Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgraderte bremser kommer!

Startet av Hyperstress, mandag 17. februar 2014, klokken 22:37

« forrige - neste »

Kent

Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:46
Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)

Prisen er forskjellig rundt om i landet.

ca 251.000 i Oslo
ca 255.500 i Bergen og Trondheim

252.840 i Moss, orker ikke kjøre til oslo for å spare en tusenlapp:=p

Da er min første nye bil bestilt:)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Sonus

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 25. februar 2014, klokken 11:08
Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:46
Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)

Prisen er forskjellig rundt om i landet.

ca 251.000 i Oslo
ca 255.500 i Bergen og Trondheim

+35000 i utstyr
-20000 i rabat

Blir en super bil for 270000 dette :)

Tror nok vi har ganske lik storkundeavtale :)

Vind

#17
Svaret er ja - e-Golf blir en hit, men desverre, etter å ha prøvd konfiguratoren til Volkswagen i dag så blir den nok ikke en så stor hit som den kunne ha blitt.

For det første mangler den hjul - dvs rekkevidden blir ca 0 km - og det er jo desidert dårligst i klassen.

Spøk til side, Bilen blir en fin bil, og en svært god konkurent til Leaf.  Her kommer en "Leaf" killer - og for ca 300 000 for en topputstyrt bil (+ vinterdekk og litt minus litt rabatt) så er dette veldig mye mere bil for pengene enn det en tilsvarende Leaf gir.  At den har Adaptive CruiseControl, Led lys osv som standard er veldig bra. + til VW !

Rekkevidden er nok i "Leaf -land" - dvs 120-170 km, tror veldig få sjåfører vil greie å tyne ut 190km en fin sommerdag. 

Mange sammenligner den med i3, men dette er veldig forskjellige biler - for forskjellige behov.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror golf blir en storselger. Den er like god eller bedre enn Leaf på det aller meste, og hvis man har med litt utstyr er den også billigere enn alle fossilgolf.

Det eneste jeg kan komme på som den mangler i forhold til Leaf er 6,6 kW AC lader. Men de 3 kW ekstra er det ikke veldig mange som trenger.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:39

Summen av dette gjør at jeg tror eGolf'en fort kommer til å selge mer enn Leaf i Norge, så sant fabrikken klarer å levere nok biler.

Det er også en del utstyr på eGolf man ikke kan få på Leaf, men i rettferdighetens navn savner jeg oppvarmer ratt og bakseter på eGolf'en.


Man kan jo snu litt på det og spørre hvor mange Leaf som hadde blitt solgt med 1,5dCi eller 1,6 bensin. Jeg tror under 10% av Golfs salg. Nå er Norges mest solgte bil elektrifisert og den kommer til å selge enormt. Tipper den ikke bare blir norges mest solgte bil,men også mest solgte el-bil.
Den aller største forskjellen på Golf og Leaf for meg er byggekvalitet(knirk og soliditet),materialvalg(premiumfølelse) og kjøreegnskaper(komfort blandet med dynamikk) Her er Golf i en annen klasse enn alle andre konkurrenter. Kanskje med unntak av A3 og V40,men A3 er mye dyrere og V40 mye trangere.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Turist

Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

Kent

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:32
Det eneste jeg kan komme på som den mangler i forhold til Leaf er 6,6 kW AC lader. Men de 3 kW ekstra er det ikke veldig mange som trenger.

Rattvarme mangler vel også på Golfen, men ellers er det ikke mye som er bedre på leafen.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

jkirkebo

Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:05
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:32
Det eneste jeg kan komme på som den mangler i forhold til Leaf er 6,6 kW AC lader. Men de 3 kW ekstra er det ikke veldig mange som trenger.

Rattvarme mangler vel også på Golfen, men ellers er det ikke mye som er bedre på leafen.

Interiøret, etter min mening. Lyst og trivelig uten en unødvendig diger spak mellom forsetene og med litt mer oppdatert instrumentering (med bl.a digital fartsvisning). Dessverre mangler Leafen lengdejustering av rattet, jeg antar Golf har dette?

Interiøret i Golfen ser gammelt og traust ut synes jeg, som noe som kom på markedet for 10 år siden og ikke i 2014. Egentlig veldig likt vår gamle 2004 Touran.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sonus

Hos Møller i Trondheim var det iallefall god stemning i dag. Kontakten min hadde solgt 8 E-golfer i dag.

De hadde ved ca 1530-tiden kun 6 biler igjen på "E-golf kvoten" sin.

jkirkebo

Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:43
Hos Møller i Trondheim var det iallefall god stemning i dag. Kontakten min hadde solgt 8 E-golfer i dag.

De hadde ved ca 1530-tiden kun 6 biler igjen på "E-golf kvoten" sin.

Er dette kvote for hele året? I så fall har ikke Nissan stort å frykte fra VW i år.

Egentlig tror jeg uansett at e-Golf salget kommer i tillegg til Leaf-salget, ikke i steden for.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sølve

At 1200 bestilte eksemplarer av den nye folkebilen VW e-Golf før lunsj første dagen er helt utrolig!

http://www.abcnyheter.no/motor/2014/02/25/pa-35-timer-solgte-de-1200-eksemplarer-av-el-golfen
Bergen

Sonus

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 19:33
Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:43
Hos Møller i Trondheim var det iallefall god stemning i dag. Kontakten min hadde solgt 8 E-golfer i dag.

De hadde ved ca 1530-tiden kun 6 biler igjen på "E-golf kvoten" sin.

Er dette kvote for hele året? I så fall har ikke Nissan stort å frykte fra VW i år.

Egentlig tror jeg uansett at e-Golf salget kommer i tillegg til Leaf-salget, ikke i steden for.

Nei det tror jeg ikke. Tror det var for første leveranse eventuelt for første allokerte produksjonserie(?)

svingen

er jo helt rått det her!
Hvordan blir det med lademuligheter hos forhandler? blir det noe hurtiglading der eller hvordan er det tenkt? ville jo vært full hvis det var semi/hurtiglading på alle 65 salgstedene på sikt,kan jo gjerne betale får slikt men viktigste er jo og ha muligheten til og lade ville jo vært en skiklig "boost" på ladekarte :)

gleder meg att elbiler er så populære,lurer på hva bensinstasjoner tenker fremover ikke akkurat en "sikker fremtid"
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Sitat fra: Sølve på tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:07
At 1200 bestilte eksemplarer av den nye folkebilen VW e-Golf før lunsj første dagen er helt utrolig!

http://www.abcnyheter.no/motor/2014/02/25/pa-35-timer-solgte-de-1200-eksemplarer-av-el-golfen

At ~1200 personer bestiller en bil de aldri har prøvd synes jeg er helt utrolig...

Ja den kan sikkert på en del områder sammenlignes med en vanlig Golf, og det er sikkert noen av de som har prøvekørt eGolf også, men tror langt de fleste bestiller kun på grunn av navnet.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#29
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 19:33

Er dette kvote for hele året? I så fall har ikke Nissan stort å frykte fra VW i år.

Egentlig tror jeg uansett at e-Golf salget kommer i tillegg til Leaf-salget, ikke i steden for.

Og jeg tipper at eGolf  kommer i stedet for Leaf salget (Hvis ikke Nissan importøren tar noen alvorlige grep). Fasit får vi på slutten av året ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA