Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av brynjar, søndag 16. februar 2014, klokken 21:10

« forrige - neste »

mrudlang

toS

Ifølge supercharge.info er de nå igang med arbeidene på Rica Elgstua også. Steike, nå går det unna:)
Ladet på Alvdal ikveld og selve laderene blir bare kulere for hver ny stasjon med lysende rød Tesla logo som ønsker velkommen på Alvdal.

EKrogh

Høstferiependling for meg Son-Rendalen T/R med gammeldags hytte uten strøm. Jeg kjørte innom Elgstua ikveld med dieseldyret, og der var det full aktivitet rundt ladestasjonene ca kl 20:45. Håper på å hente familien på hytta i Rendalen med TMS kommende helg.

cforoe

fonberg

Ai ai, nå begynner det å ligne på noe! Det må være lov til å håpe på driftstart i løpet av neste uke vel?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Jeg skal kjøre Trondheim-Tynset t/r i morgen. Dette blir 350 km, og det skal jo gå greit ut fra mitt vanlige forbruk på slike turer, men hadde vært fint å kunne fylle litt i Tynset for å ha litt mer margin. Noen som vet om det har blitt noen lademuligheter på Tynset?

For ordens skyld så skal vi til fotballanlegget i Idrettsvegen (fotballkamp).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bb

Det enkleste er å kjøre 2x20 km til Alvdal og fylle på der.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Sitat fra: bb på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:59
Det enkleste er å kjøre 2x20 km til Alvdal og fylle på der.

Jo jo, hvis det hadde vært for å kjøre at jeg tok turen så. Men litt teit å sette igjen laget på Tynset og stikke av i en time når man er lagleder
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bb

Du kan sikkert be pent om å få lade på Schuko de timene du står på Tynset da. Husk skikkelig skjøteledning og ikke gjør som han gjøken med skjøteledning som fikk varmgang :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Sitat fra: bb på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 18:19
Du kan sikkert be pent om å få lade på Schuko de timene du står på Tynset da. Husk skikkelig skjøteledning og ikke gjør som han gjøken med skjøteledning som fikk varmgang :)

Jepp, ordner seg nok. Har sendt en forespørsel til teknisk sjef på Tynset, poster eventuelt svar fra vedkommende her.
BTW: Jeg har naturligvis ALLTID skikkelig skjøteledning liggende Teslaen :)
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-3G25-mm-46188/

(Samt Kirkebø-sett og Type 2-kabel.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Sitat fra: fonberg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 09:52

Jepp, ordner seg nok. Har sendt en forespørsel til teknisk sjef på Tynset, poster eventuelt svar fra vedkommende her.
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-3G25-mm-46188/

Svar fra Teknisk sjef i Tynset: "Det er foreløpig ikke etablert egne ladepunkt for  el.biler på Tynset  enda.  Det er imidlertid under planlegging så kanskje det er ordnet til neste gang du kommer.
Dersom du kan bruke vanlige motorvarmerkontakter, er det tilgang til det bak rådhuset."
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

arnljon

Noen som vet når Elverum SC åpner?
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Muffinman

Sitat fra: fonberg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:17
Sitat fra: fonberg på onsdag 15. oktober 2014, klokken 09:52

Svar fra Teknisk sjef i Tynset: "Det er foreløpig ikke etablert egne ladepunkt for  el.biler på Tynset  enda.  Det er imidlertid under planlegging så kanskje det er ordnet til neste gang du kommer.
Dersom du kan bruke vanlige motorvarmerkontakter, er det tilgang til det bak rådhuset."
Sjekk tykkelsen på kabelen til kontaktene. De kan fort være kun 1,5 kvadrat og sikret deretter, og da må strømtrekket ned til maks 10A

Trøndertesla

Sitat fra: arnljon på onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:26
Noen som vet når Elverum SC åpner?
Var innom Elerum SC i går kveld, og i dag, og de er fortsatt ikke koblet på. Var der for en uke siden og ingenting har skjedd siden da. Litt rart egentlig, normalt så går det lynrask fra de monterer SC'erne til de er i drift  :-\
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

bb

Sitat fra: Trøndertesla på fredag 17. oktober 2014, klokken 23:45
Var innom Elerum SC i går kveld, og i dag, og de er fortsatt ikke koblet på. Var der for en uke siden og ingenting har skjedd siden da. Litt rart egentlig, normalt så går det lynrask fra de monterer SC'erne til de er i drift  :-\
Det var litt skuffende :( Det har imidlertid skjedd endringer i min plan fra Oslo til Trondheim og tilbake. På tur oppover må jeg levere noe i Otta. Og på tur nedover må jeg hente noe i Lillehammer. Derfor får jeg ikke anledning til å kjøre innom Elverum for å sjekke. Jeg håper andre som kjører forbi tar en kjapp test. Det er vel bare jeg som er nerd, men jeg driver og sjekker flere ganger om dagen om SCen på Elverum har kommet i gang.
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA