Rdio i stedet for slacker (og spotify) i Tesla

Startet av Rawen76, søndag 09. februar 2014, klokken 00:52

« forrige - neste »

OddB

Jeg kjøpte full tilgang til Rdio (99kr), og logget meg på som meg selv. Det gikk for så vidt greit, men fikk ingen flere funksjoner.  Prøvde å lage en spilleliste men den dukket ikke opp uansett om den var privat eller offentlig..  Nei denne funksjonaliteten var ikke mye å skryte av. Da får nok ungene fortsette å streame Spotify fra mobilene sine...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Anew

Er ikke problemet her at folk har (fått) feil forventninger? Slacker er jo faktisk Slacker Radio, og fungerer på ca. samme måte som Rdio. Kan ikke se annet enn at begge gjør jobben sin ganske godt.

(og så er vi alle enige om at det hadde vært fint med spillelister og hele album)
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

sindrej

Det er godt mulig jeg hadde feil forventning, jeg hadde forventning om at den spiller den musikken jeg ber om.

rene

Den spiller jo faktisk det du ber den om, problemet er at du må spesifisere hver enkelt sang du vil høre, når du vil høre den. Fra en utviklers perspektiv er den perfekt i så måte. Fra en brukers perspektiv - not so much.

Harlex

Har akkurat installert 5.9 og fått Rdio... Registrerer problemet med at man får bare spille den første sangen i albumet men det kommer jo greit frem i instruksjonsboken at dette er en gratisversjon og at man må betale for å få alle funksjonalitetene... Jeg sitter i skrivende stund på ipad og hører hele album på en 14 dagers gratis versjon. Klart vi skal kunne det i bilen også... Kan aldri tenke meg noe annet... Det ligger nok noe bugs som forhindrer det hvis det er slik at dere som har kjøpt abonnement ikke får det til å funke... Her er forresten en som mener/synser litt om spotify vs Rdio: http://coolmomtech.com/2014/02/spotify-vs-rdio-streaming-music-compare/
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sjøhyene

Egentlig ganske skuffet over Rdio. Syns konseptet fungerer overraskende dårlig.
Har nå gått tilbake til å høre på enten DAB eller streame fra telefon(wimp). Til og med på tunein har jeg funnet noen kanaler jeg heller hører på enn å bruke Rdio.

Litt av problemet er at sangene som kommer etter sang #1 treffer alt for dårlig det jeg egentlig vil høre på. Kan ikke fatte hvorfor det ikke går ann å i det minste søke på en artist og så høre KUN den artisten. Er sikkert noen økonomiske årsaker som ligger bak, men syns det blir alt for mye random.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

SK901

Sitat fra: sindrej på mandag 07. april 2014, klokken 15:03
Det er godt mulig jeg hadde feil forventning, jeg hadde forventning om at den spiller den musikken jeg ber om.

Denne kommentaren fikk meg til å le.

Man kan ikke forvente alt mulig i denne verden....  ;D ;D

kjølholdt

Vel kidsa på 13 og 15 synes det er hekt genialt med Rdio. Men denne generasjonen har jo vokst opp uten "album". De spør jo kun etter en av de 100 mest spilte låtene til enhver tid og det er jo tilgjengelig.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

cdabel

Rdio i Tesla versjon er i hvertfall ikke brukenes til klassisk musikk.  Be om Tchaikovsky violin concerto played by Jascha Heifitz (eller hvem som helst), og Rdio ser på deg og sier  "Huh?, hva med Vivaldi Four Seasons istedenfor.  Det må være samme greier vel."   Rdio på PC derimot har nokså bra utvalg. Håper på en annen implementering senere. 
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

janmb

Bare slik at jeg har forstått dette rett: Det er med andre ord MENINGEN at skiten spiller alt annet enn jeg ber den om?

Ser ut som det funker for enkeltsanger, men om jeg ber om en artist eller album finner den jo det jeg søker etter, og når jeg velger det jeg vil ha spiller den absolutt alt annet enn det jeg ville ha.

Man skal jammen meg være rimelig merkelig skrudd sammen om man synes det er hverken fornuftig, genialt eller brukbart i det hele tatt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øggen

Prøvde det igår. Søkte etter Craig Morgan med International Harvester bare på gøy. Kom opp med en gang ;-)
Forøvrig en dritkul låt

Sjøhyene

En metode er jo såklart å fortelle den om hver eneste sang du vil høre. Da får du musikken du vil ha, men hjelp så tungvint. ::)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Hyperstress

Sitat fra: janmb på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:40
Bare slik at jeg har forstått dette rett: Det er med andre ord MENINGEN at skiten spiller alt annet enn jeg ber den om?

Ser ut som det funker for enkeltsanger, men om jeg ber om en artist eller album finner den jo det jeg søker etter, og når jeg velger det jeg vil ha spiller den absolutt alt annet enn det jeg ville ha.

Man skal jammen meg være rimelig merkelig skrudd sammen om man synes det er hverken fornuftig, genialt eller brukbart i det hele tatt.

Ja, en må være klar over at det er meningen, ellers så blir en skuffet. Er vel en god måte å kunne tilby et bra produkt gratis. Men burde absolutt vært mulig å benyttet eget abo for å få full funksjonalitet. Da hadde det vært "fullkomment", og mange hadde byttet fra Spotify. Tipper det er neste step. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

pej

Nei dette ble for bingo for meg. Takker meg til USB med egen musikk fra min iTunes samling. Fungerer helt supert for meg:)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Brede

Jeg begynner muligens å bli gammel.. Dette var jaggu en forferdelig forvirrende applikasjon!!
Gledde meg til å prøve den etter gårsdagens oppdatering, men etter noen timer med frustrasjon så er jeg nå tilbake på USB og TuneIn. Jeg er nok med i gjengen med feil forventning..
Håpet er at utvidet funksjonalitet kommer etter hvert, er Rdio-bruker fra før og håpet virkelig jeg skulle få se spillelistene mine på skjermen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA