Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

Mippen

Hvor får jeg tak i 16A lader rimelig til Nissan Leaf?
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Laderen sitter strengt tatt fast i bilen. ;)
Ladekabel får du f.eks. fra elbilshop.no eller elbilhjelpen.no. :)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Glemte å høre hva jeg bør ha med meg i bilen for å kunne lade de fleste steder? Hvis jeg skal driste meg til å kjøre Bergen - Stavanger for eksempel. Klarer jeg meg med å svinge innom hurtiglader  eller bør jeg investere i en type 2 til type 1 overgang? Eller andre ting som er nyttig? Hvis jeg kjøper en type 2 til type 1 overgang og har en kabel hvor jeg kan velge ladestyrken er jeg vel godt sikret?
Fremtiden er elektrisk.

Ona IX

Hurtigladere trenger du ikke ledning til, type 2-type 1 er smart å kjøpe, men ikke noe du må ha nå med en gang, de fleste vil tro at det blir mer utbredt med type 2 uttak. spesielt i storbyene. Hvis du derimot har dobbeltlader i leafen din ville jeg absolutt investert i en type2 ledning så du kan lade med god hastighet på f.eks. strømmen storsenter og andre steder som har dette.
Men altså, den viktigste ledningen er en vanlig schuko ledning, gjerne en som kan veksle mellom 6a, 10a og 16a. 10a schuko (den som følger med bilen) kan brukes nesten over alt, men den er litt treig!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

BE

#5
Mippen: Bergen-Stavanger går som en lek.

Du har hurtigladere hele veien. Halhjem - Heiane - Aksdal - Randaberg. Jeg har kjørt strekningen flere ganger. På sommerstid holder det å stoppe bare i Aksdal på vei ned. På vei opp til Bergen stopper du i Aksdal samt på Halhjem.

Dersom du kjører nå på vinteren vil jeg anta du må ta et stopp på Heiane samt i Aksdal, på returen er det de samme stoppene eventuelt Aksdal og Halhjem.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Gordon Retriever

Enig i at type2-type1 kabel kan ha mye for seg - på litt sikt.

For min egen peace of mind ville jeg hatt med følgende på langtur: Thermos, ekstra klær samt penger til drosje/hotellovernatting.
Unødvendig? Javisst. Men fullstendig peace of mind er ubetalelig. :)

nofuelno

Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 18:18
Ja, ja :P Andre leverandører og?
Bestill deg en justerbar Charge-Amps ladekabel hos info@nofuel.no
Kan justeres fra 6A til 16A
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

leafster


StineLeaf

Hva skal nofuel ha for Charge-Amps-kabelen? Finner ingen info på nettsida... Og er den på lager?
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Mippen

Noen som har bestilt denne fra Sverige? I norske kr koster den rundt 4000 hvis man bestiller der i fra, men så er det vel 25prosent mva og toll på toppen?
Fremtiden er elektrisk.

Powerflux

Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:08
Noen som har bestilt denne fra Sverige? I norske kr koster den rundt 4000 hvis man bestiller der i fra, men så er det vel 25prosent mva og toll på toppen?

4700 SEK+mva i Sverige så ikke så mye å spare egentlig!
Elbilshop er utsolgt og akkurat spurt Nofuel i en annen tråd så får vi se......
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

pottle

Andre tråder har bekreftet av en Charge-amps bestilt fra Sverige koster ca kr 5.800,-, i Norge inkludert frakt, mva og andre utgifter.

Mulig du kan sjekke EVI-kablene. De er billigst, men de får ikke kabler før slutten av februar.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Powerflux

Etter div tråder om potensielle utfordringer med EVI kabelen så valgte jeg å avbestille den.

Ser vel ut til at jeg går for en Charge Amps!

Ser du har EV-Institute i sig linen din! Har du noen tilbakemeldinger om EVI kabelen?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Knotten

Sitat fra: pottle på onsdag 12. februar 2014, klokken 09:07
Andre tråder har bekreftet av en Charge-amps bestilt fra Sverige koster ca kr 5.800,-, i Norge inkludert frakt, mva og andre utgifter.

Mulig du kan sjekke EVI-kablene. De er billigst, men de får ikke kabler før slutten av februar.

Jeg ville ikke satset på kabel med kladd. Med noen års avskrivning er forskjellen for småpenger å regne.
HERLIG å slippe den 'ekle' kladden.. 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA