Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettradio

Startet av Rawen76, mandag 17. februar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

OddB

Det er bare å vente tålmodig...på v6.0 ??

http://help.rdio.com/customer/portal/questions/6085891-rdio-in-my-tesla-plays-only-stations

Rdio in my Tesla plays only stations
gerard post Apr 06, 2014 05:55AM PDT
Since recently, I'm driving a Tesla Model S which comes with Rdio integration in the Netherlands. I'm quite excited about how great it works and sounds, but it appears the Tesla factory account is limited to playing stations. So, when I'm asking for i.e. The Doors I get all kinds of music... But not necessarily The Doors. Is this because Tesla installs a free account? When I sign up for a personal (paid) account, will I be able to get true on demand music to play? Which subscription do I need for that? And last but not least, if I want to get back to my Tesla default account... How do I do that; the password is blanked out and obviously I don't have access to the Tesla e-mail address to reset the password.

Thanks for any help!

Community Responses
Up
0
Down

Emily M Rdio Employee
Apr 06, 2014 10:39AM PDT
Hi there,

Thanks for writing in about this. I will speak to our Tesla team tomorrow about how you can reset your password and account back to the default.

As for on-demand listening, for now, logging in with a subscription won't give you on-demand listening. This feature will be available as soon as the Tesla Rdio app is upgraded, which should be in a later Tesla firmware update.

If you have any other questions, let me know.

Best,
Emily
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Harlex

Sitat fra: OddB på onsdag 09. april 2014, klokken 01:17
Det er bare å vente tålmodig...på v6.0 ??

http://help.rdio.com/customer/portal/questions/6085891-rdio-in-my-tesla-plays-only-stations

Rdio in my Tesla plays only stations
gerard post Apr 06, 2014 05:55AM PDT
Since recently, I'm driving a Tesla Model S which comes with Rdio integration in the Netherlands. I'm quite excited about how great it works and sounds, but it appears the Tesla factory account is limited to playing stations. So, when I'm asking for i.e. The Doors I get all kinds of music... But not necessarily The Doors. Is this because Tesla installs a free account? When I sign up for a personal (paid) account, will I be able to get true on demand music to play? Which subscription do I need for that? And last but not least, if I want to get back to my Tesla default account... How do I do that; the password is blanked out and obviously I don't have access to the Tesla e-mail address to reset the password.

Thanks for any help!

Community Responses
Up
0
Down

Emily M Rdio Employee
Apr 06, 2014 10:39AM PDT
Hi there,

Thanks for writing in about this. I will speak to our Tesla team tomorrow about how you can reset your password and account back to the default.

As for on-demand listening, for now, logging in with a subscription won't give you on-demand listening. This feature will be available as soon as the Tesla Rdio app is upgraded, which should be in a later Tesla firmware update.

If you have any other questions, let me know.

Best,
Emily

Akkurat... Dette forventet jeg men flott at du fikk bekreftet at det blir nye/vanlige muligheter etterhvert.... Jeg er no ellers fornøyd med funksjonene som er nå jeg. Søkte opp og valgte et album av Gary Moore og fikk da en "radiokanal" med stort sett spiller den type musikk og artister jeg liker... :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OddB

Ja så lenge man er fortrolig med konseptet kan det være morsomt å utforske. Har opplevd selv å treffe bra med utgangslåten :-)
Men det hadde jo vært greit å få full "on demand" funksjonalitet. ..
Mulig det kan skape litt fortgang om flere ytrer sin mening på den siden ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

fhovlan

"Thanks for writing in about this. I will speak to our Tesla team tomorrow about how you can reset your password and account back to the default."

Eg er spent på svaret. Har same utfordring!:-)

Cirion

Sitat fra: fhovlan på søndag 20. april 2014, klokken 01:02
"Thanks for writing in about this. I will speak to our Tesla team tomorrow about how you can reset your password and account back to the default."

Eg er spent på svaret. Har same utfordring!:-)
Mener jeg så en retore Tesla account knapp der hvor man endrer konto.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

bosse

Sitat fra: Cirion på søndag 20. april 2014, klokken 08:02
Mener jeg så en retore Tesla account knapp der hvor man endrer konto.

Ja, det er en "restore Tesla account" under Settings > Apps > Media
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Kiefer

Personligt er jeg stoppet med at bruge rdio, jeg synes det er mere frusterende en godt er, at den konsekent uanset hvilket første nummer man vælger, derefter vælger et "random" nummer og en tilfældig kunstner.

Havde familien med på langtur her den anden dag, hvor ungerne (1 og 3 år) ville høre børnemusik. Efter første nummer som her i skandinavien åbenbart er relativt svært at finde i første omgang da vi trods alt både bruger Æ, Ø pg Å i vores alfabet fandt den efterfølgende noget der intet havde med børn at gøre. Jeg måtte love familien aldrig at vise dem rdio igen, og i stedet finde en USB dims frem med det musik de gerne ville høre.

Jeg ser bestemt frem til en forbedring i senere versioner, det kan efter min mening næsten ikke blive dårligere...

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Rawen76

Jeg bruker Rdio kun hvis det er en enkelt sang jeg vil høre. Deretter går jeg over på lagret musikk eller DAB.
Kan ikke fordra hvordan Rdio fungerer nå.
Gi oss spotify!!!! Eller i det minste tilsvarende funksjonalitet på Rdio.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

jkirkebo

Sitat fra: Rawen76 på søndag 20. april 2014, klokken 22:38
Jeg bruker Rdio kun hvis det er en enkelt sang jeg vil høre. Deretter går jeg over på lagret musikk eller DAB.

Jeg er veldig fornøyd med Rdio. Ikke som Spotify-erstatning, for all del, men som radio-erstatning. Har jo testet TuneIn litt for å høre på forskjellige sjangre, men Rdio er ekstremt mye bedre. Det tilbys nemlig meget finmaskede sjangrevalg. F.eks må man ikke nøye seg med å velge "House" som sjanger, man kan faktisk velge "Progressive House" som undervalg. Fantastisk bra
om man vil oppdage ny musikk innen spesifikke sjangre. Har ikke fått sjekket gjennom alle valgene ennå, men forventer at jeg under Jazz kan velge f.eks "Vocal Jazz" eller "Big Band" for eksempel. Sammen med tommel opp/ned systemet gjør det det enkelt å høre på det man liker, uten å velge noe spesifikt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fhovlan

Eg har registrert meg på Rdio,  betalar ein sum i mnd. I forhold til spotify er dette dårlege greier. Etter at eg la inn eige brukarnamn og kode har eg heller ikkje tilgang til tale styring. Mitt abonnement blir sagt opp. Problemet er å komme tilbake til default.

Øyvind.h

Sitat fra: fhovlan på mandag 21. april 2014, klokken 00:13
Eg har registrert meg på Rdio,  betalar ein sum i mnd. I forhold til spotify er dette dårlege greier. Etter at eg la inn eige brukarnamn og kode har eg heller ikkje tilgang til tale styring. Mitt abonnement blir sagt opp. Problemet er å komme tilbake til default.
Er det ikke en stor knapp rett ved siden av feltene som heter Tesla-default user eller noe sånt? Dvs en knapp du kan trykke på for at standard brukernavn og passord skal komme tilbake?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cronos

Sitat fra: jkirkebo på søndag 20. april 2014, klokken 23:28
Sitat fra: Rawen76 på søndag 20. april 2014, klokken 22:38

Jeg er veldig fornøyd med Rdio. Ikke som Spotify-erstatning, for all del, men som radio-erstatning. Har jo testet TuneIn litt for å høre på forskjellige sjangre, men Rdio er ekstremt mye bedre. Det tilbys nemlig meget finmaskede sjangrevalg. F.eks må man ikke nøye seg med å velge "House" som sjanger, man kan faktisk velge "Progressive House" som undervalg. Fantastisk bra
om man vil oppdage ny musikk innen spesifikke sjangre. Har ikke fått sjekket gjennom alle valgene ennå, men forventer at jeg under Jazz kan velge f.eks "Vocal Jazz" eller "Big Band" for eksempel. Sammen med tommel opp/ned systemet gjør det det enkelt å høre på det man liker, uten å velge noe spesifikt.

Øøøh....finmasking kan man ihvertfall gjøre under TuneIn. Rock -> Metal -> Death Metal
Har ikke sjekket så nøye på Rdio, men har ikke umiddelbart sett dette.
I tillegg synes jeg Rdio er litt svak på utvelgelsesalgoritmen. De samme sangene kommer "ofte" igjen. (Har brukt MANGE timer på Rdio). Pluss at den drifter "lett" vekk fra originalsangen. Jeg har hatt Elvis som original-"stasjon" og plutselig kommet inn på noe house-musikk (ved navn Elvis).
På den annen side har Rdio imponert meg et par ganger på å finne lignende sanger basert på den første. Så den er ikke BARE håpløs. :)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

schweitzeren

Enkelt for meg som bare hører på dansk P3  8)

Men ellers ikke så veldig imponert over noen av de.... for dårlig algoritme for valg av sanger.... og ønsker du kun en kunstner kjører den videre hvis denne finnes som radio stasjon også... så jeg bliver på P3 eller Spotify via mobilen!

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Elbilist79

Flere som har problem med at lyden forsvinner på RDIO, mens det ser ut på skjermen som sangene lastes ned og spilles av?
S85, Sølv

cra

Sitat fra: Sunnmøring på torsdag 24. april 2014, klokken 08:36
Flere som har problem med at lyden forsvinner på RDIO, mens det ser ut på skjermen som sangene lastes ned og spilles av?

Har problemer med enkelte "stasjoner", men ikke alle. 57 Chevy Radio kommer bare i korte hakk, og er håpløs å få inn.  :'(  Andre er helt greie.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA