Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bøter med Tesla Model S

Startet av stranger1891, onsdag 19. februar 2014, klokken 10:39

« forrige - neste »

Høgis

Sitat fra: Mhal på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:31
Er vel masse hurtiglading i og rundt Oslo av type CHAdeMO. 30 min ved ein slik så er vel ikke tur/retur Brokkelandsheia noe problem.
Spørs vel bare når CHAdeMO adapterene til TMS kommer. Tesla antyder April, jeg tipper tidligst i høst.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

eclipse


Sitat fra: Høgis på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:04
Sitat fra: Mhal på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:31
Er vel masse hurtiglading i og rundt Oslo av type CHAdeMO. 30 min ved ein slik så er vel ikke tur/retur Brokkelandsheia noe problem.
Spørs vel bare når CHAdeMO adapterene til TMS kommer. Tesla antyder April, jeg tipper tidligst i høst.

Enig i det, godt utbygd Type2 eller Chademo i Oslo, SC skal brukes på reise, ikke på destinasjonen. Andre steder i landet ville vi vært sjeleglade for noen Type2 eller Chademo ladere, at de skal bygge SC i Oslo for at noen skal spare 30 minutt i forhold til å bruke Type2 finner jeg urimelig. Først må det gjøres mulig å kjøre over hele landet!
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

toS

#17
Sitat fra: eclipse på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:36

Sitat fra: Høgis på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:04
Sitat fra: Mhal på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:31
Er vel masse hurtiglading i og rundt Oslo av type CHAdeMO. 30 min ved ein slik så er vel ikke tur/retur Brokkelandsheia noe problem.
Spørs vel bare når CHAdeMO adapterene til TMS kommer. Tesla antyder April, jeg tipper tidligst i høst.

Enig i det, godt utbygd Type2 eller Chademo i Oslo, SC skal brukes på reise, ikke på destinasjonen. Andre steder i landet ville vi vært sjeleglade for noen Type2 eller Chademo ladere, at de skal bygge SC i Oslo for at noen skal spare 30 minutt i forhold til å bruke Type2 finner jeg urimelig. Først må det gjøres mulig å kjøre over hele landet!
Man må huske på at folk har ulikt reisemønster og at ikke alle skal til Oslo men heller bare reise gjennom. Hvis Salto på eget initiativ setter opp en SC på Skøyen som man kan betale for å bruke er vel ikke det noe vi skal klage på, eller? Det er jo også helt klart at konvensjonelle SC i nærheten av Oslo er nødvendig for at nettverket skal henge sammen. For oss som bor her funker det jo uten, men mange bor jo andre steder :-)
Og en CHAdeMO adapter til 8-10.000 er jeg ikke så keen på å kjøpe meg for å kunne lade langs veien.

eclipse


Sitat fra: toS på tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:11
Sitat fra: eclipse på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:36

Sitat fra: Høgis på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:04
Sitat fra: Mhal på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:31
Er vel masse hurtiglading i og rundt Oslo av type CHAdeMO. 30 min ved ein slik så er vel ikke tur/retur Brokkelandsheia noe problem.
Spørs vel bare når CHAdeMO adapterene til TMS kommer. Tesla antyder April, jeg tipper tidligst i høst.

Enig i det, godt utbygd Type2 eller Chademo i Oslo, SC skal brukes på reise, ikke på destinasjonen. Andre steder i landet ville vi vært sjeleglade for noen Type2 eller Chademo ladere, at de skal bygge SC i Oslo for at noen skal spare 30 minutt i forhold til å bruke Type2 finner jeg urimelig. Først må det gjøres mulig å kjøre over hele landet!
Man må huske på at folk har ulikt reisemønster og at ikke alle skal til Oslo men heller bare reise gjennom. Hvis Salto på eget initiativ setter opp en SC på Skøyen som man kan betale for å bruke er vel ikke det noe vi skal klage på, eller? Det er jo også helt klart at konvensjonelle SC i nærheten av Oslo er nødvendig for at nettverket skal henge sammen. For oss som bor her funker det jo uten, men mange bor jo andre steder :-)


Det er jo samme forholdet i Stavanger, Bergen og Trondheim. Det er også langt å nå tilbake til en SC hvis du besøker en av de byene. Her finnes nesten ikke Type 2 heller så alternativene er enda dårligere enn i Oslo. Jeg har hatt Tesla siden September og den eneste Type 2 laderen jeg har kommet i nærheten av er den på Teslas Servicesenter i Sandnes. Nå er ikke det et problem for meg som bor her, men en utfordring for de som kommer på besøk eller skal på gjennomreise.
Jeg mener alikevel at korridorene må bygges ferdig før det kommer SC i byene, men er enig i at det bør komme en SC mellom Brokelandsheia og Lillehammer
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

sigurdi

Det bør helst komme før sommeren, får håpe det er noen Svensker/Dansker eller Tyskere som tar teslaen sin med på tur til Norge også, kanskje litt lengre en stopp i en av byene. :-)

For dem er det ikke like lett å låne en stikk kontakt på hotellet, når de her UMC for Europa
De er avhenging av hurtig lading eller Type 2 uten rfid brikke/nøkkel og diverse for å bruke.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kjølholdt

I Bergen er det nå type 2 lader offentlig hos sønnic full tank på 4 timer
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA