Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettradio

Startet av Rawen76, mandag 17. februar 2014, klokken 13:33

« forrige - neste »

Olatho

Hadde de brukt et "standard" OS i bunnen (feks Android) kunne de jo bare ha sluppet til standard apps også, uten noen ekstra utvikling. Fullt mulig å disable play store, og så bare åpne for sin egen "appstore" hvis man vil ha kontroll med hva brukerne har mulighet til å Installere.

fredag

Sitat fra: Olatho på onsdag 26. februar 2014, klokken 17:20
Hadde de brukt et "standard" OS i bunnen (feks Android) kunne de jo bare ha sluppet til standard apps også, uten noen ekstra utvikling. Fullt mulig å disable play store, og så bare åpne for sin egen "appstore" hvis man vil ha kontroll med hva brukerne har mulighet til å Installere.

Tesla bruker et standard OS i bunnen. Linux. Samme OS som Android er basert på.

Så kjører de QT på toppen (opprinnelig "norsk" teknologi BTW), noe som også er ganske standard.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OddB

Det kommer mulighet for å kjøre Androidapper. ..etter hvert. ..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Rawen76

Noen som har prøvd om den nye web playeren til spotify fungerer i nettleseren til Tesla ?
https://play.spotify.com
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Brede

Sitat fra: Rawen76 på søndag 02. mars 2014, klokken 12:49
Noen som har prøvd om den nye web playeren til spotify fungerer i nettleseren til Tesla ?
https://play.spotify.com

Nettleseren støtter vel ikke lyd, så da kommer en ikke langt.  ;)

fredag

Sitat fra: OddB på onsdag 26. februar 2014, klokken 21:50
Det kommer mulighet for å kjøre Androidapper. ..etter hvert. ..

Urk. Med alle sikkerhetsproblemene på Android håper jeg Tesla dropper det der.

Eks WebView sikkerhetshullet som gir tilnærmet full tilgang til Android telefoner. Hullet er nå 14 mnd gammelt. Google fikset omsider problemet i Android 4.2, men de fleste Android-telefoner er fremdeles sårbare, siden de fleste Android-telefoner sjelden eller aldri kjører nyeste versjon av operativsystemet.

Ifølge Kaspersky er 99,9% av alle nye mobiltelefonsikkerhetsproblemer relatert til Android:

http://www.securelist.com/en/analysis/204792292/IT_Threat_Evolution_Q1_2013#12
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Olatho

Uten å gå inn i noen lang krig om hvilke fordeler og ulemper ulike mobile os har, så er det som sagt ikke noe problem å låse inne en Android rimelig sikkert. Ved å blokkere for installasjon av apper fra andre kilder enn feks Teslas eget repository, låse bootloader og recovery, og være flittig med ota-oppdateringer vil sikkerhetsproblematikken i stor grad være løst.
Så lenge Tesla er streng, men liberal når det kommer til hva de slipper inn burde det være en god løsning for de fleste.

Anders Heibø

Sitat fra: don på søndag 09. februar 2014, klokken 13:54
Jeg har Spotify premium i dag og vurderer Wimp for å få bedre kvalitet på streaming på min mac som er koblet til misikkanlegget i stua. Rimelig uaktuelt å gå ned på kvalitet med rdio! - skulle gjerne benyttet en og samme streamingtjeneste for stue/mobil/bil...
Virker ikke til at rdio er i front med bitrate/kvalitet: http://help.rdio.com/customer/portal/questions/1753614-please-up-your-bitrate
Nylig oppdatering fra Wimp støtter nå "Hifi" (tapsfri) strømming til mac også! Vil tippe at Wimp via blåtann gir like god eller bedre lyd enn Rdio i Tesla'n. Kommer nok en del synspunkter etterhvert som det blir testet. Så spørs det bare hva som er mest brukervennlig?
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Henning76

Sitat fra: Anders Heibø på søndag 02. mars 2014, klokken 17:36
Jeg har Spotify premium i dag og vurderer Wimp for å få bedre kvalitet på streaming på min mac som er koblet til misikkanlegget i stua. Rimelig uaktuelt å gå ned på kvalitet med rdio! - skulle gjerne benyttet en og samme streamingtjeneste for stue/mobil/bil...
Virker ikke til at rdio er i front med bitrate/kvalitet: http://help.rdio.com/customer/portal/questions/1753614-please-up-your-bitrate
Nylig oppdatering fra Wimp støtter nå "Hifi" (tapsfri) strømming til mac også! Vil tippe at Wimp via blåtann gir like god eller bedre lyd enn Rdio i Tesla'n. Kommer nok en del synspunkter etterhvert som det blir testet. Så spørs det bare hva som er mest brukervennlig?

Har Spotify via blåtann I dag, og det er ihvertfall ikke mye brukervennlig. Med tenåringer I bilen som skal spille "sin" spilleliste (sendes til meg via inbox), skifte mellom spillelister etc blir det fort veldig knotete, og ikke minst trafikkfarlig.

Jeg går for Rdio dersom det betyr at jeg kan betjene dette ordentlig på skjermen.

Så får heller Spotify forhåpentligvis komme etterhvert, når det én gang blir integrert.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

fredag

Sitat fra: Henning76 på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:43

Har Spotify via blåtann I dag, og det er ihvertfall ikke mye brukervennlig. Med tenåringer I bilen som skal spille "sin" spilleliste (sendes til meg via inbox), skifte mellom spillelister etc blir det fort veldig knotete, og ikke minst trafikkfarlig.

Jeg går for Rdio dersom det betyr at jeg kan betjene dette ordentlig på skjermen.

Så får heller Spotify forhåpentligvis komme etterhvert, når det én gang blir integrert.

La din tenåring koble til bilstereoen med blåtann, og så kan han/hun styre musikken fra sin mobil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Henning76

Sitat fra: fredag på onsdag 12. mars 2014, klokken 19:19
Sitat fra: Henning76 på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:43

La din tenåring koble til bilstereoen med blåtann, og så kan han/hun styre musikken fra sin mobil.

Det er greit nok det, helt til det ringer i min telefon, som da plutselig ikke er på handsfree lenger.

Jeg er ute etter brukervennlighet. Det er etter min mening klart lettest oppnåelig hvis løsningen er integrert.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Niclas

Usikker på om det er sagt/tenkt.... Men iOS kjører også på en enkel plattform i bunnen og er på ingen måte langt fra å kunne startes på utgangspunktet som er i en Tesla...

Så om det blir iOS eller Android emulator blir spennende. Vi kan nok uansett være trygg på at Tesla holder streng kontroll over utvalget og skal ha en betydelig del av kaka. Vil nok tro både Spotify og wimp kommer, men de må nok betale dyrt for å nå ut til Tesla sin "AppStore"

Tipper Tesla og Apple har drøftet mulighetene for eget "Carplay" økosystem som Tesla kan styre selv for sine biler.
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

Kan en spille hva en vil med rdio, og lage spillelister (slik som spotify), eller kan en bare starte en "radiokanal" med lignende musikk som du ber om?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Zneip

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:47
Kan en spille hva en vil med rdio, og lage spillelister (slik som spotify), eller kan en bare starte en "radiokanal" med lignende musikk som du ber om?

Rdio-tjenesten på vanlig nett/PC fungerer på samme måte som spotify, med spillelister og det hele. Hva de har valgt å implementere i Tesla'n vet vi vel ikke enda. Man må i alle fall ha en brukerkonto hos Rdio da tenker jeg. Du kan jo registrere et gratis prøveabonnement her http://www.rdio.com/ så kan du begynne å "kopiere" spillelistene dine fra spotify :)
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA