Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskjell på ny og gammel Leaf?

Startet av vilHAel, tirsdag 18. februar 2014, klokken 13:57

« forrige - neste »

vilHAel

Jeg har hatt stor glede av elbilforumet i et par år nå. Stort sett som passiv leser. Dette har vært en fantastisk kilde til mye god informasjon. Jeg har nettopp kjøpt min andre elbil, med god hjelp av alle mine "ukjente" venner på elbilforumet. Jeg er imponert over den gode "tonen" og bra svar stort sett uansett hva man lurer på.
MEN....
Nå har BMW kommet med elbil, og da skjer det noe rart.
Jeg har i mange år observert BMW ( og Audi) sjåfører i trafikken. Min subjektive oppfatning er at de er de mest hensynsløse og bøllete trafikantene. Kjører utrykningskjøretøy i jobb og BMW (og Audi) sjåfører er uten tvil dårligst til å bruke speilet. De er liksom mer egoistiske...
Etter å ha lest endel på BMW seksjonen i forumet registrere jeg at den gode tonen som er vanlig i elbil forumet ikke er tilstede i endel av  trådene der. Mange nedlatende og provoserende kommentarer. Registrere også at bidragsytere som ikke har BMW har blitt bedt om og holde seg unna forumet "deres"
Understreker at det er mange gode sjåfører og forumbidragsytere som kjører/eier BMW.
Noen andre som deler min oppfatning av BMW folket.???
i3 er forøvrig er lekker bil:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

elektrolux

En interessant observasjon.

Dette kalles vel utvikling, og ikke nødvendigvis i positiv forstand. Tidligere slet vi alle med samme problemene og alle hjalp alle.

Nå går det gjerne med i at min bil er bedre enn din.....
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA