Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pumpa til batterikjølekretsen starter umotivert

Startet av sveander, lørdag 18. oktober 2008, klokken 15:58

« forrige - neste »

sveander

På fredag kveld regnet det godt i Oslo

På lørdag morgen oppdaget jeg at matten på venstre side var dryppende våt.

Jeg skal ikke banne på at døren var helt lukket men bruker å passe på det.

Noen som har opplevd lekasje, hvor kommer det fra?

Har det noe å si at man ikke lukker døra helt i lås, bare første trinn om dere skjønner hva jeg mener.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

ilmarw

Skjønner hva du mener...

Har du en gammel modell med døren utenpå karosseriet, eller en nyere som har døren innfelt, om du skjønner. På den gamle modellen er det vel blitt plassert lister ettverhvert slik at ikke vannet skal renne ned i døren. Dette kan skje spesielt dersom bilen står litt på vinkel med vestresiden ned (siden det var der det var vått).

Kan det ha vært en stor oppsamling av vann der bilen sto? At det er derfor det er vått? Opplevde det selv en gang.

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Har selv opplevd at "førersetet" (ventre side av sofaen) var vått en dag jeg skulle hjem fra jobb i sommer. Det hadde da vært en usedvanlig kraftig regnskur med litt vind fra venstre.

Min erfaring er at listene i dørene på toppen ikke tetter helt - og ihvertfall ikke om døren ikke er skikkelig lukket. Med litt vind regner det inn under "takrenna" over døren og vann kommer inn i kupeen.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

eljet

Jeg har den gamle typen kewet.
der hadde jeg problemer med at det lekket i skjøten som er på hver side av frontruten
Den skjøten som deler front og bakpart av glasfiber karossoriet.
Denne skjøten er fjernet på nyere buddy.

Men det har ganske sikkert også med om du ikke låser skikkelig vist vannet driver mot siden du ikke har låst,( det er vel ett større problem på vestlandet).
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

sveander

Buddyen er helt ny. Det blåste veldig den dagen og jeg tipper også det kom "over" døra.
Jeg skal på service på fredag så da får vi se. Jeg har liten tro på teorien med vann i gjennom sidenvinduet, da ville det vært vått på sofaen , men her var det kun på matten.

takk for innspill
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Arild


Jeg har en 2006 modell. Dørene lakk mye i begynnelsen og på første årsservice ble gummilisten i døren erstattet med en kraftigere list. Den er nå så kraftig at man må bruke kraft for å få lukket døra. Det virker som om det er en del fukt rundt vinduene men jeg er usikker om det er forårsaket av lekkasje eller av fukt som samler seg på vinduene på grunn av at bilen generelt er fuktig innvendig. Jeg oppfatter dette som et problem med modellen. Det er bl.a ikke noe sjakktrekk å vaske med høyt trykk eller høyttrykk. Nå lekker det mindre fra dørene men jeg har aldri opplevd eller oppfattet bilen som tett. I fuktige perioder bruker jeg kupevarmer en gang i blandt for å tørke bilen og jeg bruker en del webasto for å få sikt. Dette går på samme konto som sikkerhet, komfort og rekkevidde. Det er ikke det samme som i en ordinær bil.
Kewet Buddy

sveander

Jeg tror faktisk vi forlot døra halvlukket denne dagen.

Jeg var hos Elbil Norge og fikk takrenner her om dagen. Det tror jeg er lurt og da vil ikke vannet renne fra taket og ned på listene over døra.

Vi har hatt den utei regn og den er tett  ;D
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

banana

Oj, så ikke emnet her før jeg la inn min.

Jeg har også hadde lekkasje i buddyen, det dryppet vann fra taket, ved lampen mens jeg kjørte. Det var ikke akurrat små drypp heller. Det blir vel vanskelig for meg å kjøre den til service til elbil norge når jeg bor i trondheim :S Min er også helt ny, kjøpte den i sommeren. merkelig det der, var ikke forberedt på at det skulle skje!

sveander

#8
En ny utvikling rundt dette.

Det viste seg at en dag jeg kjørte med masse vann på veien så ble det veldig vått på gulvet. Altså kommer det ikke "fra oven", det kom fra veibanen

I går var jeg på Elbil Norge og de fortalte om en dårlig løsning på min Buddy hvor det kommer vann inn gjennom hjulbrønnen bak. Dette har de nå fikset med lim. Det viser seg at plastikken inni hjulbrønnen har en skjøt som måtte limes.

Så nå bør det være ok.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA