Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppdatert garanti og serviceavtale - tilbakevirkende kraft

Startet av GotMeTeslaMS, tirsdag 18. februar 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: janmb på mandag 10. februar 2014, klokken 10:42
At de utleverer i Drammen der de har havna synes jeg er helt fornuftig. Det er egentlig i din egen interesse også at bilen fraktes minst mulig før du får den.

Hvordan tror du det hadde blitt mottatt om alle på østlige Østlandet som kjøper seg BMW skulle bli henvist til å hente sin splitter nye BMW i Drammen fordi det er der de har havna? Alle som kjøper seg Suzuki? Tenk deg den herlige følelsen når familien er på tur for å hente sin splitter nye bil en tirsdag ettermiddag, og man blir stående bom fast i rushtrafikken ut av Oslo på E18. Man kan jo selvsagt se positivt i det at man skal hente en splitter ny bil, men man sitter jo likevel med tanken om at det hadde vært utrolig mye mer kurant å hente denne splitter nye bilen på Alnabru når man kom fra Lillestrøm.

Å bare tilby henting i Drammen er å redusere servicenivået. Og man betaler fremdeles det samme for bilen. Ingen effektivisering av Teslas organisasjon og reduserte logistikk-kostnader som kommer kunden til gode.

GotMeTeslaMS

Nå tas min noe spissformulerte overskrift tydeligvis veldig bokstavelig.

Jeg ser helt klart at TMS er det alternativet vi i dag har og som vil fungere som "eneste" bil i husholdningen. Det jeg setter spørsmål ved er om den salgsfilosofien og servicenivået de legger opp til vil kunne møte fremtidig konkuranse. På et tidspunkt kommer også de mer etablerte produsentene på banen og hvor er Tesla da?
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

krister461

Sitat fra: Wait4TeslaMS på mandag 10. februar 2014, klokken 11:09
På et tidspunkt kommer også de mer etablerte produsentene på banen og hvor er Tesla da?
Da har Tesla mange år på baken og har blitt kvitt de aller fleste småproblemene som det klages på i dag.

teslamsp

#18
Er det dårlig service å skifte lokasjon? Mener du at de burde holdt seg i det gamle bygget slik at du skulle være fornøyd? Hvis Tesla hadde gjort slike komprimisser måtte vi ha betalt mer for bilene. Stedet du snakker om var vel bare en foreløbig lokasjon til de fikk lokalene sine i orden?

Mange faktorer er utenfor Tesla sin kontroll. 1 mnd. venting er desverre ingenting i denne sammenheng. Jeg har ventet i tre år. Du har gjort en stor tabbe hvis du har bestilt en Tesla og fonventer samme punktlighet og ryddighet som selskap som har vært i drift i 30 år. Husk at Tesla er et nytt selskap med et vanvittig antall ordrer kontra størrelse. Dette byr på en del utfordringer mtp. logistikk. Det tar tid før dette flyter som det skal.

Dette med adaptere gjelder oss alle, og ja, det er en stor ulempe at noen adaptere ikke er tilgjengelig ved levering.

Men hvorfor i alle dager skal Tesla forsikre din bil? Syns det er bra at de fokuserer på å produsere og levere biler framfor alt mulig annet som koster timer/penger, og dermed øker prisnivået på bilen din.

Hva i alle dager skal Tesla med Audien din? Har du prøvd å bytte inn din gamle commodore 64 hos Apple? Å bytte ut bilen hos en bilforhandler er også noe av det minst økonomiske du kan gjøre som kunde. Innbytte er ingenting annet enn en veddemål om pris, der du taper, og forhandleren vinner. Det betyr ikke annet enn at du ville fått mye mer for bilen din i utgangspunktet.

Balrog

Man kjøper åpenbart Tesla på tross av Tesla Norge og på grunn av bilen.

Jeg må si meg imponert over hvor utilgjengelig, inkompetent og klønete det norske salgs- og serviceopplegget i Oslo er og har vært.

Synd. Bilen fortjener et salgs- og serviceapparat i absolutt toppklasse. Her snakker jeg ikke om røde løpere og hvite frakker, men om kultur.

Tesla Model S er en fantastisk bil. Ellers tror jeg Tesla Norge hadde vært historie allerede. Det skal forholdsvis lite til for å holde en entusiastisk kunde som meg fornøyd. Men selv det har de ikke klart.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

cairnz

Det er tydelig at vi opplever service og imøtekommenheten hos Teslas representanter forskjellige. For min del har jeg ingenting negativt å si om opplevelsen, hverken på service-senter eller ved utlevering. Liten ulempe å dra til Drammen og hente bilen, men nå er det jo der de leverer de ut, så hvis jeg ikke vil betale mer enn 2800 i klargjøring og levering, så er det vel der jeg får hente den. Til sammenligning ref. levering - fra BMWs prisliste for 5-serie: "Frakt og leveransekostnader levert Oslo er inkludert (12.800,-)" - 10.000 kroner mer enn Tesla tar for å klargjøre. Tviler på at du får redusert denne leveransekostnaden ved å hente den i Drammen kontra Oslo(Alnabru).

Spørsmålet du da må stille deg er om du har en merkostnad på cirka ti tusen ved å ta deg fri en time fra jobb, samt betale 89,- for togbillett fra Oslo S til Drammen :)
Elbilist

eclipse

Tesla er helt klart preget av at de har vokst fort, de har ansatt og lært opp serviceteknikere i en rekordfart. Det er klart at det vil oppstå problemer med dette, men det bedrer seg.

En annen ting, hvis man spør 10 forskjellige personer det samme spørsmålet så får man som regel flere svar som ikke er like, folk oppfattelse av hva som er sagt er forskjellig. Det er vi på dette forumet et godt eksempel på. Det er bare å se på tolkingen av det Elon sa om SC til norge, selv om det er på tape så går diskusjonen høyt om hvor/når/antall...
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

rsy

Skjønner i grunn ikke hvorfor jeg gidder å kommentere dette, men jeg blir helt satt ut av sytingen og klagingen fra enkelte her inne. At det finnes "problemkunder" er det i alle fall ingen tvil om. At bagateller som leveringsted og forsikring av bilen gir grobunn for misnøye gjør meg helt rystet. Anbefaler deg virkelig å ikke kjøpe bil igjen. Du har sikkert nok å klage på ting du allerede eier fra før av!

RSy

MyTess

Ja, la oss heller lage en tesla-salme vi alle kan messe med.

Ja, det var ment like nedlatende som ditt innlegg, og med samme snev av hersketeknikk.

Det må være lov å være misfornøyd, eller påpeke mangler uten å bli slått ned på den måten. Du er i din fulle rett til å være misfornøyd med TS eller andre, og de må ha like mye rett til å påpeke mangler eller forventninger. Aller helst uten å bruke nedlatende ord, og vendinger.

Jeg personlig, er drittlei av alle som kaller andres problemer, og forventniger for syting.

Og, ja, skjønner heller ikke at jeg gidder å kommentere dette.

Tai

Veldig amper stemning her inne. Har merket det samme i flere andre tråder på forumet. Synes folk skal lese gjennom innleggene sine en eller to ganger etter det er skrevet og tenke om de virkelig vil poste det.

Når det gjelder klaging så må da folk få lov til det og. Det er mer enn nok Tesla forherligelse her inne til at vi tåler en negativ trå eller to. Og husk, hva vi oppfatter som akseptabel kundebehandling er veldig subjektivt og har sikkert litt med hva vi opplevde ved tidligere bilkjøp.

Det finns tusen unskyldninger for hvorfor Tesla sliter med visse ting men forbedringskurven viser at de ikke tar til seg lærdom. Ting tar uforholdsmessig lang tid og kunder får lite eller ingen tilbakemelding. Bilene blir forsinket i månedsvis, også uten at Tesla tar seg bryet med å informere kunden. Det er en lidelse å vente på bilen men det er fordi vi gleder oss så fryktelig!! Og skal vi høre på de som har fått bilene sine (og det skal vi),  så gleder vi oss med rette.
Alle tidligere sorger blir glemt og hverdagen fylles med Tesla hvin og nyskjerrige tilskuere.

Blir det sagt ihvertfall... ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

cyber

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 10. februar 2014, klokken 08:05

At Audi kommer med en SUV med 70 mil er bare luftig pr-vås. De er langt unna å kunne konkurrere på batterikapasitet, ladenettverk og pris. Snakker vi 5-6 år frem i tid så kanskje :)


Man kan spekulere i hva som tar lengst tid - om hvor lang tid Audi vil bruke for å konkurrere på batterikapasitet, eget ladenettverk og pris, eller hvor lang tid Tesla vil bruke på å komme på Audis nivå på resten.
( Elon Musk sa i Oslo at han ikke var opptatt av konkurrentene - da er det kanskje vanskelig å vurdere eget produkt objektivt  ;)

Lunde

"Litt" pussig å ramle så langt ned i kjelleren fordi selve overleveringen ikke ble akkurat der på det tidspunktet den ble forespeilet.  Det er en grunn og om et par måneder blir det åpenbart for alle.

Jeg satte meg på liste for å kjøpe ny elbil i 2002 og fikk den ikke før i 2009. Ikke fikk jeg hornmusikk, mediadekning eller ordføreren med på den store dagen når nøklene ble overlevert heller, men bil skulle jeg ha.  :o
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

tho

At Tesla ikke tar innbytte er sutring.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Trustno1

Sitat fra: tho på mandag 10. februar 2014, klokken 16:48
At Tesla ikke tar innbytte er sutring.

Vil kanskje ikke kalle det sutring, men innbytte er gjerne dårlig butikk. Min erfaring er iallefall at det er langt mer lønnsomt å selge privat.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA