Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av eledille, søndag 16. februar 2014, klokken 23:21

« forrige - neste »

eledille

For en uke siden eksploderte batteriet i Thinken vår med et kraftig knall. Den hadde gått 99500 km og er 13 år gammel.

Hva gjør jeg med den nå for at ikke skaden skal bli verre enn den allerede er? Vi har skaffet oss en Leaf til erstatning, så det er ingenting som haster. Jeg tenker at jeg bør koble fra 12 V-batteriet så den ikke prøver å lade det, i hvert fall. Så lenge det er strøm på hovedbatteriet går det vel an å starte den og få den i nøytral for å flytte på den.

Enten kan jeg selge den til noen som kan bygge den opp igjen, eller jeg kunne fått den reparert for å få den på veien igjen.

Noen som har noen idé om priser? Den har ganske ny lader og nesten ny motorstyring.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Caspar

Kjedelig sak, blir jo fort litt kostnader hvis den skal tilbake på veien igjen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Svein-O

Enig i at det er kjedelig. Men det er ikke verre enn at batterikassen må ned og n stk. blokker må erstattes. Jeg vil tro at det ikke byr på problemer å finne noen som har brukte blokker på lur.
Utfordringen er kanskje å finne noen som kan hjelpe, hvis du ikke kan gjøre dette selv. Å sette den på et bilverksted er jo ikke et alternativ. Da blir det en kostbar greie.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Elmo

Sitat fra: Svein-O på lørdag 08. februar 2014, klokken 18:38
Å sette den på et bilverksted er jo ikke et alternativ. Da blir det en kostbar greie.
Elbilmek er kanskje en mulighet.
Han har minipriser og gjør godt arbeid ut fra alle tilbakemeldinger jeg har hørt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eledille

#4
Takker for idéer. Får høre med Elbilmek.

Batteriet eksploderte forresten helt uventet under rolig akselerasjon på en P-plass.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

elektrolux

Sitat fra: eledille på tirsdag 11. februar 2014, klokken 23:12
Batteriet eksploderte forresten helt uventet under rolig akselerasjon på en P-plass.

Hadde du hatt RoboMeter hadde det ikke vært så "helt uventet" Tipper battericellen har reversert i lange tider før den til slutt antente knallgassen som ligger i vannfylleslangene under kjøring med reverserte celler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA