Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bytte carwing bruker mulig?

Startet av Cheokeee, mandag 17. februar 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

bblomst

Low kommer tilbake med neste oppdatering.

Mippen

Hva sier dere? Er det vits med luftdempere på model s? Har hatt luftdempere før på en bil og hadde ikke bare positive opplevelser for å si det slik. Ikke så gøy hvis man skal ha bilen en stund og det ikke er mer garanti igjen. Ser flere som argumenterer for bedre kjøreegnskaper, at det er et must på dårlig vei osv. Er det noen her som har standard dempere på model s og kan si om de har opplevd noen problemer på dårlig vei og ujevnt underlag?
Fremtiden er elektrisk.

erot

Flere tråder om dette om du søker. Jeg angrer absolutt ikke på luft, ville ikke vært foruten. Har slept meg gjennom et par snøfonner og vært ute i terrenget. Når det gjelder holdbarhet er det bare en måte å finne ut, vente...  :D

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Mippen

Ser at de fleste her inne forteller om hvor godt det er med luftdempere i ulike situasjoner. Har ikke sett så mange eksempel på hvordan det går med standard dempere. Er det noen her som kjører mye på ferger for eksempel med standard dempere? Hva har dere erfart? Ujevne innkjørsler? Snø? Brøytekanter?
Fremtiden er elektrisk.

Bjørn

en av de store fordelene jeg ser m luftfjæring er den større slaglengden denne har.. (derfor den svelger fartsdemperene så godt)
har ikke prøv tms m stålfjærer, men regner m at den gir bedre følelse m veien for dem som vil ha den så sportslig som mulig.. :)
snart 40 så jeg begynner å verdsette komfort mer og mer.. :P skal jeg leke meg har jeg r-sykkel..  ::)

frekri

Luft er en av de siste tilleggene jeg hadde lagt til.

85kwh batteri og dobbeltlader føler jeg er mine favoritter. Når chademo adapteret kommer, så tror jeg ikke dobbeltlader er mye verd lenger.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

19quiz76

Fikk forøvrig skriftlig bekreftet fra produktekspert i forkant av bestilling at service på luftfjæring er inkludert i serviceavtalen. Så tegn 4 eller 8 års avtale hvis du er bekymret - jeg har i hvert fall printa ut den eposten og satt den i "bil-permen" i hylla ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Lanber

#39
Som luftfjæring er på 5.8 er det ikke vits med det rett og slett.
Med 5.9 får vi tilbake endel funksjon vedr individuell grense for høydejustering og fart, og vi får "low" tilbake.

Når Tesla først har tatt seg bryet med å lage luftfjæring, hvorfor har de ikke da gitt oss muligheten til å justere hvordan den skal oppføre seg?
Ja det er naise to have. Men ikke pålangt nær så bra som jeg trodde når jeg tok finalize for 11 mnd siden.
Verdt 10 høvdinger ja, så sånn sett har jeg fått valuta for pengene.

Det jeg savner er innstillinger på demping som:
Comfort+, Comfort og Sport? 

På P+ trengs dette mer enn de andre, den er stokk stiv.

Mippen

Har alle her inne luft? Er det noen som kan forklare meg hva slags funksjon luftdemperen på tesla har? På bilen jeg hadde med luftfjærer kunne jeg velge sport, medium og komfort. Kunne også senke bilen og heve den slik at den hadde opp mot 20 cm bakkeklaring. Når jeg akselrerte pumpet den opp trykket bak slik at bilen ikke skulle sette seg for mye på baken. Den justerte også opp trykket i svinger på ene siden slik at bilen ikke skulle krenge.
Fremtiden er elektrisk.

Hyperstress

Må vel være noen her på forumet som har prøvd begge deler nå som kan uttale seg?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Lanber

Luft på Tesla kan IKKE justeres på komfort, det er en uforklarlig mangel spør du meg.
Men den kan justeres på høyden.

Sitat fra: Mippen på mandag 31. mars 2014, klokken 09:04
Har alle her inne luft? Er det noen som kan forklare meg hva slags funksjon luftdemperen på tesla har? På bilen jeg hadde med luftfjærer kunne jeg velge sport, medium og komfort. Kunne også senke bilen og heve den slik at den hadde opp mot 20 cm bakkeklaring. Når jeg akselrerte pumpet den opp trykket bak slik at bilen ikke skulle sette seg for mye på baken. Den justerte også opp trykket i svinger på ene siden slik at bilen ikke skulle krenge.

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på mandag 31. mars 2014, klokken 08:45
Som luftfjæring er på 5.8 er det ikke vits med det rett og slett.

Kommer vel an på hva du er på jakt etter. For min del er mesteparten av vitsen å kunne kjøre i high eller very high i lav hastighet. Den muligheten har vi heldigvis hatt hele tiden.

Sitat
Når Tesla først har tatt seg bryet med å lage luftfjæring, hvorfor har de ikke da gitt oss muligheten til å justere hvordan den skal oppføre seg?

Det jeg savner er innstillinger på demping som:
Comfort+, Comfort og Sport? 

Bilen har ikke justerbare dempere dessverre, kun fjæring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gusse

Sitat fra: Lanber på mandag 31. mars 2014, klokken 08:45
Som luftfjæring er på 5.8 er det ikke vits med det rett og slett.
Med 5.9 får vi tilbake endel funksjon vedr individuell grense for høydejustering og fart, og vi får "low" tilbake.

Når Tesla først har tatt seg bryet med å lage luftfjæring, hvorfor har de ikke da gitt oss muligheten til å justere hvordan den skal oppføre seg?
Ja det er naise to have. Men ikke pålangt nær så bra som jeg trodde når jeg tok finalize for 11 mnd siden.
Verdt 10 høvdinger ja, så sånn sett har jeg fått valuta for pengene.

Det jeg savner er innstillinger på demping som:
Comfort+, Comfort og Sport? 

På P+ trengs dette mer enn de andre, den er stokk stiv.

Virker som du har erfaring med luftfjæringer på andre merker. Dette er min første bil med luftfjæringer, og er nyrsgjerrig på hva du mener at den faste innstillingen på TMS tilsvarer...sport?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA