Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mobilholder/lader montering og pris

Startet av MortenH, mandag 17. februar 2014, klokken 16:50

« forrige - neste »

MortenH

Dette er en tråd hvor vi kan poste screenshot av hvor mange kilometer rekkevidde "BMW i Remote" appen viser, når batteriet er fulladet. Edit: Fortell om kjøreturen før ladingen, aktuell temperatur der bilen står og dagens værmelding.

NB: Dette er ikke en "Rekkevidde i virkeligheten"-tråd. Den kommer senere.

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

Dette er andre gang jeg lader bilen. Jeg kjørte fra Stavanger til Bryne i går og fulgte trafikken med ACC i Eco Pro mode. Ladet med standard kladd på max i natt. Edit: Det var ca 5 plussgrader og lett regn da jeg kjørte. I bilen var det 22 plussgrader. I natt var det 2 plussgrader, mye regn og 15 sekundmeter vind. Værmeldingen for i dag er ca 5 plussgrader, regn og vind fra sør

I dag morges viste appen dette:
Bryne - Rogaland

LMOR

Dette vil ha begrenset nytteverdi, hvis en ikke samtidig skriver temperatur og værmelding, og at kun de som har kjørt "normalt" minst en dag, legger ut info.

Posteringen over kvalifiserer :-), men mangler klima-data
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MortenH

Bryne - Rogaland

Vind

Rekkevidde i App er beregnet ut i fra Comfort instillingen, Eco Pro, Eller Eco Pro + rekkevidde vises kun i bilen eller på web sidene.

Desverre er ikke forholdenne i Oslo, slik at man får vist noe særlig med rekkevidde for tiden - min har vel på det meste vist 131, men her har det jo enten snedd eller vært 0 i de 18 dagene jeg har hatt bilen - så 161 i Comfort med typisk Stavanger vinter viser jo gode takter for sommeren  ;D

Før eiere av andre el-biler tar helt av i denne tråden og snakker om usikere km tall, så må jeg gi god honør til BMW for nøyaktigheten på rekkevidde, den bommer sjelden med noe mere enn ett par kilometer når man har kjørt en hel dag, med småkjøring og parkering.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Sirka

Men Vind - det er jo kjempenyttig å kunne sammenligne tall i Oslovinteren også! Jeg hadde satt stor pris på om vi kunne få se tall fra mange ulike temperatur- og klimaforhold. :-)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Vind

Sitat fra: Sirka på søndag 09. februar 2014, klokken 16:59
Men Vind - det er jo kjempenyttig å kunne sammenligne tall i Oslovinteren også! Jeg hadde satt stor pris på om vi kunne få se tall fra mange ulike temperatur- og klimaforhold. :-)
Ja - jeg skal legge ut litt tall, har ført litt statistikk, og begynner å se at rekkevidden er mye bedre enn forventet ;-)

Jeg skal legge ut mine tall når jeg har kommet litt lenger i målingene.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA