Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Stavanger servicenivå

Startet av Cosmo, mandag 17. februar 2014, klokken 19:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

De betaler om to Tesla-uker. Dvs rundt jul en gang.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 03. juni 2014, klokken 05:55
Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 24. april 2014, klokken 22:38
Jeg hadde min på service i dag.
Avtalte at Tesla skulle slippe å hente bilen (full Ranger) og at jeg kunne levere den.
Da jeg kom dit var det fullt ved verkstedinnkjøringen (rundt hjørnet til venstre på bildet under.)
Men på plassene på bildet, var den midterste av disse 5 ledig.
Så jeg satte bilen der, og gikk inn og leverte, og snakket med service-kontakten min.

Da jeg kom ut igjen, var jeg blitt belønnet med parkeringsgebyr på kr 750,-
Dette er altså IKKE Tesla-parkeringsplasser, selv om det er helt inn til veggen hos Tesla.
Dette er vanlige parkeringsplasser, som man må betale avgift på.

Jeg var vel inne 7-8 minutter, så her er Q-PARK kjappe til å printe ut parkeringsgebyr.

(Bildet er tatt på kvelden da jeg hentet bilen, derfor står det ingen biler der på bildet.)

Det hører også med til historien at Tesla skulle ta seg av parkeringsgebyret, så jeg slapp å betale.
Men det tror jeg ikke alle skal regne med at skjer igjen.
(Jeg hadde blitt henvist til "rundt hjørnet" av en av service-teknikerne, og jeg sa vel egentlig ganske godt i fra at skal bilen inn hit flere ganger, så får heller Ranger hente den hjemme hos meg hvis det skal være slik at jeg risikerer å måtte betale kr 750,- for å få levert bilen.)

Tesla ordnet visst ikke dette likevel.
Jeg har nå fått Inkassovarsel fra Arvato Finance AS på kr 824,- på "kontrollavgift ilagt av Q-Park AS 24.4.14 som i følge deres noteringer ikke er betalt."

1. Sjekk om Tesla fortsatt sier de skal håndtere dette
2. Kontakt Arvato Finance AS - forklar situasjonen at Tesla Motors har sagt at de skal ta over boten, og be de følge opp med dem istedet.

Gjør du absolutt ingenting får du en inkassosak på deg, det ønsker du ikke. Men så lenge du snakker med Arvato og motstrider kravet pga ovennevnte vil ikke dette skje.
Elbilist

cairnz

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 03. juni 2014, klokken 08:33
Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. juni 2014, klokken 07:02
1. Sjekk om Tesla fortsatt sier de skal håndtere dette
2. Kontakt Arvato Finance AS - forklar situasjonen at Tesla Motors har sagt at de skal ta over boten, og be de følge opp med dem istedet.

Gjør du absolutt ingenting får du en inkassosak på deg, det ønsker du ikke. Men så lenge du snakker med Arvato og motstrider kravet pga ovennevnte vil ikke dette skje.
Sendte mail til Tesla så snart jeg hadde åpnet posten og sett inkassovarselet, og ba om at de ordnet opp i dette, og at de ga meg en tilbakemelding.

Er det noen som vet hvor lang betalingsfrist jeg burde fått på denne?
(Jeg har fått 3 dagers frist.)

Jeg rekker jo knapt å bestride kravet på så kort tid, for det må vel gjøres skriftlig?
Enten

* Ring og forklar, be om å få en epost du kan sende informasjon til, som de igjen kan bekrefte å ha mottatt.
* Send epost direkte hvis det står en epostadresse på inkassovarselet
* Send post hvis det står postadresse, så lenge det er datert før fristen er det good.

Er ikke vanskelig, tre dager er en evighet.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA