Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Stavanger servicenivå

Startet av Frosta Leaf, tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:02

« forrige - neste »

Frosta Leaf

Hei! Har gått til innkjøp av 16a lader type EVI. Den første laderen jeg fikk kuttet ladinga allerede etter ca 45 min. Det var bare å trekke ut og sette i så startet den igjenn, 45 min. Fikk tilsendt ny kabel, denne var ok en uke. Nå har også denne fått samme syken. Begge kablene er prøvd på to forskjellige steder med ulike strømmintak, men de kommer fra samme trafostasjon. Er godt forsynt med jordfeilvarslere. Har noen vært borti lignende? Den originale laderen virker fint men tregt.

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.


Powerflux

Hmmm, har bestilt en sånn!! Blir ikke helt glad av å lese dette:-X
Sa de hva som var galt med den første?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Kjell Leaf

Sitat fra: Powerflux på mandag 10. februar 2014, klokken 12:49
Hmmm, har bestilt en sånn!! Blir ikke helt glad av å lese dette:-X
Sa de hva som var galt med den første?
Jeg har også bestilt, dette likte jeg ikke...
Er det mange som allerede har en sånn som er fornøyd eller er dette en ny ladekabel som ikke er utprøvd ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

MindViruz

Er denne laderen "godkjent" av Nissan? Finnes det noen ladere som kan medføre at garantien på bil/batteri ikke gjelder?

Knotten

#6
Den gjør jo ikke annet enn å fortelle LADEREN, som sitter i bilen, hvor høy ladestrøm den skal trekke, så det skal vel godt gjøres å ødelegge noe??
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

MindViruz

Det TROR jeg og. Men å tro, det kan jeg gjøre i kirken...

Knotten

Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

frkir

Har oxo bestilt derifra, bør vi kansellere orderen?
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

Bekkenes

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Powerflux

Har sett at EV-Institute er innom forumet fra tid til annen!
Bør kanskje la de de få svare før
man konkluderer for hardt!
De bør dog komme med noe ASAP....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

EV-Institute

#12
EVI har vært i kontakt med alle involverte tidligere i dag. Vi starter med å se på en mulig jordfeil i el-systemet hvor kabelen brukes. To forskjellige kabler som slutter å virke på samme måte kan tyde på dette. På grunn av personvern og privat sfære så er det ikke opp til EVI å utbrodere alle detaljene i saken. Håper på forståelse for det.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

bruisepristine

huff jeg satt nå nettopp klar for å bestille da jeg brått kom over denne tråden.. fungerer original ladekabel uten problem på samme trafostasjon?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

MindViruz

#14
Å søke etter jordfeil er jobb for elektriker eller de med relevant fagbrev innen elektro (eks. automatiker).

Slå av hovedsikring og mål spenning mellom inngående faser og jord. Er denne lik, rundt 130v, er det ikke jordfeil utenfra. Hvis det er feil må everket søke.

Så må din egen installasjon sjekkes for jordfeil. Da trenger du en isolasjonsmåler / megger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA