Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

frkir

Ja det stemmer, og det blir jo vesentlig billigere enn F.eks charge amp ... 6500,-
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

emil

Sitat fra: frkir på torsdag 27. mars 2014, klokken 22:11
Ja det stemmer, og det blir jo vesentlig billigere enn F.eks charge amp ... 6500,-

Skal vel ikke se bort i fra at Charge-Amps kablene blir billigere hvis det dukker opp flere konkurrenter som er priset mye lavere.

Ellers synes jeg at min Charge-Amps kabel var verd hver eneste krone, og da var den eneste kladdløse alternativ. Jeg betalte vel 5.600,- på egenimport fra Sverige med riktig beregnet MVA. Inkludert et passe problemfritt bytte av DOA kabel.

JBS

#107
Sitat fra: emil på fredag 28. mars 2014, klokken 07:07
Sitat fra: frkir på torsdag 27. mars 2014, klokken 22:11
Ja det stemmer, og det blir jo vesentlig billigere enn F.eks charge amp ... 6500,-

Skal vel ikke se bort i fra at Charge-Amps kablene blir billigere hvis det dukker opp flere konkurrenter som er priset mye lavere.

Ellers synes jeg at min Charge-Amps kabel var verd hver eneste krone, og da var den eneste kladdløse alternativ. Jeg betalte vel 5.600,- på egenimport fra Sverige med riktig beregnet MVA. Inkludert et passe problemfritt bytte av DOA kabel.

Har i set denne her :  http://www.ev-power.eu/_d3909.html

Så er der muligt at bygge blå / rød CEE stik.
Ved godt i har to typer net... TI / TN , ville den kunne bruges ?
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

offpist

Bare vær obs på at den ikke ser ut til å være justerbar når det gjelder strømstyrke.
Ser ut som den KUN virker på 16A.

Som regel går jo det bra, men lurt å vurdere sitt behov deretter.

Aner ikke om den virker både på IT og TN nett.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

JBS

Sitat fra: offpist på fredag 28. mars 2014, klokken 10:47
Bare vær obs på at den ikke ser ut til å være justerbar når det gjelder strømstyrke.
Ser ut som den KUN virker på 16A.

Som regel går jo det bra, men lurt å vurdere sitt behov deretter.

Aner ikke om den virker både på IT og TN nett.

Undskyld, der skulle denne link med : https://code.google.com/p/simple-evse/
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Gliderman

Låses kablen fra evselect i bilen?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Bjoris

Jeg fikk meg 16a lader for 2.500,-. Fulgt med den originale 110 v ladekladen fra USA, som jeg fikk oppgradert hos EVSEUpgrade for 2.500 inkl frakt begge veier. Men enig i at den kladden ikke er artig å dra på. EVSEUPGRADE har også satt på en altfor stiv kabel, men den er lang og passer perfekt for avtagbar fast installasjon i garasjen, 60% raskere lading er gull, samtidig er det greit å ha to om den ene skulle feile...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

medic.66

Hvor mye ladetid er det å spare på 16A ladekabel kontra 10A? Har ikke dobbeltlader i Leafen, så laderen er vel da på 3,3kW
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

jkirkebo

Sitat fra: medic.66 på fredag 11. april 2014, klokken 17:20
Hvor mye ladetid er det å spare på 16A ladekabel kontra 10A? Har ikke dobbeltlader i Leafen, så laderen er vel da på 3,3kW

Tja, hvis du er såpass tom at du trenger 10 timer på 10A vil du bruke ca. 6 timer på 16A. 16A er litt mer enn 60% raskere enn 10A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hrafn

Hei ,

har fått beskjed at jeg får Leafen om noen uker .

Fortsatt er det masse info om ladekabler som man kan finne her , men for en som vet lite er det vanskelig å få oversikt . Jeg vil gjerne kjøpe en 16-A ladekabel i tillegg til den som følgerer med med bilen . Helst en uten kladd men i hvert fall en som kan låses med bilen .

Har dere en fornunftig forslag ?


nofuelno

Sitat fra: Hrafn på fredag 11. april 2014, klokken 20:30
Hei ,

har fått beskjed at jeg får Leafen om noen uker .

Fortsatt er det masse info om ladekabler som man kan finne her , men for en som vet lite er det vanskelig å få oversikt . Jeg vil gjerne kjøpe en 16-A ladekabel i tillegg til den som følgerer med med bilen . Helst en uten kladd men i hvert fall en som kan låses med bilen .

Har dere en fornunftig forslag ?

Kan anbefale UM-EVSE fra Charge-Amps. Justerbar 6>16A uten kladd.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

medic.66

Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Knotten

Sitat fra: medic.66 på lørdag 12. april 2014, klokken 08:18
Noen som har erfaring med denne? http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-j1772

Jeg har ikke personlig erfaring med denne, men søk på ev-institute helt øverst til høyre, så kan du lese...

Men jeg ville ikke kjøpt en kabel som kun kan lade 16A, i alle fall ikke hvis jeg skal ha denne (eller mest:kun denne) med på tur. Sjangsen for at du står fast uten uttak som klarer dette er stor, mange steder, kanskje de fleste hjemme hos folk er det flere forbrukere på kursen (husk, 16A er maks lovlig sikring ved bruk av schuco kontakt)

Jeg bruker faktisk ofte 6A muligheten når jeg overnatter borte, da 'går det så greit' og jeg slipper at batteriet er fulladet halve natten.

Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA