Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bo i by med Tesla!?

Startet av Mippen, torsdag 20. februar 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

pottle

Sitat fra: ctr46 på fredag 14. februar 2014, klokken 22:12
Jeg er litt usikker på hva jeg selv skal velge. Hadde opprinnelig bestilt EV sin kabel (3300,-) som er fast 16A, men trakk meg ettersom det har vært flere som opplever problemer. Lading er essensielt at funker så jeg gidder ikke ta sjansen på noe som ikke funker hver gang.

Jeg bruker en EVI-kabel hver eneste dag og har aldri vært borti disse problemene som du snakker om. Min EVI-kabel funker og lader akkurat som forutsatt. Jeg kan gi mine beste anbefalinger.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

ctr46

Takk til dere som har kommet med tilbakemeldinger og erfaringer. Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg skal velge, men sånn som det står nå så blir det mest sannsynligvis Ratio sin med overgang fra CEE til shuko. Dersom Elbilhjelpen mener at den koblingen er OK i kombinasjon med skjøteledning de gangene det trengs så er det ikke noe problem.

Det er vel såvidt jeg har skjønt den eneste kabelen som ingen har postet noe om problemer med her inne... Ikke det at det er ensbetydende med at den ikke har problemer men likevel mindre sjanse i alle fall... :)
85D

elektrolux

Sitat fra: ctr46 på mandag 17. februar 2014, klokken 01:35
Ratio sin med overgang fra CEE til shuko. Dersom Elbilhjelpen mener at den koblingen er OK i kombinasjon med skjøteledning de gangene det trengs så er det ikke noe problem.

Dette kan vi bekrefte. Brukte senest i helgen denne løsningen med 2 stk skjøteledninger der den ene var 3x1,5mm. Shuko skjøten forble kald, men hadde en liten lunk i 3x1,5mm kabelen på 3,6 kW lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

olemorten76

Er ratio sin kabel låsbar med siste euroleaf? (Skjønte dette var et problem med um-evse kabelen..
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

elektrolux

Ja. Den benytter siste versjon J1772 støpsel av høy kvalitet med "hump" på utløserarmen og har i tillegg hull for liten hengelås.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

MindViruz

Kan jeg spørre hva frakten på denne 16a ladekabelen med kladd er (bergen)? Hva blir frakten om man bestiller to?

elektrolux

Postens satser. D.v.s. 170 kr inkl eske og inntil 3-4 kabler.
Stavanger:

ctr46

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. februar 2014, klokken 18:41

Hvordan bestiller jeg fra Elbilhjelpen?
85D

X-Trail

Sitat fra: olemorten76 på mandag 17. februar 2014, klokken 08:22
Er ratio sin kabel låsbar med siste euroleaf? (Skjønte dette var et problem med um-evse kabelen..
låser perfekt på min euro-leaf :) superfornøyd med den :)
Stolt eier av ELise♡

elektrolux

Sitat fra: ctr46 på mandag 17. februar 2014, klokken 19:23

Send en mail til robortk(at)hotmail.com og oppgi hva du ønsker samt faktura adr. og mobil nr. Ta med om du ønsker adaptorkabel til Schuko og/eller kombistikk for montering i garasjen.

Venter inn ny forsyning med 31313 i uke 9
Stavanger:

Powerflux

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. februar 2014, klokken 19:37

Send en mail til robortk(at)hotmail.com og oppgi hva du ønsker samt faktura adr. og mobil nr. Ta med om du ønsker adaptorkabel til Schuko og/eller kombistikk for montering i garasjen.

Jeg så at NoFuel er din samarbeidspartner her på østlandet. Websiden deres er ikke oppdartert med disse ladeproduktene!
Vet du om de har denne ratioladeren på lager?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

elektrolux

Med mindre de allerede har solgt ut forsyningen jeg sendte over har de 31313 på lager.
Stavanger:

Mippen

Hvor får man tak i charge amps billigst?
Fremtiden er elektrisk.

nofuelno

Sitat fra: Powerflux på mandag 17. februar 2014, klokken 20:27
Sitat fra: elektrolux på mandag 17. februar 2014, klokken 19:37

Jeg så at NoFuel er din samarbeidspartner her på østlandet. Websiden deres er ikke oppdartert med disse ladeproduktene!
Vet du om de har denne ratioladeren på lager?
Er på lager og kan bestilles fra vår midlertidige bestillingsside på :
http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/justerbar-6-10-16a-portabel-ladeledning
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Powerflux

Hmmm, den koster 4490 hos elbilhjelpen og 6237,50 hos deg :o
Burde ikke dere ha samme priser hvis dere er samarbeidspartnere ???
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA