Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

cosinus

Sitat fra: Griffel på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:40

Her tror jeg du har snudd saken på hodet. Cosinus tenker å kjøpe en 32A ladekabel med rød 32A plugg, og vil ha et adapter slik at denne kablen også kan brukes i en Schuko stikkontakt. Et slik adapter burde elektrolux kunne skaffe og levere i tillegg til den 32A ladekablen.

Kanskje denne fungerer
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html
Hvis den rød kontakten passer så er det noe sånt jeg lurte på.

Griffel

Sitat fra: cosinus på torsdag 13. mars 2014, klokken 14:14
Sitat fra: Griffel på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:40

Her tror jeg du har snudd saken på hodet. Cosinus tenker å kjøpe en 32A ladekabel med rød 32A plugg, og vil ha et adapter slik at denne kablen også kan brukes i en Schuko stikkontakt. Et slik adapter burde elektrolux kunne skaffe og levere i tillegg til den 32A ladekablen.

Kanskje denne fungerer
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11900.0.html
Hvis den rød kontakten passer så er det noe sånt jeg lurte på.
Rent bortsett fra at denne har Rød 16A skjøtekontakt og du trenger en Rød 32A så er det noe sånt. Hør med elektrolux så får du noe som passer sammen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Gliderman på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:33
Sitat fra: bandeco på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:46
Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 17:56
Hvor får jeg tak i 16A lader rimelig til Nissan Leaf?
Bosch Power Max EVSE Charging Station Home Charger 16A

Får du kjøpt denne her på berget, eller må du handle på Amazon/Ebay?
Koster 3320,- inkl mva og eksl frakt. Amazon har fri frakt i USA.

Sitat fra: Griffel på fredag 28. juni 2013, klokken 12:48
Første linje i instalasjons guide fra hjemmeside:"The Bosch Power Max Level 2 Charging Station is designed for the U.S. market to charge plug-in electric vehicles (PHEV) and battery electric vehicles (BEV). "
Om Bosch lager en EU variant vil nok denne bli omsatt gjennom Norsk importør, og i et hvertfall bli å finne på en Bosch EU hjemmeside.

Uten CE merke kan den ikke importeres for videresalg. Elektorinstallatøren må gå god for ladestasjonen når den monteres om du importerer den privat.
Hyundai Ionic.

Gliderman

Hadde mistanke om noe slikt ja. Har ikke funnet hverken denne eller en tilsvarende fra Siemens på norske hjemmesider.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

MindViruz

Vær forsiktig med å kjøpe ting laget for nettsystem i USA. En kompis av meg gjorde det. Den var laget for 60Hz. I Norge har vi 50Hz...

snurre100

Sitat fra: MindViruz på fredag 14. mars 2014, klokken 09:19
Vær forsiktig med å kjøpe ting laget for nettsystem i USA. En kompis av meg gjorde det. Den var laget for 60Hz. I Norge har vi 50Hz...

Tror heller problemet med utstyr fra U.S.A er at nøytral lederen og jord(i 240 volt utstyr) er den samme. Fikk en ladekladd fra Clipper Creek som ikke var ombygd og den gav jordfeil. Måtte sendes tilbake.
Venter på Kia E Niro

MindViruz

Sitat fra: snurre100 på fredag 14. mars 2014, klokken 09:52
Sitat fra: MindViruz på fredag 14. mars 2014, klokken 09:19

Tror heller problemet med utstyr fra U.S.A er at nøytral lederen og jord(i 240 volt utstyr) er den samme. Fikk en ladekladd fra Clipper Creek som ikke var ombygd og den gav jordfeil. Måtte sendes tilbake.

Begge deler forekommer nok ja.

I norge blir N og PE separert i første fordelig. Trodde ikke at USA benyttet PEN leder videre i anegget.

Griffel

Sitat fra: snurre100 på fredag 14. mars 2014, klokken 09:52
Ikke helt slik, men jordingssystemet er problemet for slik utstyr, ikke 50/60Hz.
USA benytter for boligdistribusjon enfas transformatorer med jordmidpunkt altså 120V 1nfas med N på ene leder eller 240V med jord og N på midten. Dette gir andre muligheter for overvåking enn det vi har, ved at de kan signalisere jordfeil dersom avviket mellom L1 og jord aviker fra L2 og jord og at det er forbindelse mellom Midtpunkt og jord. De ha også andre distribusjons systemer men av kompatibilitets hensyn benyttes trekant transformatorer hvor ene benets midpunk er jordet, altså ikke som det europisek systemet TN system hvor stjernepunktet er jordet eller vårt isolerte iT system som kan leve med en jordfeil.

USA systemet er en arv fra krigen mellom Tesla og Edison, som jeg skrev litt om her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,88.msg362.html#msg362.
Hyundai Ionic.

2mash

Sitat fra: frkir på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:11
Jeg satt inn en bestilling på ladekabelen fra Tsjekkia, blir spennende å teste den ut på strømnettet her på berget.

(Fikk umiddelbart mva refundert av firmaet slik at kabelen blir levert til Norge for ca 4 tusen, inkl mva i Norge).

Hva kostet den i Euro da uten VAT? Får samme pris, uansett om jeg er logget inn eller ikke, selv om de 'har endret min konto' slik at jeg skal få opp pris uten lokal VAT..
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

frkir

407 euro, betalte via pen pal og de refunderte omgående mva :)
har ikke fått kabelen ennå da, venter spent :)
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Mippen

Når bestilte du din? Bestilte for en uke siden og har ikke hørt et pip. Har forsøkt å purre også.
Fremtiden er elektrisk.

MindViruz

frkir

De lå litt etter fikk jeg beskjed om, men den skulle sendes ut i løpet av et par dager...
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

2mash

Sitat Paul fra evselct.eu at "my best guess when your order will be sent is at the end of this week"

Tipper det tar ca 3 uker til jeg får de. Har bestilt 16+32.
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Mippen

Er dette meldinger dere har fått fra evselect nå?
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA