Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Departure time - fulladet batteri?

Startet av Petter900T, onsdag 19. februar 2014, klokken 20:26

« forrige - neste »

Petter900T

Jeg bor på Frogner i Oslo, og det er flere plasser jeg kan lade i nærområdet.

MEN, det er mange som enten bare setter fra seg en elbil uten å lade, eller står i dagevis på plassen.

Mange små elbiler som kan stå på tvers får jo parkert mange andre steder.

Vis gjerne litt hensyn, synes det er toppen av egoisme å stå 6 dager på en 18 timers plass. Har en jeg til stadighet ser parkert i dagevis, Har etterhvert fått lyst til å "tyste" til trafikketaten.

Vis hensyn, så blir det strøm til alle

Petter

Øyvind.h

Vil absolutt ikke følt meg som en tyster om jeg besørget borttauing av en feilparkert bil som misbrukte ladeplass.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 11:43
Vil absolutt ikke følt meg som en tyster om jeg besørget borttauing av en feilparkert bil som misbrukte ladeplass.

Ikke jeg heller. Å få tauet en slik bil gagner samtlige elbilister unntatt èn (den som blir taua). Det ville være en passelig lærepenge.

Vil du være grei kan du jo finne ut hvem som er eier av bilen (SMS til 2282: regnr el12345) og gi vedkommende en fair sjanse til å hente/flytte bilen før du får den taua. Er det biler som kommer og går med gjentar unødvendig parkering (eller du bare ønsker å være anonym) kan du jo legge en lapp på ruta om at de kommer til å bli taua hvis de ikke skjerper seg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Så lenge det er skiltet er det selvfølgelig greit å ringe trafikksjefens etat!

Men jeg ville først ringt eier og minnet han på at han har glemt igjenn bilen på en ladeplass -og at noen har stålet ladekabelen hans!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Fjeldi

Jeg tror det er mange som ikke vet at det er regler ved parkering på offentlige plasser.

Jeg sendte en SMS i går til en som sto parkert på Frogner over 2 plasser uten ladning.
Glemte at jeg har skjult nummer men følte at jeg hadde en hyggelig tone hvor jeg gjorde oppmerksom på parkering og at det gikk ut over andre som trengte å lade. Jeg hadde 4 km igjen da jeg fikk satt min på ladning. Stor rekkevide og mange ladeplasser som ikke alltid er ledige. :)

Fikk en telefon senere på kvelden som startet meget krast + kommenteren alle andre gjør det, til (håper jeg) en liten forståelse for den vanskelige situasjonen en del av oss i byen av og til har det med parkering.. Jeg la meg langflat at jeg ikke skrev mitt navn i sms og det ordnet seg.

Kanskje en QR code lagt på frontrunten som åpner elbilforum.no sine sider hadde vært en bedre ide.

cra

Sitat fra: Fjeldi på onsdag 12. februar 2014, klokken 00:22
Kanskje en QR code lagt på frontrunten som åpner elbilforum.no sine sider hadde vært en bedre ide.

Verdt et forsøk, men jeg tviler på at flertallet av elbilister skjønner hva en QR-kode er, og enda mindre skjønner hvordan den skal brukes. (Med forbehold om at folk i byene kanskje ser og bruker slike QR-koder innimellom; her på landet er det langt mellom slike. De jeg har sett har jeg laget selv.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Jeg sendte en SMS i går til en som sto parkert på Frogner over 2 plasser uten ladning.
Glemte at jeg har skjult nummer  . . .
Skjult nummer på SMS??  NOT !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Fjeldi

Go-carter

Jeg tror det er mange som ikke vet at det er regler ved parkering på offentlige plasser.

Glemte at jeg har skjult nummer men følte at jeg hadde en hyggelig tone hvor jeg gjorde oppmerksom på parkering og at det gikk ut over andre som trengte å lade. Jeg hadde 4 km igjen da jeg fikk satt min på ladning. Stor rekkevide og mange ladeplasser som ikke alltid er ledige. :)

Fikk en telefon senere på kvelden som startet meget krast + kommenteren alle andre gjør det, til (håper jeg) en liten forståelse for den vanskelige situasjonen en del av oss i byen av og til har det med parkering.. Jeg la meg langflat at jeg ikke skrev mitt navn i sms og det ordnet seg.

Min faste rutine om noen står på en ladeplass jeg trenger, er å ringe trafikketaten. De vil så prøve å få kontakt med eier og løses ikke det, blir bilen bøtelagt og/eller tauet bort. Utrolig hvor fort folk flytter bilene sine da :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Elmo

Sitat fra: Fjeldi på torsdag 13. februar 2014, klokken 00:16
Hemmelig nummer... (bedre ;) )
Veldig OT, men såvidt jeg vet så er det ingen operatører som tilbyr (støtter) SMS hemmelig/skjult nummer på SMS - kun tale.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: th!nkeren på torsdag 20. februar 2014, klokken 04:06
og legger til at man bør ta vare på lappen, fordi vedkommende kommer til å trenge den selv en dag.

Genialt! Det gir dem kanskje et litt annet perspektiv på problemstillinga. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

svingen

tja,er vel enda mer irritert og komme hit og skal lade,det her er på Fyrstikktorget Helsfyr, Oslo
dem sto her bare 1 times tid og jeg skulle heldigvis ikke lade,er veldig ofte opptatt på de lade punktene her,burde fått dem Tauet bort,er Haug av andre plasser dem kunne stå enn akkurat her.
og ja,dem tok siste plassen til og lade så sikkert noe som var rimlig iritert,lurer på om dem ville blitt tauet bort hvis man ringte oslo kommune.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cra

Sitat fra: svingen på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:25
dem tok siste plassen til og lade så sikkert noe som var rimlig iritert,lurer på om dem ville blitt tauet bort hvis man ringte oslo kommune.

Jeg hadde i alle fall ringt kommunen tvert, samt lagt en slik lapp på ruta. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA