Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppdatert garanti og serviceavtale - tilbakevirkende kraft

Startet av Olemann, mandag 17. februar 2014, klokken 19:40

« forrige - neste »

Olemann

Absolutt, har sett samme tendens her inne,  bl.a. derfor jeg startet denne tråden.

En ide kan jo være at FØR man setter ord på trykk, så spør man seg selv; Har jeg noe å bidra med akkurat nå som andre kan ha nytte av? Enten det er spørsmål eller svar.  F.eks. bør enhver skjønne at det ikke har allverdens interesse at jeg mener at svart i3 er finere enn hvit i3.   Om behovet er å forsvare sin bil, sitt kjøp, sine meninger, så vær voksen nok til å skrive det i privat dagbok og ikke her i Forum.

Mvh Ole

Sitat fra: Elmo på søndag 09. februar 2014, klokken 18:49
Sitat fra: Olemann på søndag 09. februar 2014, klokken 12:48
Hadde en erfaring fra Tesla forum jeg vil dele. . . . Jeg oppdaget fort at trådens hensikt ikke var en faktabasert diskusjon av verdifall, men heller at Tesla-eiere bedrev en slags gjensidig stimulans av hverandre der akseptert og ønskelig budskap var noe i retning av:   Vi har alle gjort et kjempe-kjøp . . . .

Jeg syns det er sterke tendenser til det her på i3 forum også. Tenker da ikke på pris, men type "i3 er verdens beste bil og et kjempekjøp" og de som ikke er enig for holde seg unna.

Vind

Sitat fra: Elmo på søndag 09. februar 2014, klokken 18:49

Jeg syns det er sterke tendenser til det her på i3 forum også. Tenker da ikke på pris, men type "i3 er verdens beste bil og et kjempekjøp" og de som ikke er enig får holde seg unna.
..men slik er det jo - så jeg skjønner ikke helt hva du mener  ;D
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

znaky85

Går det an å lage stickyer?
Hvis noen tok seg bryet til å lese gjennom det meste og samle det nyttige i en tråd, eller hvis noen vet "alt" gjøre det og få den til en sticky? :)

Terondo

Jeg er helt enig i at i starten er det greit å samle det vi opplever som feil/mangler på våre nye i3'er. På sikt, er det helt klart slik at vi må lage en trå for hvert problem som dukker opp. Man kan ikke sitte å bla gjennom sider på sider med informasjon for å se om noen andre har opplevd det samme rare som man selv har opplevd. Det er klart, det finnes sikkert andre forum hvor man kan henvende seg vedr. dette, men jeg mener jo at det kan være greit om det er et fungerende forum for dette her også. For ALLE andre bilmodeller jeg har hatt har jeg vært frekvent på forum for min modell, for å se hva andre får av problemer, flagge mine egne problemer (med bilen), og svare andre på det de spør om. Da er det helt essensielt at det kommer nye tråder på nye problemer. La oss håpe det ikke kommer noen problemer, men å ha som ambisjon å samle alt om problemer i en tråd, mener jeg blir urealistisk, i tillegg til upraktisk for de som leter etter løsninger på problem de opplever. Som f.eks. dette varm bil problemet, som det til nå er 3 tråder på, om jeg ikke husker feil. Skulle dette vært i en sånn samletråd, ville det vært enda verre for folk å finne det, og gjerne enda flere tråder.

En stickytråd med linker til problem-tråder, kan være en god greie?

Jeg er forøvrig helt enig i at vi må ha mye takhøyde for kritikk om bilen. Er det noe folk mener er klandreverdig, osv. må vi kunne ta det opp her. Dette er ikke en sekt. Vi har investert i en bil, som vi selv mener er verdt vår investering, og for enkelte er det svaret på alle bilutfordringer, men for andre er det gjerne bare det mest fornuftige akkurat nå. Spiller igrunn ingen rolle hvilket motiv man måtte ha for å kjøpe nettopp BMW i3, men vi må jo kunne diskutere bilen.

Personlig er en BMW i3 langt fra noe drømmebil, men den er den perfekte bil, på markedet nå, til å dekke mitt nåværende bilbehov. Bare et par uker fra å få den, så jeg kommer nok til å bidra i stor grad på både førsteinntrykk, erfaringer fra kjøring, rekkevidde, bruk av det ene og det andre, bilder (i stor grad, siden jeg bruker nest mest penger på fotoutstyr) osv. Personlige preferanser rundt valget av farger, interiør og ekstrautstyr på i3 er nettopp det, personlige valg og handler om smak. Ikke noe å drive å diskutere voldsomt mye.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA