Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Blir Tesla de første med drive-by-wire?

Startet av rojohan, mandag 17. februar 2014, klokken 11:52

« forrige - neste »

TB

Sitat fra: corvette på mandag 01. september 2014, klokken 16:18
Min bil har gått 8000 km og problemet med lokket har nylig oppstått, akkurat som for mange andre. Får ikke av (det unødvendige??) plastlokket, men må prøve massevis av ganger etter å ha fjernet det lille tanklokket med makt først.....

Min erfaring er at det ytre deksel (malt i bilens farge) er enkelt å opne. Det er den svarte beskyttelsen / hetta under som er problemet. Den kan virke unødvendig om sommaren, men om vinteren vil det nok lønne seg med denne beskyttelsen, slik at fukt, snø, salt osv. ikkje kan komme inn i kontakten. "Problemet" er at denne hetta/ beskyttelsen blir låst fast av låsepinnen - som ikkje trekker seg inn - og du kan ikkje ta den av. Målet med pinnen er å sikre ladekabelen, slik at ingen stjel denne.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

znaky85

Gaffatape over lokket om vinteren? Hehe

my

Jeg har også hatt problemer en stund med at plasthetta ikke låses opp når jeg skal lade. Til å begynne med var det nok å trykke litt mange ganger på åpneknotten på nøkkelen, men det blir verre og verre... I dag trykka jeg så mye at bilen slutta å reagere. Må vel lade nøkkelen også snart! Er oppe i 25 minutter trykking før bilen plutselig husker at den skal slippe løs hetta også, og gjett om jeg føler meg smart der jeg står ved siden av diskobilen med de blinkende lysene :( Har dratt, vrikka, dytta, lirka og gitt plastlokket rødglødende drepende blikk, men ingenting nytter. Plutselig låses det opp uten at jeg rører lokket.

Bilen har allerede vært på verksted pga dette , men siden det virka fint der og da gjorde de ikke annet enn å oppgradere et eller annet i håp om at det skulle hjelpe for åpning av plasthetta også. Pøh! Har fått ny time om en ukes tid, og ser for meg mye skjæring av tenner frem til da.

Har noen et lurt triks bortsett fra å la dekselet henge løst? Syns forøvrig det er veldig merkelig at det bare er plasthetta den ikke vil låse opp. Ladekontaktene låses opp uten å mukke.
eUp!

my

I dag har jeg testa ut å sette plasthetta veldig løst inn. Da låses det ikke i det hele tatt og null problem med å få plugga inn ladekabelen.
eUp!

corvette

Haha, det har vært min løsning også lenge nå!

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

GiddyUP!

I had this problem and it was fixed under warranty.
It started to get problems suddenly and got worse fast.
Took the cap off completely so I could at least get charged :-)
It seems that the problem was only with the plastic cover-cap because the plug would always release.
Electric problem, relay etc.
Giddy


my

Jeg har fått fiksa det på garantien hos Møller på Slependen :) De måtte bytte ledninger og greier tvers igjennom hele bilen, så det var visst ikke bare rundt ladekontakten problemet var. Det har ikke vært mer problemer etterpå heldigvis :D
Du får nok levere bilen din også på verksted, John!
eUp!

Iluvmyup

Sitat fra: rojohan på fredag 07. mars 2014, klokken 08:34
Og så skal dei undersøke den smellelyden som kommer fra bremsene når man rygger og bremser.

Den lyden som kommer når man rygger er "normalt" fikk jeg høre etter at verkstedet hadde sett på min bil...

Gus1

Ja. Da var svartedauden kommet her også. Har trykket sikkert 25minutter åpne og lukke. Det skjer ikke noenting med det hersens plastdekselet når jeg trykker.

Hva er nødåpningsprosedyren som står i instruksjonsboken (min bok er på fransk, så sier meg lite  ;))?

Noen som vet hva som er permanent utbedring av dette? De som har fått bytte noe, hva og hvorfor er det byttet?
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

Handyman

Opplevde for første gang i går kvled at ladeproppen ikke ble låst opp.
Forsøkte et par ganger med opplåsing uten at det hjalp. Ingen lyd fra låsepinnen heller.
Banket så med knyttneven på proppen og forøkte å låse opp igjen, da fungerte det.
Kanskje låsepinnen blir treg etter hvert?
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA