Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

cosinus

Vil dere ta inn 32amp utgaven også?

elektrolux

På vei inn neste uke, og leveres med den type industri støpsel du ønsker.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

cosinus

Bra det. Venter igrunn på at lyse skal godkjenne min 3fas søknad. Så blir det nok handel av denne eller en av mode 2 veggboksene dine, pluss mode2 - leaf kabel.

frkir

Jeg satt inn en bestilling på ladekabelen fra Tsjekkia, blir spennende å teste den ut på strømnettet her på berget.

(Fikk umiddelbart mva refundert av firmaet slik at kabelen blir levert til Norge for ca 4 tusen, inkl mva i Norge).

I følge epost korrespondanse med daglig leder har de levert endel kabler til Norge men ikke fått noen tilbakemeldinger på at kabelen har problemer med det norske el nettet.

Kabelen skal også ha låsesystem som passer til 2013 Leaf slik at du ikke skal bli frastjålet kabelen når den lader.

Noen som har erfaringer?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

elektrolux

Vi har satt prisen på 32A versjonen til 6500 kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cosinus

Som sagt så planlegger jeg en rød 400v 32 amp kontakt i garagen. Finnes det i så fall adaptere for å bruke samme ladekabel på en 16 amp schuko? Så vidt jeg har forstått er ladekabelen regulerbar slik at den kan stilles ned.

Som nybegynner på forumet drister jeg meg til et annet spørsmål. Hva slags utsyr, om mulig, må en ha for å bruke to strømkilder samtidig. Feks to 16 amp schuko samtidig mot en ladekabel?

Griffel

Sitat fra: cosinus på torsdag 13. mars 2014, klokken 09:19
Som nybegynner på forumet drister jeg meg til et annet spørsmål. Hva slags utsyr, om mulig, må en ha for å bruke to strømkilder samtidig. Feks to 16 amp schuko samtidig mot en ladekabel?
Nei!!!
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

MindViruz

Som sagt så planlegger jeg en rød 400v 32 amp kontakt i garagen. Finnes det i så fall adaptere for å bruke samme ladekabel på en 16 amp schuko? Så vidt jeg har forstått er ladekabelen regulerbar slik at den kan stilles ned.

Overgang fra 400v 32a til 16a schuko tror jeg du må lage selv. Vil kun fungere hvis det er N-leder i stikkontakten.

Husk i såfall å bruke nitere.

Og uansett, kjøpt eller laget: jeg ville målt at det var 230v og ikke 400v i shuco skjøtekontakten før jeg plugget i ladekabelen. Bare for å være sikker...

Snøkvit

Sitat fra: elektrolux på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:56
Vi har satt prisen på 32A versjonen til 6500 kr.

Og 16A versjon med rett schuko?
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

Griffel

Sitat fra: MindViruz på torsdag 13. mars 2014, klokken 11:41

Overgang fra 400v 32a til 16a schuko tror jeg du må lage selv. Vil kun fungere hvis det er N-leder i stikkontakten.

Og uansett, kjøpt eller laget: jeg ville målt at det var 230v og ikke 400v i shuco skjøtekontakten før jeg plugget i ladekabelen. Bare for å være sikker...
Her tror jeg du har snudd saken på hodet. Cosinus tenker å kjøpe en 32A ladekabel med rød 32A plugg, og vil ha et adapter slik at denne kablen også kan brukes i en Schuko stikkontakt. Et slik adapter burde elektrolux kunne skaffe og levere i tillegg til den 32A ladekablen.

(Den hjemmelagde slik du beskriver den fra en 32A stikkontakt til 16A Schuko vil derimot ikke være lovlig)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

2mash

Sitat fra: Snøkvit på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:18
Og 16A versjon med rett schuko?

Er vel denne:
Sitat fra: elektrolux på mandag 10. mars 2014, klokken 21:28
Vi har derfor innledet samarbeid med en alternativ leverandør og kommer om kort tid til å kunne tilby justerbare ladekabler uten kladd til Leaf for 5500 kr.
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

bandeco

Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 17:56
Hvor får jeg tak i 16A lader rimelig til Nissan Leaf?
Bosch Power Max EVSE Charging Station Home Charger 16A

MindViruz

Sitat fra: Griffel på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:40
Sitat fra: MindViruz på torsdag 13. mars 2014, klokken 11:41

Her tror jeg du har snudd saken på hodet. Cosinus tenker å kjøpe en 32A ladekabel med rød 32A plugg, og vil ha et adapter slik at denne kablen også kan brukes i en Schuko stikkontakt. Et slik adapter burde elektrolux kunne skaffe og levere i tillegg til den 32A ladekablen.

(Den hjemmelagde slik du beskriver den fra en 32A stikkontakt til 16A Schuko vil derimot ikke være lovlig)

Ja, du har rett i at jeg har misforstått og snudd saken på hodet.

Den overgangen jeg beskriver er ikke lovlig, pga. at man kan koble noe som trekker mer enn 16a i schuko skjøtekontakten og dermed overbelaste denne og kabelen i overgangen. Så du har nok rett i det også ja.

Hvis dette er til bruk hjemme hos deg selv, og du ikke belaster denne med mer enn 16a er det ikke noen fare med det. Men jeg misforstod jo egentlig hele spørsmålet :p

Gliderman

Sitat fra: bandeco på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:46
Sitat fra: Mippen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 17:56
Hvor får jeg tak i 16A lader rimelig til Nissan Leaf?
Bosch Power Max EVSE Charging Station Home Charger 16A

Får du kjøpt denne her på berget, eller må du handle på Amazon/Ebay?
Koster 3320,- inkl mva og eksl frakt. Amazon har fri frakt i USA.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA