sikkert det er teknisk mulig uten ekstra modifikasjon.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Muffinman

Da tenker jeg heller i retning en tidsstyrt kupevarmer på egen plugg.

Er faktisk litt i tenkeboksen på en billig elbil i tillegg til Tesla``en, og når C-Zero nå fås til 160 lapper inkludert vinterdekk er det ikke like attraktivt å kjøpe brukt...

svingen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. april 2014, klokken 14:35
Da tenker jeg heller i retning en tidsstyrt kupevarmer på egen plugg.

Er faktisk litt i tenkeboksen på en billig elbil i tillegg til Tesla``en, og når C-Zero nå fås til 160 lapper inkludert vinterdekk er det ikke like attraktivt å kjøpe brukt...

Får dem nede i under 100 tusen nå og kan nok prute nå :-) kjek bil og skal ikke se bort i fra den får flere mil per år enn tessla,mye kjøring som er under 10 mil :-)  må huske de billene her er i "fritt fall" så greit å få så billig som mulig spør du meg :-) får defa fjernstyring med app eller timer eller fjernkontroøl ferdig montert får under 5 tusen,men kjedlig å glømme ta ut kabelen. Ville kjøpt en med fjernkontroll jeg den går vel par hundre meter :-) har en ion uten defa men vurdere veldig å kjøpe :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA