Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av Truls123, onsdag 19. februar 2014, klokken 22:03

« forrige - neste »

Truls123

Etter å ha være i kontakt med Nissan Norge angående garanti på US importert Leaf fikk jeg dette svaret:

"I forbindelse med din henvendelse vedrørende batterigarantien på din Nissan Leaf, kan vi informere deg at batteriet på din bil heller ikke vil være dekket.

Dette er grunnet at garantien som også dekker batteriet, i europeiske land, er Nissan PAN Europe, og denne garantien dekker kun biler fra det europeiske market."

Jeg skulle sjekket grundigere før jeg kjøpte meg US importert Leaf (fra norsk forhandler)
Men til alle dere som vurderer US importert bil, tenk over dette.

Bekkenes

Er flere tråder om dette med USA bil :)
Men har du kjøpt av norsk forhandler så har du 5 år reklamasjon av han, om den er importert eller ei er ikke ditt problem :)

Bare at garanti er lettere å forholde seg til :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Truls123

Ok tusen takk for informativt svar.

Jeg kjøpte fra norsk forhandler, der det står i annonsen at garantien på 5år/100 000km gjelder.
Syntes derfor tilbakemeldingen fra Nissan Norge var merkelig..

BE

Drit i garantien, du bør heller håpe at forhandleren er solid økonomisk og ikke går konkurs de neste 5 årene. Som Bekkenes skriver er det 5 års reklamasjon i Norge, og da er det forhandleren som må fikse eventuelle feil som måtte oppstå. Nissan Norge/Europa bryr seg ikke en døyt om US-bilene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

johncl

Jeg sjekket en av firmaene i Bergen som averterer på finn.no da jeg også snuste litt på bruktimport og fant ut at selv om de skrev de hadde mange års erfaring så var firmaet nylig opprettet i følge brønnøysund-registeret. Det er nok en del snusk her for å kutte bånd til tidligere salg.
Perlehvit Leaf 2014

Gordon Retriever

Sitat fra: Truls123 på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:21Jeg kjøpte fra norsk forhandler, der det står i annonsen at garantien på 5år/100 000km gjelder.
Syntes derfor tilbakemeldingen fra Nissan Norge var merkelig..

Mange norske forhandlere selger importbiler med garanti, der garantien stilles enten av forhandler selv, eller via et forsikringsselskap - ikke av Nissan Norge. :)

Truls123

Takk for gode svar.
Forhandleren har holdt på i snart 30 år (28,5år) så anser konkurs som mindre sannsynlig.
Forøvrig er jeg svært fornøyd med bilen så langt!

Thomas Parsli

Sitat fra: johncl på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:31
Jeg sjekket en av firmaene i Bergen som averterer på finn.no da jeg også snuste litt på bruktimport og fant ut at selv om de skrev de hadde mange års erfaring så var firmaet nylig opprettet i følge brønnøysund-registeret. Det er nok en del snusk her for å kutte bånd til tidligere salg.

I enkelte bransjer er det "normalt" å skrive "tyve års erfaring" uten å nevnte fire-fem konkurser og påfølgende konkurskarantene...
Når det gjelder bruktbil er det greit å sjekke medieomtale og saker hos forbrukerrådet eller NAF. Enkelte forhandlere har svært mange saker gående og man kan med fordel velge en annen.

Thomas
Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ronny

OBS! Har du bil med garanti fra Norsk bruktbilgaranti må du ta servicene slavisk, ellers mister du den! Det gjelder sikkert de andre også.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Gordon Retriever

Sitat fra: johncl på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:31
Jeg sjekket en av firmaene i Bergen som averterer på finn.no da jeg også snuste litt på bruktimport og fant ut at selv om de skrev de hadde mange års erfaring så var firmaet nylig opprettet i følge brønnøysund-registeret.

Jeg tror mange som starter firma etter mange år i bransjen liker å framheve sin egen bransjeerfaring.

Og da er det klokt å sjekke Brønnøysundregisteret slik du gjorde, slik at man slipper å oppdage i etterkant at selv om den hyggelige mannen man kjøpte bil hos hadde jobbet med dette siden 80-tallet, var firmaet hans rykende ferskt.

thoru

http://elbil.no/elbiler/883-bedre-batterigaranti-for-elbilen-leaf
I tillegg så må den niende ladebaren bort for å trigge batterigarantien.
Med andre ord ganske heftig frafall av batterikapasitet før du kan få det på Nissan-garantien.

sven erik

ja enn burde skjekke en kan og få skjekket firmas likviditet
det er og greit å skjekke personer  noen driver i et par år skifter navn for å slippe garanti ansvar  har funnet en del sånne

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA