Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av hedda, onsdag 19. februar 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

hedda

Vær med og bidra til brukervennlige hurtiglader løsninger for fremtiden!
Til alle dere som har meninger om hvordan eksisterende hurtigladere fungerer, eller meninger om hvordan de bør fungere best mulig. Nå har du muligheten til å være med å bidra til at fremtidens konsept vil være brukertilpasset og ukomplisert.
Prosjektet PowerPark startet med at de laderne som vi kunne tilby på markedet for 2 år siden var lite fleksible, lite tilpasset vårt klima, og fungerte dårlig i forhold til brukeren av produktet. Vi har nå jobbet med utvikling av et nytt konsept som har mange tekniske fordeler – Men for at hurtigladerkonseptet skal fungere optimalt for alle brukere av produktet, som elbiliste og andre må vi å teste ut noen teorier i praksis.
Derfor har vi satt opp PowerPark. Her skal vi bl.a. teste noen forskjellige betalingsmodeller og køsystemer, og vi ønsker så mange testdeltagere som mulig. Betaling av hurtig lading vil ikke være gratis i fremtiden, så som en start tester vi ut kjøp av klipp på nettet der du betaler 30,- kr. pr. besøk uavhenging av ladetid - men dette er en kortidsparkering så vi ønsker en besøkstid på maks 45 min. Som testdeltager får du tilgang til laderne hele døgnet via SMS eller RFID kort.

Gå inn på www.powerpark.salto.no for å kjøpe tilgang og få mer info. om selve konseptet.

Alle som er med i testbasen vil få informasjon om endringer, justeringer og oppdateringer som vil skje underveis i prosessen i de 6 månedene som testperioden varer.
I vår tilknyttede ladelounge/ladelab kan alle ladende komme inn på en gratis kaffe fra Nespresso og en ladeprat mens de venter. Denne erfor tiden åpent mellom 10:00 og 15:00 – Vi vil jobbe med å øke tilgangen til loungen ytterligere – etter hvert som vi blir 2 personer på PowerPark.
Vi kommer også til å ha åpent noen kvelder og netter, alt etter test og observasjonsbehov.
Vi trenger litt tid på innkjøring av alle elementer,(vi venter bl.a. på Comboen) men etter planen er vi i full gang i slutten av denne måneden.

Vi har tilgjengelig 6 ladeplasser.

Pr. i dag finner du :
2 ladeplasser med 50kW  Chademo og 44kW type 2,
2 ladeplasser med 22kW ladestolpe med type 2 uttak
1 ladeplass for Saltoboks på stolpe – 11kW
Om et par uker vil du finne hurtiglader med Combo CCS2, og både ladestolpe og saltoboksen vil skiftes ut til hurtigladere etter hvert.
Og det vil hele tiden skje endringer underveis, og vi vil ha flere spennende aktiviteter på plassen etterhver.
Vær med som testdeltager og bli endel av fremtiden du også.
Vi ønsker alle velkommen til PowerPark og vår ladelab.

Mvh
Hedda Heyerdahl
Development manager
Salto Ladestasjoner as

Elmo

Hei Hedda.

Fint om du sier ifra her når Combo laderen er på plass igjen. Igår måtte jeg kjøre omvei via Sandvika for å få hurtigladet Ventelo eUp'n.

Og så vil jeg gjerne ha info her når dere har fått endret så Mennekes 32A stolper godtar 16A type2 kabel.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Arha

#2
Dersom det skal bli noe fart på antall testere her må det gå an å bruke stasjonen døgnet rundt.  Å kjøpe et klippekort til 300 kroner som kanskje aldri blir brukt er dårlig butikk. 

Beklager, misforsto litt   ::) :-[
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Fjeldi

Jeg ladet efter at de hadde gått for dagen i går, så jeg regner med at det er døgnåpent drift, for de som har RFID kortet.

Elmo

#4
Ja, det er da vel bare ladelounge/ladelab'n som har "åpningstider", eller hva Hedda ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hedda

Takk for spørsmål,
Ja det stemmer du kan selvsagt lade hele døgnet, (det står skrevet, men kommer kanskje ikke så tydelig frem) men du kan ikke få gratis kaffe og en ladeprat i ventebua hele døgnet.
Når det gjelder Combo så kommer den innen et par uker tenkter jeg. Vi trenger en liten innkjøringsperiode så dere må dessverre ha litt tolmodighet med oss før alt er på plass og fungerer 100.
Hedda

østfolding


Sitat fra: hedda på mandag 17. februar 2014, klokken 10:55
Takk for spørsmål,
Ja det stemmer du kan selvsagt lade hele døgnet, (det står skrevet, men kommer kanskje ikke så tydelig frem) men du kan ikke få gratis kaffe og en ladeprat i ventebua hele døgnet.
Når det gjelder Combo så kommer den innen et par uker tenkter jeg. Vi trenger en liten innkjøringsperiode så dere må dessverre ha litt tolmodighet med oss før alt er på plass og fungerer 100.
Hedda

Hei! Er Combo-laderen igang igjen hos dere?

phaugneland

Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

Elmo

Fikk mail fra Salto igår.
Nå er Combo CCS laderen på Powerpark Skøyen tilbake, men de skal oppdatere noe software - vistnok for deling av strøm mellom hurtigladerene - så alle hurtigladerene (også Chademo) vil være ute av drift et par dager.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Hva skjer med Salto Powerpark ???

nettsidene deres står det at de holder på med justeringer, men da jeg var innom for en drøy uke siden var alle DC hurtigladere fullstendig borte.   Jammen sa jeg justeringer :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

smaug01

Det ble en øredøvende stillhet fra Hedda gitt.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

De følger ihvertfall standarden med lang nedetid på hurtigladerene...men om det er dette som er fremtiden tror jeg en "portabel" semihurtig sak som kan kobles på 22kW Type2 stolpe blir tingen.

smaug01

Hvordan fungerer laderene i Danmark og Estland?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Elmo

Sitat fra: smaug01 på torsdag 31. juli 2014, klokken 10:49
Det ble en øredøvende stillhet fra Hedda gitt.

Tenk det Hedda   (Ibsen sitat om jeg huske min skolelærdom rett) ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JBS

Sitat fra: smaug01 på torsdag 31. juli 2014, klokken 13:29
Hvordan fungerer laderene i Danmark og Estland?
Hej smaug01
Her i danmark findes der kun to "store" udbyder.   e.on og CLEVER.
e-on tilbyder pt kun type2 11/22kw og findes primært i København, Aarhus, Odense, samt andre større byer.
Se på eon.dk , skal dog huske at sige de også vil udbygge med hurtiglader i slut 2014 og frem.

Clever er med helt fremme og er godt udbygget i 80% af danmark, dog mangler jyllands vestkyst og nordsjælland.
De tilbyder alle std.ladetyper CHdeMO, CCS samt type2 22kw.
Da elbiler ikke er helt så langt fremme herhjemme, er det sjældent "nedtid" hos CLEVER.

Til begge udbyder kan fåes rfidkort, ingen sms, betalingskort osv. Clever sender gerne til evt der i skal hen i dk.
( e.on kan åbne via dansk mobilnr..100dkr pr.gang uanset om det er 2kw eller 25kw ) NØDLØSNING!!!

Der findes også andre små udbyder, men ikke altid nemme at finde frem til.
Mvh
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA