Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettradio

Startet av Rawen76, mandag 17. februar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

Gusse

Deler like gjerne igjen min bruker tabbe i forbindelse med Rdio uttesting.
Husk man må holde inn knappen helt til man er ferdig med å prate, så slipper man. Hvis ikke blir det bare krøll. Selvfølge for noen, nytt for andre :)

Gusse

Sitat fra: sindrej på fredag 04. april 2014, klokken 11:38
Testa RDIO i går og noe mer ubrukelig møl har jeg ikke vært borti.  (Nesten) totalt nytteløst.  For meg er det jo omtrent bare å velge en rockekanal på internett så har jeg akkurat like god "kontroll" (eller mangelen på sådan) over hva som spilles.  Jeg klarte kun å spille EN sang av det jeg ville uansett samma faen hva jeg prøvde.  Søkte opp et album av en gruppe (forøvrig The Black Keys, som er i eksempelet på veiledningen) og trykte play, hvor da RDIO prompte begynte å spille en sang FRA ET ANNET album enn det jeg valget  ::) ::) ::)  Jeezzzz >:(

Back to the usb-stick sier jeg bare  ::)

Søker du via voice comand eller search meny?
Hvis du søker via voice command, er da Rdio like forvirret når du søker "manuelt" gjennom å taste inn søk?

sindrej

Rdio skjønner talekommandoer dårligere enn bikkja mi Gusse  ;)

Søkingen via manuelt søk er jo grei nok, problemet er jo at den ikke spiller av det jeg velger  >:(

Elkjell

Det kan da umulig være en "feature" at du velger et album , så står riktig album-ikon og lyser mot deg samtidig som den spiller noe helt annet ...
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Sveini83

Ble ikke imponert over Rdio. Heller få inn Spotify/Wimp!!!

ArneS

Sitat fra: NordicMaster på fredag 04. april 2014, klokken 12:05
Kan noen si meg hvilket brukernavn og passord jeg skal bruke for Rdio? (min egen gratiskonto var ikke støttet)

Du bruker Tesla sitt brukernavn og passord. Dette finner du under settings
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Øyvind.h

Testet Rdio en del i ettermiddag. Talesøk fungerer helt feilfritt og raskt. Men å starte sangene man velger tar noen sekunder. Dårlig at den spiller andre artister når den oppretter en "artist-kanal", men det fikser de forhåpentligvis snart.
Artig å bare si hva jeg vil høre på, og så få en lang liste som matcher :) alle artister jeg testet med engelsk navn fungerte feilfritt, men norske artister var den ikke like glad i :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Anew

Jeg syns "artistkanaler" er helt topp - en fin måte å finne frem til ny musikk. Bruker dem mye på Spotify.

Når det er sagt - spillelister og hele album må på plass.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

P85D+

Testet med egen bruker, laget egen spilleliste på Padda.
Fant den igjen på Tesla,en.

Fungere meget dårlig. Fortsatt bingo
P85D og 85D

erot

Hva er artistkanal? Velger den lignende artister, eller er det artister valgt av artisten... ??? :o

Min tre minutts erfaring med Rdio til nå besto av en runding og venting  :P

jorkus

Har noen sett en brukerveiledning for Tesla Rdio? Den fungerer jo ikke på samme måte som Rdio på Pc-en...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

krister461

Jeg synes rdio fungerer fint til det den er laget for så langt: Lage egne radiokanaler basert på en artist/sang/album,  uten reklame og med mulighet for å skippe sanger man ikke vil høre.

Liker også at den buffrer mye av sangene slik at den ikke er så sensitiv for dårlig dekning slik som fm, dab og tunein er.

Dog er det dumt at den ikke buffrer neste sang proaktivt. Nå blir det lang ventetid mellom sanger.

Ønsker selvsagt også vanlig funksjonalitet der man kan spille det man selv ønsker og ikke bare kanaler som lages for en. :-)

sindrej

Testa Rdio nå i helga.  Valgte et album av Puscifer og starta det.  Første låta var av Puscifer, men det tok da 4.5 TIMER !!! før neste Puscifer låt kom, den var fra et annet album også.  Greit nok det meste av musikken ellers var nogenlunde i samme sjanger, men det kom noe helt absurde greier innimellom også.  LANG ventetid mellom sangene, selv om 3G dekning var god.  For å toppe det hele så kan jeg sverge på at den spilla de artistene jeg stemte ned oftest, det virker nesten så det sitter en liten plageånd inni der og tenker "Så du likte ikke den av Primus nei, men DENNE Primuslåta må du da like???"

Nei, Rdio i dagens utgave er død for meg nå.  Jeg lurer på å sende Tesla en mail for å høre at det ikke er noe jeg gjør galt, for slik det er nå så spiller den alt annet enn det du ber den om å spille.

Anew

Rdio har også noe som kalles "curated channels" med litt bevisst sammensatte låtutvalg basert på sjanger. Har hørt litt på "indie pop", og liker det jeg hører.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

cdabel

Jeg har ikke testet den i bilen enda, men den "stasjonen" som PC-versjonen lager er rett og slett ubrukelig for klassisk musikk.  Den spiller første sats av et verk, men spiller ikke resten. Hopper til et annet verk, men kanskje rett til andre eller tredje sats  i den.  Men PC versjon er bra for å finne frem til og spille albumer (bra utvalg), så jeg håper Tesla versjon får den funksjonalitet snart.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA