Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr

Startet av Camilla, onsdag 19. februar 2014, klokken 10:04

« forrige - neste »

Camilla

Ser at det er mange gode ideer her inne. Jeg trenger gode forslag til hvordan jeg kan få festet denne øvelseskjørings-Len til bilen? Jeg har en slik som er magnetisk men den vil jo ikke sitte selvfølgelig. Og bakruta tør jeg ikke feste den i, redd for å ødelegge varmetrådene. Tips mottas med takk!

SK901

Sugekopp eller dobbeltsidig teip med borrelås(på innsiden av ruta) - og gjerne bli religiøs i samme slengen.  ;D

RaBalder

øvelseskjøre  :o      i Tesla     :o :o

Hadde jeg ikke turt...uansett hvor jeg skulle sitte.

rene

Lær de unge håpefulle å øvelseskjøre med clutch og manuell girkasse. De må lære det de skal bruke. Å ha førerkort for kun automatgir i Norge blir for dumt.

HKS

Er vel også anbefalt å ha håndbrekk i bilen. Før var dette et krav, men nå er det ikke påkrevet lenger.

Ville heller ikke anbefalt å øvelseskjøre med en Model S, ei heller la noen som nettopp har fått lappen kjøre bilen alene de første årene, men det er bare meg... :)
Tesla Model S 90D

AndersinOslo

Den har håndbrekk, se e-brake på skjermen. Står emergency brake når bilen går.

Ønsker dere lykke til!
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

SK901

Sitat fra: rene på mandag 10. februar 2014, klokken 21:44
Lær de unge håpefulle å øvelseskjøre med clutch og manuell girkasse. De må lære det de skal bruke. Å ha førerkort for kun automatgir i Norge blir for dumt.

Lære dem gammel teknologi? Begynner å bli gammeldags.

eclipse

Model S er den mest lettkjørte bilen jeg har kjørt, anbefales derfor ikke til øvelseskjøring!
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

laumb

Like greit å lære:
- trafikkregler i rolig omgivelser uten klutsj og gir.
- å kunne kjøre med "automat" uten å klampe inn begge føtter ved nødbrems.
- håndtere bakhjulstrekk.
- håndtere en voldsom mengde hester.

Eventuelt kun får å gi den kommende sjåføren en smak av det gode liv. :)

RaBalder

....er vel bare det at det går så fryktelig fort galt med Tesla dersom noen trår på gassen istedet for bremsen.


Knut Øygard

Jeg hadde en runde med lillesøster på 16 år.
Enig i at det kan være lurt å lære seg clutch og gir. Vi kjørte bare litt på et øde industriområde kveldstid så ho skulle lære at forbrenningsmotor er tungvint og gammeldags:-)

Festa L'en med frysetape på bakluka. Enkelt og greit. Så hadde jeg oppe ryggekameraet nederst på skjermen i stedet for ekstra speil.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

AreLib

Tilbake til temaet...fest den på utsida av bakruta med litt tape :) varmetrådene er på innsiden
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

rene

Sitat fra: SK901 på mandag 10. februar 2014, klokken 22:11
Sitat fra: rene på mandag 10. februar 2014, klokken 21:44
Lær de unge håpefulle å øvelseskjøre med clutch og manuell girkasse. De må lære det de skal bruke. Å ha førerkort for kun automatgir i Norge blir for dumt.

Lære dem gammel teknologi? Begynner å bli gammeldags.
Det kan så være at det begynner å bli gammeldags på nye biler i prisklasse 400' og oppover, men det leveres fortsatt ut utrolig mange nye biler med manuell kasse samt nesten 2/3 av bilene til salgs på Finn.no har manuell kasse.
Det kommer nok til å gå av moten etter hvert, men for bilene som er aktuelle for de unge å kjøre de neste 10 årene så er nok manuell girkasse svært aktuelt. Det foregår låning av biler av venner osv. Å lære å kjøre først, så ødelegge denne mestringsfølelsen ved at de ikke engang kommer i gang med en bakkestart etterpå synes jeg blir ødeleggende for de unge håpefulle. Jeg lærte meg å clutche og gire først på en lukket parkeringsplass, så slapp jeg ut i trafikken der jeg lærte mer om vikeplikt og trafikkforståelse. Det tekniske først, det viktige etterpå. Bjørnetjeneste, kalles det vel.

Amoss

Sitat fra: rene på mandag 10. februar 2014, klokken 23:13
Å lære å kjøre først, så ødelegge denne mestringsfølelsen ved at de ikke engang kommer i gang med en bakkestart etterpå synes jeg blir ødeleggende for de unge håpefulle.

Nja... Du har kanskje ett poeng, men på den annen side har jeg etterhvert kjent en del mennesker - unge som gamle - som har store problemer med å skulle kjøre en annen bil enn den "de er vant med". Så greit å så tidlig som mulig få prøvd seg med forskjellige typer biler. Elbiler og fossiler, automat og manuell, store og små, forhjulstrekk og bakhjulstrekk og evnt. 4hjulstrekk. Da lærer de seg tidlig til å tilpasse seg når de senere havner bak rattet på nye biler de ikke er "vant med".

... men på den annen side:  Øvelseskjøre med en Model S?  :o  Lykke til :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Trustno1

kjøp to magnetiske L-er. sett en på hver side av bakruta :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA