Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prosjekt nye senterkopper til 19t Rial Lugano

Startet av olaover1, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:41

« forrige - neste »

olaover1

Siden det er så vansklig å få tak i Tesla senterkopper til Rial sine 19t Lugano felger så tenkte jeg at dette måtte jo gå an å fikse selv:)
Fikk tak i flate kromfargede kapsler på ebay (passa perfekt) http://www.ebay.com/itm/60mmx56mm-Wheel-Center-Caps-chrome-finished-hub-caps-4-pcs-1-set-/191048966431?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&nma=true&si=JJVMeh9VQNDfmRB0iKOun3CtodE%253D&orig_cvip=true&rt=nc

Fikk så laget til lakk i felgens farge, sprayet på for deretter bestille T merker fra denne karen i usa som lager dem.
Ca 170 kr inkl frakt for 10 merker.  http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16174-Center-Cap-Tesla-T

Da gjenstår det bare å vente på bilen som kommer i slutten av mars:)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

olaover1

Takk for det :) håper og tror dette skal ta seg greit ut på bilen.

Tai

Meget pent arbeid.

Synes det er stas å lese om litt kreative mennesker som finner sine egne løsninger på problemer som ikke kan ordnes eksternt. Stå på :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

krister461

Tenkte å gjøre noe lignende selv.

Hvordan fant du mål på center-koppene? Målte du bare?

Får måle mine Avantgarde Zonda når de dukker opp. Skal du selge fire av klistremerkene dine? Gir deg en hundrelapp inkl frakt om du sender de som brev. :)

olaover1

Det er bare å finne frem skyvelæret og måle ja. Lønner seg å lete litt til du finner en kopp som er så lik som mulig de du har.
Kan deseverre ikke selge de merkene jeg har igjen, da di skal brukes på felgene som står på bilen når den kommer. Men ser du på linken i første post så er det veldig enkelt å kjøpe fra han typen i Florida.
Eneste du trenger å gjøre er å lage deg en profil her http://www.teslamotorsclub.com/forum.php
så du kan sende han en personlig meld hvor du får vite alt du trenger for å bestille :)

krister461

Ah, nettopp, det er ikke logo på de originale nei. Bestiller to sett fra Florida jeg også da. :-)

olaover1

Jo det er logo på de originale. Ser ut som en det er frest nedi senterkoppen. Tenkte det kunne være kjekkt å sette bilens farge på dem :) 

olaover1

Slik håper jeg de originale felgene blir seende ut etter fargeilegging. 

olaover1

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

LAH

Jeg fikk signdezine i UK til å lage for mine rial lugano. Det ligger nå ute for alle. Kommer på ca 250kr inkl frakt for 4 stk.

http://www.signdezine.co.uk/vinyl_graphics/proddetail.php?prod=Tesla-3D-Domed-Gel-wheelcenter
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

olaover1

Skal ikke være store fargeforskjellen altså.
De merkene fra signdezine ser jo knall ut da. Vil de passe på Rial sine buede senterkopper? 

LAH

Sitat fra: olaover1 på mandag 10. februar 2014, klokken 12:04
Skal ikke være store fargeforskjellen altså.
De merkene fra signdezine ser jo knall ut da. Vil de passe på Rial sine buede senterkopper?

Ja de tilpasser seg fint. Et tips er å varme de litt / la de ligge innendørs før man setter de på.
Jeg bestilte mine i antrasitt til rial lugano gun metal, 60mm om jeg husker riktig..
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

olaover1

Suverent. Da har du funnet en litt enklere metode enn min :) Den linken skal jeg ta vare på!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA