Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Stavanger servicenivå

Startet av Cosmo, mandag 17. februar 2014, klokken 19:51

« forrige - neste »

Cosmo

Var innom Tesla Skøyen her om dagen.
Fikk utrolig service, MEN  hvorfor har ikke teknikerne Tesla uniform?
Alle gikk med forskjellige klær. Alt fra Enviro bil (el bil konkurent :o ) til jaguar, ford OG NAF  :o :o
tror jeg så 2-3 teknikere med Tesla klær på seg

Hvorfor det?  tilogmed på bakgård verksteder har man uniform.  men ikke Tesla.

Og det er altfor dårlig, ser ikke bra ut i det hele tatt >:(

BMW850

Høres utrolig slakt ut og noe de burde ta tak i. Gir ett uprofesjonelt preg som de med letthet kunne gjort noe med...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TS

Jeg la merke til det samme, men når vi har kommet dit hen at bekledningen er
det vi kan klage på, så må jeg kalle det et kvantesprang fra i høst
;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tesla-man

Sitat fra: TS på søndag 09. februar 2014, klokken 14:05
Jeg la merke til det samme, men når vi har kommet dit hen at bekledningen er
det vi kan klage på, så må jeg kalle det et kvantesprang fra i høst
;D

+1
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

LA-Thing

Var også innom der for et par dager siden, men tenkte ikke over dette før jeg leste det nå. Var usikkert ja hvem som var kunder, betjening eller leverte pakker.

Men servicen var betydelig bedre nå en da jeg var der før jul en gang. Kanskje det hjelper med amerikanere og svensker i teamet, virker som de er oppdratt til å være litt mer service-minded?
Drammen, Tesla Model S #2510

Lille Lance

Sitat fra: LA-Thing på søndag 09. februar 2014, klokken 22:40
Var usikkert ja hvem som var kunder, betjening eller leverte pakker.

1+  ... som jeg skulle sagt det selv
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

NorwegianX

Jeg er blant de som har klaget sin nød pga vanskelig å komme i kontakt med Tesla service.

Når jeg omsider fikk time så ble opplevelsen en helt annen. Ble tatt imot av en hyggelig amerikansk kundebehandler.  Vi gikk igjennom avviks-listen min fra desember og la til et par mindre feil jeg har oppdaget nylig. Så fikk jeg nøklene til et fossilspetakkel sammen med beklagelse for at de ikke hadde nok Tesla lånebiler. Antatt rep tid ble beregnet til neste dag. Før jeg var fremme på kontoret mottok jeg rep ordre på mail for godkjenning. Etter et par mailer var vi enige, og jobben i gang. Utover dagen fikk jeg flere mailer med oppdatering om fremdriften, og utpå kvelden kom bekreftelse på at bilen kunne hentes neste morgen. Særs bra oppfølgning!  Fortsett slik Tesla, så er vi straks på vei mot det servicenivået Elon Musk har lovet :-)

Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

VigdisA

Ja det var litt forskjellig fra hva vi opplevde. Vi gikk gjennom listen ved levering som fikk tilføyelse på ett punkt som vi har nevnt flere ganger før.
Må nevne at dette er en liste med gjenstående av ymse slag fra levering for et halvt år siden så det er litt "hummer og kanari".

Det fantes hverken Tesla lånebil eller diesel leiebil, selv om vi på forhånd hadde avtalt at vi ønsket dette. Ble kjørt til jobb i egen bil - greit nok, hyggelig tur :), men hadde vært greit å ha bil til hjemturen.
Utover dagen ble det fortalt at de nok ville beholde bilen hele uken, og at de skulle se hva de fikk til ang lånebil.
Fulgte med på appen og så bilen stå utenfor urørt frem til noe over lunsjtider før den tydeligvis var blitt satt på en bilhenger og kjørt til Drammen der den bare ble parkert utenfor igjen.
Hørte selvfølgelig ikke noe om bil eller innbyttebil, så det ble buss+gåing for å hente sliten unge og så gå hjem - tok en time fra jeg gikk av bussen :(
Litt oppgitt over at de tydeligvis tar alt på sparket når folk leverer inn bilen, og at de ikke klarer å booke det som skal til på forhånd.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Jeg hadde også fått lovet lånebil- som ikke fantes da jeg møtte opp- jeg ble også kjørt med egen bil.
Da jeg skulle hente bilen ble vår andre bil stående foran butikken i noen minutter- 780 kr parkeringsbot.
Ingen gjennomgang av mine klager ved bilen på forhånd, heller ingen opplisting per mail for godkjenning. Overlevering av bilen i svarte natten og striregn.
Påpekt kondens i diverse lamper kunne- overraskende nok- ikke reproduseres :o
Skjeve kromlister påpekt på forhånd ble angivelig rettet- men ser helt uendrede ut :o
Toppen av kaken- bilen ble vasket først etter at reparasjonene var utført.

I min verden var dette vesentlig nærmere Lada - enn premium.

Patosan

Detta låter skrämmande!
Har sänt en lista med lite smått och gott som jag ska ha fixat, för några dagar sedan - utan svar givetvis.
Hade hoppats att detta skulle bli bättre än Alnabru, men det verkar från flera (dock inte alla) att det bara är mer av det samma.
Hoppas det de gör är av bättre kvalitet än det som genomfördes på Alnabru.
Förmodligen blir det lite OT här, men jag klara inte låta bli att lägga vid en bild på den senaste 'fixen' jag fick av Tesla. Här skulle jag ha justering av lister för att glas på dörrar häktade sig när man öppnade.
Kan inte påstå att jag är någon expert på detailing, men jag menar bruk av silikon i denna utsträckning är mer båt än bil.
VIN 15026

LinkedIn

laumb

Parkerte på de stipla linjene foran døra jeg. P-vakta ga faen.
Trodde ikke DET gikk greit. :)

frekri

Sitat fra: Cosmo på søndag 09. februar 2014, klokken 13:03
Var innom Tesla Skøyen her om dagen.
Fikk utrolig service, MEN  hvorfor har ikke teknikerne Tesla uniform?
Alle gikk med forskjellige klær. Alt fra Enviro bil (el bil konkurent :o ) til jaguar, ford OG NAF  :o :o
tror jeg så 2-3 teknikere med Tesla klær på seg

Hvorfor det?  tilogmed på bakgård verksteder har man uniform.  men ikke Tesla.

Og det er altfor dårlig, ser ikke bra ut i det hele tatt >:(

Hahahaha, den dagen jeg klager over kleskoden til verkstedsansatte...
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Øyvind.h

De plassene er tydelig merket betaling, og jeg vet at bedriftene rundt dessverre er drittlei av Tesla-kunder som setter fra seg bilen hvor som helst fordi de "bare skal inn en kjapp tur". Så det forundrer meg ikke at Q-park bøtelegger raskt. Tesla burde hatt andre lokaler med bedre parkeringsmuligheter, men at de dekker folks bøter tror jeg ikke man skal ha som sovepute.
Var selv tilstede når en rasende dame kom inn i service-avdelingen og etterlyste eier av en Tesla som stod på en plass tilhørende hennes bedrift. Han gikk slukøret ut og flyttet bilen sin, men tror du ikke en annen kar i en Tesla forsøkte å snappe plassen han rygget ut fra før damen rakk å parkere? Da ble hun forbanna :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Yagi

Opplevelsen av å forsøke å levere bil på Skøyen mellom kl 08:00 og 09:00 er på grensen til komisk. Det svirrer av teslaer der som forsøker å finne parkeringsplass - samtidig som ansatte kjører biler ut og inn i servicehallen og til og fra parkeringshuset nede ved jernbanelinja. Det positive for andre næringsdrivende i området etter at RSA Bil flytta ut og Tesla inn, må ihvertfall være fraværet av lokal forurensing :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Sense

Jeg tror ikke Tesla betaler boten, men som oppdragsgiver for parkeringsselskapet har de mulighet til å gjøre avtale med Q park om å annulere gebyret.

Dette er god kundebehandling. Vi gjør det samme på min jobb. Koster oss ingenting å ta telefonen til parkeringsselskapet. Selskapet er glad vi ikke sier opp avtalen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA