Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

medic.66

Sitat fra: Knotten på tirsdag 15. april 2014, klokken 22:00
Sitat fra: medic.66 på lørdag 12. april 2014, klokken 08:18
Noen som har erfaring med denne? http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-j1772

Jeg har ikke personlig erfaring med denne, men søk på ev-institute helt øverst til høyre, så kan du lese...

Men jeg ville ikke kjøpt en kabel som kun kan lade 16A, i alle fall ikke hvis jeg skal ha denne (eller mest:kun denne) med på tur. Sjangsen for at du står fast uten uttak som klarer dette er stor, mange steder, kanskje de fleste hjemme hos folk er det flere forbrukere på kursen (husk, 16A er maks lovlig sikring ved bruk av schuco kontakt)

Jeg bruker faktisk ofte 6A muligheten når jeg overnatter borte, da 'går det så greit' og jeg slipper at batteriet er fulladet halve natten.

Et nybegynnerspørsmål. Du sier at du vil slippe at batteriet er fulladet halve natten, er det et problem?
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Mippen

Sitat fra: medic.66 på tirsdag 15. april 2014, klokken 22:41
Sitat fra: Knotten på tirsdag 15. april 2014, klokken 22:00
Sitat fra: medic.66 på lørdag 12. april 2014, klokken 08:18
Noen som har erfaring med denne? http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-j1772

Jeg har ikke personlig erfaring med denne, men søk på ev-institute helt øverst til høyre, så kan du lese...

Men jeg ville ikke kjøpt en kabel som kun kan lade 16A, i alle fall ikke hvis jeg skal ha denne (eller mest:kun denne) med på tur. Sjangsen for at du står fast uten uttak som klarer dette er stor, mange steder, kanskje de fleste hjemme hos folk er det flere forbrukere på kursen (husk, 16A er maks lovlig sikring ved bruk av schuco kontakt)

Jeg bruker faktisk ofte 6A muligheten når jeg overnatter borte, da 'går det så greit' og jeg slipper at batteriet er fulladet halve natten.

Et nybegynnerspørsmål. Du sier at du vil slippe at batteriet er fulladet halve natten, er det et problem?
[/qute]

Det anbefales ikke å lade til 100 prosent hver dag og la bilen stå med fullt batteri over tid. Det sliter mer på batteriet. Beste er å lade til 80 prosent og lade til 100 de gangene du trenger det. Noen trenger 100 prosent og da er løsningen for noen å bruke timer slik at bilen er akkurat ferdig å lade når de skal ut å kjøre. På den måten slites ikke batteriet like fort. Samme med lav spenning. Hvis batteriet kjøres mye under 20 prosent sliter det mer. Beste er å ha passe med steøm på bilen og smålade litt hele tiden. ;)
Fremtiden er elektrisk.

Hrafn

Finnes det en plass i Oslo eller ikke så langt unna Oslo hvor man kjøpe en 16A ladekabel direkte i en butikk uten å bestille det på nettet ?

Powerflux

NoFuel på Lysakerlokket!
Jeg dro ut og hentet hos dem :)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Truls123

Jeg trenger ny ladekabel til Leafen. Er dette et godt alternativ? :

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_1_fase_ladestasjon_med_J1772_støpsel_for_Leaf/Ford Fokus

Tenker på denne lenger ned i linken: J1772 versjon Delenr. 31313

Griffel

Sitat fra: Truls123 på mandag 19. mai 2014, klokken 10:56
Jeg trenger ny ladekabel til Leafen. Er dette et godt alternativ? :

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_1_fase_ladestasjon_med_J1772_støpsel_for_Leaf/Ford Fokus

Tenker på denne lenger ned i linken: J1772 versjon Delenr. 31313
Såfremt bilen din er utstyrt med en 6,6 kW lader, har du 3,3kW lader finnes det bedre alternativer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Powerflux

Sitat fra: Truls123 på mandag 19. mai 2014, klokken 10:56
Jeg trenger ny ladekabel til Leafen. Er dette et godt alternativ? :

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_1_fase_ladestasjon_med_J1772_støpsel_for_Leaf/Ford Fokus

Tenker på denne lenger ned i linken: J1772 versjon Delenr. 31313
Jeg har 31313 kabelen og er meget fornøyd med den  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Truls123

takk for svar. 
Jeg vet dessverre ikke om jeg har en 6,6kW eller 3,3kW lader. Jeg er ganske nybegynner når det gjelder el-bil.
Vet du hvor jeg kan lese infoen om dette angående bilen min?
Under spesifikasjoner under "charging system" står det følgende:
Rated input voltage: AC120V, AC240V
Rated input frequency: 60 Hz
Maximum rated current: 12A, 18A
Maximum power consumption: 1,4kVA, 4,8kVA

elektrolux

Bilen din har nok 16A lader, men du kan likevel benytte vår 32A ladestasjon til den. Denne er justerbar mellom 6-32A men vil kun gi bilen din opp til 16A.

Hilsen Elbilhjelpen.no
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#129
Sitat fra: Truls123 på mandag 19. mai 2014, klokken 11:34
takk for svar. 
Jeg vet dessverre ikke om jeg har en 6,6kW eller 3,3kW lader. Jeg er ganske nybegynner når det gjelder el-bil.
Vet du hvor jeg kan lese infoen om dette angående bilen min?
Under spesifikasjoner under "charging system" står det følgende:
Rated input voltage: AC120V, AC240V
Rated input frequency: 60 Hz
Maximum rated current: 12A, 18A
Maximum power consumption: 1,4kVA, 4,8kVA
Da er jo dette en USA versjon, men du har liten glede av noe mer enn en 16A ladekladd som finnes i mange varianter.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Truls123

Ja stemmer, det er en USA versjon. Kjøpte den av forhandler i januar men allerede nå er støpselet til ladekabelen ødelagt.. Har du/dere noen anbefalinger på 16A ladekabel til en fornuftig pris?
Takk igjen for raske svar.

Electrix

Sitat fra: Truls123 på mandag 19. mai 2014, klokken 12:51
Ja stemmer, det er en USA versjon. Kjøpte den av forhandler i januar men allerede nå er støpselet til ladekabelen ødelagt.. Har du/dere noen anbefalinger på 16A ladekabel til en fornuftig pris?
Takk igjen for raske svar.
Regner med at det da er schuko støpselet som er ødelagt, dette er billig og enkelt å bytte selv hvis du vet hva du gjør.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Truls123

Ja det ser slik ut! Selve kladden er i orden, hører jeg når jeg kobler kabelen til bilen. Selv kan jeg ingenting om dette, men skal få en bekjent av meg til å se på det. Tusen takk for hjelpen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA