Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av brynjar, søndag 16. februar 2014, klokken 21:10

« forrige - neste »

bb

Sitat fra: WilliamNilssen på søndag 27. april 2014, klokken 15:13
I dag testet jeg den nye gratis! type-2 stolpen på Terningen Arena, fungerte perfekt  :D
Jeg har singel lader og fikk 3x13A og 45km/t, som for tiden er maks på min Model S85
Husk parkeringslapp 24/7/365, 2 timer gratis.
Hva er det man bruke tiden på mens man lader der da? Er det en treningshall der? Eventuelt kan man vel rusle til Elgstua for å få seg mat.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

WilliamNilssen

#46
Ja man kan trene på Family Sports Club, eller med Elverum Håndball  ;)
På Elgstua er det alltid hyggelig å ta en kaffe, eller kanskje middag. Det er også en kafe på Terningen som er åpen på dagtid i uka.
Elles så kan det anbefales å gå en liten rund tur om Glomdalsmuseet via Skogmuseet og oppigjen langs Glomma. Det er en meget fin tur, mye å se på uten at det trenger å koste noe.
Jeg tok en tur til svigermor og fikk kaffe og krone-is ;D
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

RaBalder

Jeg fikk også testet stolpen på Terningen Arena i går.

Rant inn 18kW en god stund. Flimret også 19kW litt, men tror vi kan si 18kW.
Testet bare det uttaket som var merket med "1" (lengst unna chademoladeren).

Laderen fungerer som den skal.

Er litt usikker på om man må trekke parkeringslapp. For meg så det ut som laderne lå utenfor parkeringsområdet langs en vei som gikk rundt hele området.

cforoe

Takk for tilbakemeldinger fra alle!
Det var godt å høre at den fungerte som planlagt.

Jeg har tatt kontakt med Europark og grunneier for å få en avklaring på parkeringsbestemmelsene foran ladestasjonen.
Med vennlig hilsen
Christian Forø / Eidsiva

bb

Jeg har regnet litt på det. Det tar ca. 30-60 minutter kortere tid å kjøre via Østerdalen kontra Gudbrandsdalen når man skal fra Oslo til Trondheim. Basert på mine egne erfaringer bruker jeg ca. 1,5 time totalt på lading på Dombås og Lillehammer. Mens jeg må bli stående i 2,5 timer i Elverum. Og da kommer jeg fram med nesten tomt batteri kontra halvfullt via SC på Dombås.

Min konklusjon er at hvis man skal kjøre Oslo - Trondheim så er Gudbrandsdalen fortsatt raskere. Fordelen med Østerdalen er at den aldri stenger på vinteren på grunn av snøstorm. Forhåpentligvis kommer SC i Østerdalen i løpet av høsten. Og da blir Østerdalen førstevalg for de som skal så langt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Sitat fra: bb på tirsdag 29. april 2014, klokken 09:44
Jeg har regnet litt på det. Det tar ca. 30-60 minutter kortere tid å kjøre via Østerdalen kontra Gudbrandsdalen når man skal fra Oslo til Trondheim. Basert på mine egne erfaringer bruker jeg ca. 1,5 time totalt på lading på Dombås og Lillehammer. Mens jeg må bli stående i 2,5 timer i Elverum. Og da kommer jeg fram med nesten tomt batteri kontra halvfullt via SC på Dombås.

Min konklusjon er at hvis man skal kjøre Oslo - Trondheim så er Gudbrandsdalen fortsatt raskere. Fordelen med Østerdalen er at den aldri stenger på vinteren på grunn av snøstorm. Forhåpentligvis kommer SC i Østerdalen i løpet av høsten. Og da blir Østerdalen førstevalg for de som skal så langt.
1,5 time totalt på lading på Dombås og Lillehammer? Det var da veldig mye? Jeg ladet totalt 35 minutter sammenlagt på Dombås og Lillehammer på vei opp i påsken. Da startet jeg i Oslo med 380tkm (95% SOC). Ankom Lundamo (som er 35km fra Trondheim) med 120tkm igjen på batteriet. Totalforbruk på turen var 99,2kWh.

Man må naturligvis ha en buffer, og det å strekke strikken helt er ikke aktuelt, men hadde jeg startet med 100% SOC i Oslo og siktet meg inn mot 0tkm i Trondheim sentrum burde jeg fint klart meg med under 30 minutter lading totalt.

Men uansett - jeg foretrekker disse korte hyppige pausene fremfor en enkelt lang pause, så det blir nok Gudbrandsdalen frem til SC er på plass i Østerdalen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bb

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:35
1,5 time totalt på lading på Dombås og Lillehammer? Det var da veldig mye? Jeg ladet totalt 35 minutter sammenlagt på Dombås og Lillehammer på vei opp i påsken. Da startet jeg i Oslo med 380tkm (95% SOC). Ankom Lundamo (som er 35km fra Trondheim) med 120tkm igjen på batteriet. Totalforbruk på turen var 99,2kWh.
I påsken var det jo praktisk talt sommerføre sør for Trondheim. Da jeg brukte 1,5 timer var det på vinteren. Og etter video #1 har jeg begynt å lade til 90 % for å ta høyde for vær/omkjøringer/etc. Men i grunnen hadde 70-80 % holdt nå på sommeren.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OleJA

Skal kjøre Trondheim - Elverum på lørdag. Dette blir første gang jeg presser rekkevidden på bilen, og Østerdalen frister ikke så mye uten mulighet til å kunne toppe opp litt på et 22kW punkt underveis.
Er det noen oppdateringer på lademuligheter langs denne ruta? Jeg vet det har vært snakk om hurtiglader på Alvdal Taverna, og muligens på Sorknes Golf, men har dette blitt realisert?
Andre tips?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

#53
Sitat fra: OleJA på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:24
Skal kjøre Trondheim - Elverum på lørdag. Dette blir første gang jeg presser rekkevidden på bilen, og Østerdalen frister ikke så mye uten mulighet til å

Det er jo bare 357km, og maks fartsgrense er 80km/t. Kan ikke skjønne annet enn at det går fint. Jeg skulle fint klart å komme fram med nærmere 100km restrekkevidde på måleren, med 21" dekk. Forutsatt tørr vei da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Fra den andre millimeterkonstabelen :
Man måler restrekkevidde i km og ikke i km/t ! ;-) ;-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:49
Sitat fra: OleJA på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:24
Skal kjøre Trondheim - Elverum på lørdag. Dette blir første gang jeg presser rekkevidden på bilen, og Østerdalen frister ikke så mye uten mulighet til å

Det er jo bare 357km, og maks fartsgrense er 80km/t. Kan ikke skjønne annet enn at det går fint. Jeg skulle fint klart å komme fram med nærmere 100km restrekkevidde på måleren, med 21" dekk. Forutsatt tørr vei da.

Gikk helt fint dette :-) Havnet midt i den Store Styrkeprøven på vei ut fra Trondheim, så lav hastighet, men mye ujevn kjøring frem til Ulsberg. Var nede i 25 km restrekkevidde over Kvikne, men bedret seg nedover Østerdalen hvor det gikk på under 150Wh/km. 65 km typical rekkevidde igjen ved ankomst Elverum.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

brynjar

Sjekk listen over nye ladepunkter som finansieres gjennom Transnova. Generelt veldig bra!!

Men nok en gang havner Hedmark og Østerdalen helt utenfor. Jaja. Det er nå omsider kommet Type 2-uttak på Elverum, og det planlegges visstnok noe på Kiwi på Åmot (men blir det bare Chademo?).
Er det noen som vet noe konkret om/når superladere kommer på den strekningen (bortsett fra det som står på Teslas nettsider?)

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3339-her-kommer-40-nye-hurtigladere
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

arnkl

Sitat fra: brynjar på fredag 22. august 2014, klokken 22:41
Er det noen som vet noe konkret om/når superladere kommer på den strekningen (bortsett fra det som står på Teslas nettsider?)

Sjekk detektivtråden ;)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

janmb

Det er vel langt på vei bekreftet SC ved Elgstua (Elverum)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Bushy

Eneste jeg tenker på. Er parkeringen rundt elgstua pleier å være stappfull når jeg kjører til hytta i helgene. Å stopper der for en matbit. Blir det bare 4 dedikerte plasser her. Kan det bli mas om plassen. Men får vel ikke ta noe på forskudd. Helt perfekt for min del å få en der
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA