Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av jgilberg, mandag 17. februar 2014, klokken 12:23

« forrige - neste »

LMOR

Det var vel kanskje jeg som kom inn med begrepet apekatt-testing i en annen tråd i går kveld. Fint at det brukes "riktig".

Det er kjent begrep innen software-testing, fordi det er umulig å teste et nytt system 100%. Normale testere har begrenset tid og kreativitet til å teste alle mulige kombinasjoner.

En apekatt trykker i vei uten mål og mening for å se hva som skjer.

Stort sett alle PCer og software henger seg til slutt. Derfor er det nyttig hvis vi finner noen "sekvenser" som bilen burde kunne takle, og noen sekvenser som vi opplagt bør unngå.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Veldig glad for at dette ble skrevet om her - jeg kommer GARANTERT til å sitte noen timer og bla og trykke i menyer mer eller mindre på måfå, og hadde (nesten) GARANTERT før eller senere kommet til å oppleve det samme dersom jeg ikke hadde lest om det her først. Og jeg hadde antakelig enten fått hjerteinfarkt eller trodd jeg var blitt klin psykotisk hvis en stemme plutselig hadde begynt å snakke til meg sånn - dette har altså vært potensielt livreddende.  ;D

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: jgilberg på søndag 09. februar 2014, klokken 18:55
Bromm må beskyttes mot seg selv. Min bror hadde overlevering noen dager før meg og selgeren kunne "ingenting". Tror ikke innføringen hadde gitt meg så mye kunnskap.

Bromm, du er latterlig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mange selgere kan dessverre for lite, og jeg har også erfaring med det. Men det finnes noen gode også...

Bromm er ikke latterlig, han er en av dem som har bidratt med mest nyttig info og kunnskap her inne!

Men har irriterer seg litt for fort over at andre ikke ser samme lyset som han. Men så vidt jeg kan se/lese så har vi noen svakheter mange av oss her inne  :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Uten at jeg skal blande meg opp i diskusjonen, så kan jeg anbefalle at man finner tråder som passer før man kaster ut nye spørsmål, Det er litt mange emner med like tråder.

Angående selgere: Nå hadde jeg nok satt meg inn i bilen ganske godt, men jeg må si at selgeren jeg hadde hos Bilia (Stenshagen) har vært helt fantastisk, og fulgt opp veldig bra.  Nå har vel trådstarter vist at hans forhold til selger ikke er det beste fra før...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Lars C. Krogenæs

Hei folkens.

Fin tråd, men blir desverre ødelagt av enkelte postere.

Fint dere deler erfaringer med hverandre. Dette er jo et menyvalg man ikke uten widerø vet konsekvensen av.

Dersom du ikke synes det andre har postet er av interesse, er det bare å hoppe over. Det er ingen som er særlig interessert i dine negative oppgulp om andre.

Blir dette for vanskelig anbefaler jeg hegnar og E24 sine forum.

Enkelte innlegg er slettet, da det ikke bidro til noen god diskusjon i forhold til trådstarters tema.

Lars C. Krogenæs
Forum admin
Elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jgilberg

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på søndag 09. februar 2014, klokken 21:24
Hei folkens.

Fin tråd, men blir desverre ødelagt av enkelte postere.

Fint dere deler erfaringer med hverandre. Dette er jo et menyvalg man ikke uten widerø vet konsekvensen av.

Dersom du ikke synes det andre har postet er av interesse, er det bare å hoppe over. Det er ingen som er særlig interessert i dine negative oppgulp om andre.

Blir dette for vanskelig anbefaler jeg hegnar og E24 sine forum.

Enkelte innlegg er slettet, da det ikke bidro til noen god diskusjon i forhold til trådstarters tema.

Lars C. Krogenæs
Forum admin
Elbilforum.no

+100
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Gordon Retriever

Sitat fra: jgilberg på søndag 09. februar 2014, klokken 12:44Jeg tror svært få personer er så nerd at de leser HELE manualen før de forsøker å klikke gjennom menyene når de får en ny bil.
Samtidig kan det å laste ned manualen og lese gjennom den være en fin-fin måte å korte ned en utrolig lang bestillingstid.  ;D

LMOR

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 09. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: jgilberg på søndag 09. februar 2014, klokken 12:44Jeg tror svært få personer er så nerd at de leser HELE manualen før de forsøker å klikke gjennom menyene når de får en ny bil.
Samtidig kan det å laste ned manualen og lese gjennom den være en fin-fin måte å korte ned en utrolig lang bestillingstid.  ;D
+ 50 :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: Sirka på søndag 09. februar 2014, klokken 22:53
(Hvor kan man laste ned?)
Vi har en tråd om brukermanualen. Du finner det der. Må lage deg en tysk itunes konto, hvis den ikke er kommet til US eller Norge enda.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Ja, har fått med meg den muligheten med tysk iTunes-konto, men da får man vel bare tysk manual, eller?

LMOR

Sitat fra: Sirka på søndag 09. februar 2014, klokken 23:12
Ja, har fått med meg den muligheten med tysk iTunes-konto, men da får man vel bare tysk manual, eller?
Nei, den er engelsk.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Terondo

Jeg må si jeg har problemer med å forstå hvorfor vi skal være så opptatt av å legge dette i riktig tråd. Dette er god informasjon, som gjør at i alle fall jeg sparer meg en oppringing til Viking. Fortsett med det. Alle som apekatt-tester, del erfaringer, så slipper vi andre å apekatt-teste også.

Bare å vite at endel menyvalg kommuniserer med BMW, er jo særs nyttig. Da kan man f.eks. apekatt-teste litt mer varsomt.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA