Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgraderte bremser kommer!

Startet av Hyperstress, mandag 17. februar 2014, klokken 22:37

« forrige - neste »

Hyperstress

Skulle tro at den blir det, samtidig er det synd at den ikke har bedre rekkevidde. Slik det er nå så er den 100 000kr dyrere enn e-up, men har bare 20% bedre rekkevidde :( . Skulle vært en variant med dobbelt så stort batteri, selv om den hadde kostet 60 tusen ekstra. 
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hovik

Synes rekevidden er helt greit. Har derimot behov for 5 seter, bagasjeplass til barnevogn og adaptiv cruisecontrol. Foreløpig ingen annen bil som dekker det behovet.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Sonus

Hadde også håpet e-golf ville få litt lengre rekkevidde, men den er allikevel midt valg av alle elbilene. Den har 5 seter, grei rekkevidde, greit utseende og ett godt salgsapparat rundt seg. I tillegg har den god garanti på batteriene (160.000km) og søsken som man kan plukke deler fra hvis man ønsker å gjøre den mer personlig (noe jeg nok vil gjøre).


Rapid

Garantert en hit dersom pris blir i området Leaf. Golf er etter min mening en bedre bil enn Leaf på alle måter. Men det skal bli spennende å se de i en sammenligningstest. Spesielt rekkevidde....

PerBear

Sitat fra: Rapid på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:59
Garantert en hit dersom pris blir i området Leaf. Golf er etter min mening en bedre bil enn Leaf på alle måter. Men det skal bli spennende å se de i en sammenligningstest. Spesielt rekkevidde....

Anbefalt utsalgspris ekskludert leveringskostnader er i Tyskland € 34 900 inkludert tysk mva på 19%.  Dersom VW-importøren bruker samme kalkyle blir prisen i Norge 244 000 uten avgifter.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Sonus

Sitat fra: PerBear på søndag 16. februar 2014, klokken 20:35
Sitat fra: Rapid på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:59
Garantert en hit dersom pris blir i området Leaf. Golf er etter min mening en bedre bil enn Leaf på alle måter. Men det skal bli spennende å se de i en sammenligningstest. Spesielt rekkevidde....

Anbefalt utsalgspris ekskludert leveringskostnader er i Tyskland € 34 900 inkludert tysk mva på 19%.  Dersom VW-importøren bruker samme kalkyle blir prisen i Norge 244 000 uten avgifter.

Det er antydet en pris på 260.000. Dette kom fra en Møller ansatt i en annen tråd.
Jeg håper selvsagt på ditt estimat :)

Gordon Retriever

Som jeg har nevnt i en annen tråd, antas e-Golf for det norske markedet å ha noe mer utstyr som standard enn biler solgt i Tyskland. For å sitere meg selv:

SitatEn tysk e-Golf med hurtiglader og DAB+ koster så vidt jeg kan se tilsvarende 249.000 norske kroner.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rapid på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:59
Garantert en hit dersom pris blir i området Leaf. Golf er etter min mening en bedre bil enn Leaf på alle måter. Men det skal bli spennende å se de i en sammenligningstest. Spesielt rekkevidde....

eGolf blir garantert en hit uansett  ;)
I forhold til Leaf: Bedre merkenavn enn Nissan, mer tradisjonellt førermiljø der Leaf'en er rotete, 160.000km batterigaranti vs Nissan sine 100.000km for nye kjøpere.

I tillegg har Nissan importøren mange blemmer bak seg; de første Leaf ble levert uten garanti på batteripakke, man måtte undertegne en erklæring om at man gjorde dette på eget ansvar (ville vel  uansett tapt i forhold til norsk forbrukerkjøpslov). Først etter halvannet år som Leaf eier fikk jeg et brev med den "fantastiske nyheten" om at også de først Leaf'ene solgt via forhandlerapparatet i Norge fikk 100.000km/5år garanti på batteripakken. I tillegg kommer de veldig høye serviceprisene på Leaf'en, og den høye gevinsten man tar på Leaf på importør eller forhandler har gitt et kjempemarked for parallellimport. Leaf'en er en veldig grei elbil, men ikke godt behandlet av importør. På dette området har VW en kjempemulighet for å bygge et mye bedre image.

Summen av dette gjør at jeg tror eGolf'en fort kommer til å selge mer enn Leaf i Norge, så sant fabrikken klarer å levere nok biler.

Det er også en del utstyr på eGolf man ikke kan få på Leaf, men i rettferdighetens navn savner jeg oppvarmer ratt og bakseter på eGolf'en.

Hyperstress

Da kan jeg svare på mitt eget spørsmål, ja den blir en hit. Blir priset mye lavere enn jeg trodde! :)

Noen som vil slippe ventetid på e-Up, og overta en nesten ny en? ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Togge

Fikk denne E-posten i går:
Tirsdag 25. februar kl 09:00 åpner vi for kundebestillinger av den nye Volkswagen e-Golf. Vi er spesielt stolte av prisen på kr 244.200. Selve introduksjon i Norge er planlagt i uke 23.
Det har lenge vært stor spenning knyttet til den elektriske utgaven av Norges mest solgte bil. Testflåten av prototypene basert på sjette generasjon Golf i fjor sommer og seieren mot Nissan Leaf i programmet TV2 Hjelper Deg kan positive indikasjoner på hva vi har i vente. Elbilmarkedet i Norge har hatt en formidabel vekst til siste årene og i 2013 ble det registrert nesten 8.000 elektriske biler. Av disse var 4.600 Nissan Leaf som er vår definitivt viktigste konkurrent i og som tydelig viser salgspotensialet i dette segmentet!
Lanseringen av vår første nye fullelektriske bil, Volkswagen e-up! har vært en suksess og det er med stor glede og høye forventninger vi nå kan åpne for bestillinger av den nye e-Golf. Bilen ble presentert for første gang på bilutstillingen i Frankfurt 10. september 2013 og det er knyttet stor spenning til modellen som er forventet å spise markedsandeler fra de elektriske modellene i markedet.
Volkswagen e-Golf har en elektrisk motor på 85 kW eller 115 hk, trinnløs automatgirkasse og et dreiemoment på hele 270 Nm fra første omdreining. Akselerasjonen fra 0-100 km/t går unna på 10,4 sekunder. Volkswagen e-Golf har en oppgitt rekkevidde på inntil 190 km som selvfølgelig varierer utfra kjørestil og utetemperatur. Batteripakken er 264 battericeller av typen Lithium Ion og er som på e-up! plassert i gulvet mellom akslingene som gir et lavt tyngdepunkt og svært gode kjøreegenskaper. I tillegg stjeler batteripakken ikke nevneverdig plass i kupeen. Bagasjerommet er på 341 liter som er tilnærmet samme bagasjerommet som i Golf 4MOTION. Bilen har 5 års/100.000km Norgesgaranti og batteriet har 8 års fabrikkgaranti. Mobilitetsgaranti er lik som på våre øvrige modeller.

Da er det bare å bestille i dag.
Hel-elektrisk bilpark.

Nuvolari

Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 07:41
Fikk denne E-posten i går:
Tirsdag 25. februar kl 09:00 åpner vi for kundebestillinger av den nye Volkswagen e-Golf. Vi er spesielt stolte av prisen på kr 244.200. Selve introduksjon i Norge er planlagt i uke 23.
Det har lenge vært stor spenning knyttet til den elektriske utgaven av Norges mest solgte bil. Testflåten av prototypene basert på sjette generasjon Golf i fjor sommer og seieren mot Nissan Leaf i programmet TV2 Hjelper Deg kan positive indikasjoner på hva vi har i vente. Elbilmarkedet i Norge har hatt en formidabel vekst til siste årene og i 2013 ble det registrert nesten 8.000 elektriske biler. Av disse var 4.600 Nissan Leaf som er vår definitivt viktigste konkurrent i og som tydelig viser salgspotensialet i dette segmentet!
Lanseringen av vår første nye fullelektriske bil, Volkswagen e-up! har vært en suksess og det er med stor glede og høye forventninger vi nå kan åpne for bestillinger av den nye e-Golf. Bilen ble presentert for første gang på bilutstillingen i Frankfurt 10. september 2013 og det er knyttet stor spenning til modellen som er forventet å spise markedsandeler fra de elektriske modellene i markedet.
Volkswagen e-Golf har en elektrisk motor på 85 kW eller 115 hk, trinnløs automatgirkasse og et dreiemoment på hele 270 Nm fra første omdreining. Akselerasjonen fra 0-100 km/t går unna på 10,4 sekunder. Volkswagen e-Golf har en oppgitt rekkevidde på inntil 190 km som selvfølgelig varierer utfra kjørestil og utetemperatur. Batteripakken er 264 battericeller av typen Lithium Ion og er som på e-up! plassert i gulvet mellom akslingene som gir et lavt tyngdepunkt og svært gode kjøreegenskaper. I tillegg stjeler batteripakken ikke nevneverdig plass i kupeen. Bagasjerommet er på 341 liter som er tilnærmet samme bagasjerommet som i Golf 4MOTION. Bilen har 5 års/100.000km Norgesgaranti og batteriet har 8 års fabrikkgaranti. Mobilitetsgaranti er lik som på våre øvrige modeller.

Da er det bare å bestille i dag.

Hvem er avsender av eposten? Den prisen er lavere enn i alle prislister. Kan 244.200,- være uten frakt og klargjøring?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Togge

Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!
Hel-elektrisk bilpark.

Kent

Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Sonus

Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)

Prisen er forskjellig rundt om i landet.

ca 251.000 i Oslo
ca 255.500 i Bergen og Trondheim

Stikkkontakt

Sitat fra: Sonus på tirsdag 25. februar 2014, klokken 09:46
Sitat fra: Kent på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Togge på tirsdag 25. februar 2014, klokken 08:05
Avsender av denne er Møller.
Det står også litt lengre ned i e-posten:

PrisVi er stolte av å kunne lansere e-Golf i Norge til en svært attraktiv pris på kun kr 244.200. Leveringsomkostningene på e-Golf er kr 7.600.
Dette er en særdeles gunstig pris sammenlignet med tilsvarende utstyrte modeller av våre hovedkonkurrenter Nissan Leaf og BMW i3!

Da er prisen lik overalt.
Får bare stikke en tur innom nærmeste forhandler og bestille en i dag:)

Prisen er forskjellig rundt om i landet.

ca 251.000 i Oslo
ca 255.500 i Bergen og Trondheim

+35000 i utstyr
-20000 i rabat

Blir en super bil for 270000 dette :)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA