Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av hedda, onsdag 19. februar 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

smaug01

Med andre ord, det fungerer som planlagt.
For meg høres det ut som bla Danmark og Estland har tenkt stordrift, dvs noen få får oppgaven å løse hurtigladerutfordringen og det er jo logisk. Hvor oppfordre til et titalls selskap som alle skal ha sin administrasjon med dertil tilhørende nikkedukker? Skulle blitt morsomt dersom det hadde eksistert mange titalls bensinstasjoner i Norge. Tipper det også hadde blitt kaos.
Jeg kan ikke fatte at det skal være en så stor utfordring å overføre strøm fra et fast strømnett til et kjøretøy at vi i 2014 sliter med å finne ut hvordan det skal gjøres på en OK måte.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Rio

Er det noen som kjenner fabrikatet på laderne i Danmark og Estland?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Samtidig, hvis de "aldri" brukes, så er det jo ikke så rart at de "fungerer". Det største problemet er kanskje at de ruster fast? :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

X-Trail

Sitat fra: Rio på lørdag 02. august 2014, klokken 22:18
Er det noen som kjenner fabrikatet på laderne i Danmark og Estland?
De jeg har prøvd i Danmark var samme Abb ladere som flere i Norge :)
Stolt eier av ELise♡

JLafton

2019 Tesla Model 3 LR AWD

nofuelno

De kommer nok på plass igjen en gang i fremtiden ...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

pwb

For fremtiden og så 30,- pr lading, kjøss meg i ræva for ett dårlig opplegg. Hva er det som foregår inni hodene til de som finner på dette? Hvorfor i granskauen skal det koste mer å putte noen mil på en ion enn en Tesla? Noe er fullstendig galt og anbefaler ett besøk hos psykolog eller noe. Kom ned på jorda. Den første som kommer med ett skikkelig fornuftig opplegg skal få meg som kunde. Stykkpris er dusteopplegg. Blir som man skulle betalt 1000,- for å fylle tanken på en bensinstasjon uansett hvor mye man fikk plass til på tanken. Håper noen snart våkner og fjerner all støtte til disse idiotiske selskapene.

nofuelno

Sitat fra: pwb på søndag 10. august 2014, klokken 15:15
For fremtiden og så 30,- pr lading, kjøss meg i ræva for ett dårlig opplegg. Hva er det som foregår inni hodene til de som finner på dette? Hvorfor i granskauen skal det koste mer å putte noen mil på en ion enn en Tesla? Noe er fullstendig galt og anbefaler ett besøk hos psykolog eller noe. Kom ned på jorda. Den første som kommer med ett skikkelig fornuftig opplegg skal få meg som kunde. Stykkpris er dusteopplegg. Blir som man skulle betalt 1000,- for å fylle tanken på en bensinstasjon uansett hvor mye man fikk plass til på tanken. Håper noen snart våkner og fjerner all støtte til disse idiotiske selskapene.
Synes faktisk 30,- er en fair pris å betale for å få tilgang til en hurtiglading av elbilen.
Alle betaler likt for tilgangen, men det er klart at en tom Tesla får litt mere juice for penga.
Dette kan selvfølgelig bli endret på i fremtiden hvis det skulle være behov for det ...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Terjer

Sitat fra: pwb på søndag 10. august 2014, klokken 15:15
For fremtiden og så 30,- pr lading, kjøss meg i ræva for ett dårlig opplegg. Hva er det som foregår inni hodene til de som finner på dette? Hvorfor i granskauen skal det koste mer å putte noen mil på en ion enn en Tesla? Noe er fullstendig galt og anbefaler ett besøk hos psykolog eller noe. Kom ned på jorda. Den første som kommer med ett skikkelig fornuftig opplegg skal få meg som kunde. Stykkpris er dusteopplegg. Blir som man skulle betalt 1000,- for å fylle tanken på en bensinstasjon uansett hvor mye man fikk plass til på tanken. Håper noen snart våkner og fjerner all støtte til disse idiotiske selskapene.

Det var sånn det var i "gamle dager" før minibankkortenes tid. Seddelautomater på bensinstasjonene, måtte putte på en hundrings, jævlig kjipt når mopedtanken tok 6,5 liter! ...bensinen kosta vel 6 kr literen på den tiden.
VW e-up! - Aurskog-Høland

pwb

Rimelig sikker på at før minibanken så kunne man putte på en blå tier. At man ikke skal betale for det man faktisk får er svindel, men klart at når man får støtte fra staten og i tillegg kan gjøre hva man vil så blir det idiottilstander.

Ona IX

Tror ikke salto har fått noe støtte til powerpark. Det er vel noe de gjør for egen regning for å teste ut nye løsninger og teknologier?

Nå er det fortum jeg syntes har best betalingssystem med 2.5kr minuttet. Og for 30 kroner vil man kunne lade 12 min og dermed fylle ion tanken med 60% om jeg ikke tar helt feil? Så jeg ville heller ha smilt og fylt billigere hos salto enn å skrike over at naboen fikk mer for penga.

Er man ikke fornøyd syntes jeg man kan velge å ikke kjøpe tjenestene og holde sytingen for seg selv. Salto gjør en utrolig god jobb og gjerning med powerpark!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Elmo

Sitat fra: Ona IX på søndag 10. august 2014, klokken 19:26
Salto gjør en utrolig god jobb og gjerning med powerpark!

Betyr det at hurtigladerene har kommet opp igjen på Skøyen ? ? ?
nettsidene deres står det fremdeles at de holder på med justeringer, og det har det gjort en stund (ref).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ona IX

Ikke så vidt jeg vet. Men det står jo klart og tydelig i betingelsene:
SitatJeg er kjent med at PowerPark er i utvikling og kan endre seg underveis i testperioden, både i forhold til priser på lading, funksjonelle endringer og /eller nye funksjoner samt nye strukturer og elementer vil kunne implementeres underveis i prosessen.
De satt jo bare opp dette for testing av egne produkter og løsninger. Syntes det er dårlig gjort å kjefte på noen for at de har gjort en god gjerning. Kan ikke kjefte på meg for at jeg overførte 100 kroner til røde kors når jeg kunne ha overført 500!
Dette har bare vært midlertidig og det har vi visst fra starten.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Rio

Sitat fra: Ona IX på søndag 10. august 2014, klokken 19:26
Tror ikke salto har fått noe støtte til powerpark. Det er vel noe de gjør for egen regning for å teste ut nye løsninger og teknologier?

Nå er det fortum jeg syntes har best betalingssystem med 2.5kr minuttet. Og for 30 kroner vil man kunne lade 12 min og dermed fylle ion tanken med 60% om jeg ikke tar helt feil? Så jeg ville heller ha smilt og fylt billigere hos salto enn å skrike over at naboen fikk mer for penga.

Er man ikke fornøyd syntes jeg man kan velge å ikke kjøpe tjenestene og holde sytingen for seg selv. Salto gjør en utrolig god jobb og gjerning med powerpark!

Å betale per minutt om vinteren med kaldt batteri blir en dyr fornøyelse... ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: pwb på søndag 10. august 2014, klokken 15:15
For fremtiden og så 30,- pr lading, kjøss meg i ræva for ett dårlig opplegg. Hva er det som foregår inni hodene til de som finner på dette? Hvorfor i granskauen skal det koste mer å putte noen mil på en ion enn en Tesla? Noe er fullstendig galt og anbefaler ett besøk hos psykolog eller noe. Kom ned på jorda. Den første som kommer med ett skikkelig fornuftig opplegg skal få meg som kunde. Stykkpris er dusteopplegg. Blir som man skulle betalt 1000,- for å fylle tanken på en bensinstasjon uansett hvor mye man fikk plass til på tanken. Håper noen snart våkner og fjerner all støtte til disse idiotiske selskapene.


Kanskje du bør justere forventningene, og slutte å skrive at andre bør til psykolog, mens du lirer av deg tirader.

Hva har du gjort for å utbygge hurtigladenettverket?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA