Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bøter med Tesla Model S

Startet av stranger1891, onsdag 19. februar 2014, klokken 10:39

« forrige - neste »

stranger1891

Hei,

Jeg lurer på om det finnes/eller skal komme en Tesla hurtiglade stasjon i Oslo eller ikke?

Muffinman


Havebigfun

Jeg tror ja mtp SC- men antakelig ikke finansert av Tesla og antakelig ikke gratis- jeg har hørt noe om Sønnico men det er en stund siden- om det er riktig vet jeg heller ikke.

toS

Mitt stalltips er Sjølyst på Skøyen der de har satt opp Powerstation (som er et midlertidig prosjekt). Man skal alltid ta slike ting med en klype salt, men noen forsnakket seg litt. Og når man først er sulten på gode SC nyheter så får man være optimist-)

MR Tesla

Salto planlegger å sette opp en 60 kw Supercharger produsert av  Tesla  med betalingsløsning på Sjølyst.

Trustno1

Sitat fra: MR Tesla på mandag 10. februar 2014, klokken 22:54
Salto planlegger å sette opp en 60 kw Supercharger produsert av  Tesla  med betalingsløsning på Sjølyst.

hvor sikker er denne infoen?

Dette er svært interessant for min del, da jeg pendler inn til oslo, og har knapt med strøm for returen

cairnz


Sitat fra: Trustno1 på tirsdag 11. februar 2014, klokken 00:21
Sitat fra: MR Tesla på mandag 10. februar 2014, klokken 22:54
Salto planlegger å sette opp en 60 kw Supercharger produsert av  Tesla  med betalingsløsning på Sjølyst.

hvor sikker er denne infoen?

Dette er svært interessant for min del, da jeg pendler inn til oslo, og har knapt med strøm for returen
jeg har hørt lignende. om det er i samarbeid med eller "reverse engineering" er jeg ikke helt sikker på. men det kommer nok noe om ikke lenge. hvis det korter på lading kan du lade med 22kw på skøyen (powerpark) for 30.- per lading
Elbilist

svingen

Hvis du er der mellom 10 og 15 sist jeg sjekket håpløs åpningstider (powerbank)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

trygvelo

Gjentar meg selv fra en annen tråd: Supercharger på Vinterbro, Kløfta og Hønefoss dekker det meste for sentrale østlandet sin del og inn/ut av Oslo. Det er bedre å bygge SC på flere steder og heller ha litt færre ladeplasser på hvert sted, det gjør det mye mer fleksibelt å dra på langtur. Jo kortere avstand det er mellom superchargerne, jo kortere trenger man å oppta ladeplass også, spesielt er det fint å unngå å lade over 80% i og med at det går mye treigere da.

cairnz

Sitat fra: svingen på tirsdag 11. februar 2014, klokken 06:32
Hvis du er der mellom 10 og 15 sist jeg sjekket håpløs åpningstider (powerbank)
Du kan lade 24/7, men du trenger et Powerpark RFID-kort som du får i Hoffsveien. Det er normalt Salto-representanter eller andre der mellom 10-15. Det er ikke slik at de slår av strømmen etter kl 15 :D
Elbilist

svingen

Hehe, det var godt jeg hadde misforståt  :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

eclipse

Hvis det hadde kommet en SC i Oslo så hadde den stort sett vært opptatt av lokale som ladet, det har aldri vært hensikten til Tesla å supplere strøm til det daglige forbruk for Teslaeierene!

For oss som eventuellt kjører via Oslo for å reise videre nordover/østover er det viktigere med SC på inn/utfartsveiene for å knytte i sammen nettet med med eksisterende SC på Lillehammer, Brokelandsheia og sørover/Østover.

Inne i selve Oslo mener jeg det bør holde med et betydelig antall Type 2 ladere fordi hvis vi stopper i Oslo så har vi som regel bedre tid, og hvis vi alikevel kan lade med en SC utenfor Oslo så vil ikke behovet være så stort.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Birger

Sitat fra: eclipse på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:38
Hvis det hadde kommet en SC i Oslo så hadde den stort sett vært opptatt av lokale som ladet, det har aldri vært hensikten til Tesla å supplere strøm til det daglige forbruk for Teslaeierene!

For oss som eventuellt kjører via Oslo for å reise videre nordover/østover er det viktigere med SC på inn/utfartsveiene for å knytte i sammen nettet med med eksisterende SC på Lillehammer, Brokelandsheia og sørover/Østover.

Inne i selve Oslo mener jeg det bør holde med et betydelig antall Type 2 ladere fordi hvis vi stopper i Oslo så har vi som regel bedre tid, og hvis vi allikevel kan lade med en SC utenfor Oslo så vil ikke behovet være så stort.

En SC i Oslo, gjerne som man betaler for, hadde vært helt konge for oss som kjører frem og tilbake fra ett stykke på utsiden.

Brokelandsheia er for langt unna når en skal tur/retur samme dag.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TeslaK

Hadde gledelig betalt for superlading i Oslo! En dagstur fra Arendal til Oslo er i dag veldig upraktisk. Typisk skal man på et møte eller besøke noen som i beste fall har en 16A å tilby. Da får man fort rekkeviddeangst på vei hjem. Har ikke dobbeltlader men måtte uansett ladet minst en timer for å ha god margin på vei hjem.

Tror det vil være et marked for dette.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Mhal

Er vel masse hurtiglading i og rundt Oslo av type CHAdeMO. 30 min ved ein slik så er vel ikke tur/retur Brokkelandsheia noe problem.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA