Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgraderte bremser kommer!

Startet av Hyperstress, mandag 17. februar 2014, klokken 22:37

« forrige - neste »

Tekberg

Sitat fra: Råde på fredag 02. januar 2015, klokken 22:54

Så, mitt svar til trådstarter er: e-golf blir nok et hit.... (mens produsenten og importøren ikke er det (men det et en annen historie - med ca 90.000 visninger på dette forumet)  :P)

De 10 mest leste trådene her inne er alle tesla sider og har tilsammen
ca 2.200.000 visninger.

De 10 mest aktive fora inneholder ikke e-golf, ei heller de 10 mest aktive emner.

Ser derfor ikke helt sammenhengen mellom antall visninger og at e-golf er er "hit"..

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=stats
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

jan-c

Sitat fra: Golfen på lørdag 03. januar 2015, klokken 10:48
Folk flest kommer ikke til å bruke en bil som betyr masse ladepauser. E-golfen er en fullverdig bil, men den har rekkeviddebegrensninger som gjør at den og konkurrentene neppe kommer til å passere 20% av bilsalget totalt sett.  Først må man ha en bil som har god plass og ubegrenset kjørelengde, så kommer de som bor et stykke fra det meste til å si at elbiler er bybiler. Men e-golfen (og el. bilene) kommer sannsynligvis til å redde store norske byer fra miljøbegrensninger i trafikken. Hvis frisk luft virkelig bety noe for folk flest, så må elbilsalget økes kraftig. Det kan gjøre e-golfen til en slags møller hit.

Jeg bor på Hadeland. Vi "må" ha to biler pga forskjellige arbeidssteder og tider. Den nyeste bilen går alltid mest. Bil 2 går bare lokalt. Rv4 bygges ut i stor stil, for at gjennomganstrafikken skal kunne gå knirkefritt. Likevel er det slik at det er lokal trafikk som skaper over 50% av trafikken. Med e-golf er min tanke at den blir så kjekk å bruke, at den blir foretrukket til det meste av lokal kjøring. Vi kan lade på jobb. Vi kan fint kjøre til Oslo, Drammen, Gjøvik, Lillehammer, Gardermoen osv og lade hvis nødvendig. Hvis alle "mine" lokale bileiere tenker gjennom kjøremønsteret sitt for bil nr 2, er jeg overbevist om e-golf (EV) burde bli en suksess. Min konklusjon er at elbil ikke bare er bybil :-)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tekberg på lørdag 03. januar 2015, klokken 11:22
..
De 10 mest leste trådene her inne er alle tesla sider og har tilsammen
ca 2.200.000 visninger.

De 10 mest aktive fora inneholder ikke e-golf, ei heller de 10 mest aktive emner.

Ser derfor ikke helt sammenhengen mellom antall visninger og at e-golf er er "hit"..

Trenger overhode ikke være noen sammenheng, kanskje tvert imot. Over 90% av dagens nye elbilkjøperer frekventerer sannsynligvis ikke elbilforum, og eGolf selger på etablert navn og lite som skiller den fra ICE utgaven.

Råde

Sitat fra: Tekberg på lørdag 03. januar 2015, klokken 11:22
Sitat fra: Råde på fredag 02. januar 2015, klokken 22:54

Så, mitt svar til trådstarter er: e-golf blir nok et hit.... (mens produsenten og importøren ikke er det (men det et en annen historie - med ca 90.000 visninger på dette forumet)  :P)

De 10 mest leste trådene her inne er alle tesla sider og har tilsammen
ca 2.200.000 visninger.

De 10 mest aktive fora inneholder ikke e-golf, ei heller de 10 mest aktive emner.

Ser derfor ikke helt sammenhengen mellom antall visninger og at e-golf er er "hit"..

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=stats
Overhode ikke. Sammenhengen var vel heller at jeg er litt sutrete over hvordan importør og produsent av e-golf har håndtert kommunikasjonen rundt varmepumpe. Den tråden har ca 90.000 visninger.

Nei, at tesla-sidene har flere treff henger sammen med at forumet har vært aktivt lenger og at bilen har sin egen menighet. Den er en hit, men e-Golf kommer nok i overskuelig fremtid til å selge flere biler - uavhengig av antall treff.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

90.000-innleggstråden er vel nesten et klubblokale for skuffede fans?  ;D Faren for VW er at den jevne elbilkjøper assosierer Nissan Leaf i så stor grad med begrepet elbil at de vil fortsette å kjøpe denne, selv om/når VW får opp produksjonstakten.

Råde

Og faren for vw er at de har laget hasj, som er inngangsporten til heroin. Hvis de ikke kommer opp med en større elbil med 4x4 og ordentlig rekkevidde hopper nok denne karen over på en Dual drive modell hos tesla ved neste korsvei. Man blir litt el-hekta. Får bare håpe at de har ryddet unna tåpeligheter som vann inn dører og vinduer, glipper overalt og motorer som brenner sammen til den tid.

e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Jo, såpass tiltro til sør-afrikaneren får vi ha.
Ikke for det, Tesla kunne nok klart å selge lekkende biler i mange år hvis de andre fortsetter som hittil: Ford er ute, Kia virker uinteressert i å produsere det antallet biler markedet etterspør, Mercedes-Benz virker uinteressert, punktum. Nesten rart at BMWs premiumnisjeprodukt/teknologiutstillingsvindu i3 framstår som et av de mest alvorlig mente bidragene. :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA