Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgraderte bremser kommer!

Startet av Vind, onsdag 19. februar 2014, klokken 17:41

« forrige - neste »

Rabiat22

Den lader nedover, så det tar bar 6km på måleren.

i3_X5_730

Sitat fra: Rabiat22 på søndag 23. februar 2014, klokken 19:07
Den lader nedover, så det tar bare 6km på måleren.

Bømlafjordtunnelen?

Rabiat22

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 23. februar 2014, klokken 20:02
Sitat fra: Rabiat22 på søndag 23. februar 2014, klokken 19:07
Den lader nedover, så det tar bare 6km på måleren.

Bømlafjordtunnelen?
JA. Så bergen sentrum går med nød :) fra haugesund.
Men snart er det lader på Stord og Haljelm, da er det no prob

i3_X5_730

Sitat fra: Rabiat22 på søndag 23. februar 2014, klokken 20:05
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 23. februar 2014, klokken 20:02
Sitat fra: Rabiat22 på søndag 23. februar 2014, klokken 19:07
Den lader nedover, så det tar bare 6km på måleren.

Bømlafjordtunnelen?
JA. Så bergen sentrum går med nød :) fra haugesund.
Men snart er det lader på Stord og Haljelm, da er det no prob

Herlig info! Jeg tenker da å ta turen fra Askøy, Skjærsholmane - Ranavik, Husnes. Det burde gå fint det, så lenge du klarte Bergen - Haugesund, ja!  ;)

LMOR

Er det noen som vet hva som skjer når du går under 0%?
På en fossil bil, er det noen liter igjen når nålen står på 0.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på søndag 23. februar 2014, klokken 20:37
Er det noen som vet hva som skjer når du går under 0%?
På en fossil bil, er det noen liter igjen når nålen står på 0.
Mene å ha sett film av Leaf test, der det blir nevt. Og den hadde mere. Men hvor mye er uvist.
Tenkte eg kunne snu og rygge noen KM tilbake på batteriet i tilfelle det skulle skorte :)

Rabiat22

16,4kw/t i forbruk på turen.
Men det ble litt kaldt :)
Vi hadde også innstil avganstid på bilen.

Gondron


eirikjac

Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 15:04
Er det helt sikkert at i3 bruker internett til finne utetemperaturen der bilen er, og ikke temperaturmåleren i bilen?

Jeg har garasjeplass hvor det er ca. 12 grader. Rekkevidden raste rimelig kjapt 1-2 minutter etter at jeg kjørte ut av garasjen i dag morges.

Bildet under er fra BMW i Remote appen. Der står akkurat det du har beskrevet. På bakgrunn av det mener jeg at det er bilens termometer som blir brukt. Motbevis meg gjerne! :-)

BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

Rabiat22

Sitat fra: Gondron på mandag 24. februar 2014, klokken 07:49
Kw/t stemmer det?
Eg mente 16,4 kw pr 100km ment eg selfølgelig :) sorry

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

SE

#41
Klokket inn på 15.7kWh/1000,  distanse 80km snittfart 69km/ h  temp. 3 degC idag. Rest 3,7 km. Veldig likt de andre dager , også med temp. ned mot -5degC. Veldig repeterbart og ganske likt de ti andre turene i dette temperaturintervallet.
Redigert, Modus Ecopro
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

i3_X5_730

Sitat fra: SE på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:13
Klokket inn på 15.7kWh/1000, ...

15.7kWh/1000!!!  :o

Wow! Med så lavt forbruk ... er alt fossilt dødt i morgen ...  ;D

Gondron

Åååå håper rest va 37 km etter endt tur, med tanke på at det andre var ein typo! ;)

MortenH

Jeg har endt opp med 13,7 et eller annet etter en lang tur på Jæren. 
Vennligst post noen ironiske innlegg vedrørende dette.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA