Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av brynjar, søndag 16. februar 2014, klokken 21:10

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. mars 2014, klokken 13:26
Så hovedfartsåren mellom Norges to største byer er ikke noe vi burde mase på at dekkes? Jeg snakker ikke om en rute mellom steinrøysa og sveltihjel....
Hmmfr, Norges to største byer er Oslo og Bergen..  ;)

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: OddB på tirsdag 04. mars 2014, klokken 13:31
I verdenesammenheng er nok Rv3 en rute mellom steinrøysa og sveltihjel. Tror det nok er mange andre land i verden som gjerne skulle ha hatt EN superlader...
I stedet for å gå i taket på denne måten kan dere lese andre tråder her i forumet..
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7959.660.html
Norge er Teslas nest største marked. Ruten er mellom det nest største markedets to største byer.

EDIT: Bergen, ja stemmer det  ;D Ups, beklager  ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Poenget er at det ER mulig å kjøre mellom Norges største og tredje største by i dag. Dog med en omvei på ca 4 mil.. Røros er ikke på topp 5 lista.
Som du ser på kartet fra Geneve får du superladere gjennom Østerdalen i år, er ikke det bra nok ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Beklager. Så på feil kart. Ser at Østerdalen kommer innen sommeren. Da er jeg fornøyd :)
Tydelig at Tesla ikke ser på ruten som en vei med liten verdi.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. mars 2014, klokken 13:26
Så hovedfartsåren mellom Norges to største byer er ikke noe vi burde mase på at dekkes?

Mase på: Ja.
Klage på: Nei.
:)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Orcuz

Dette kartet ha ikke jeg sett tror jeg..? Link?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Orcuz

Nice da! Takk :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


brynjar

OPPDATERING om lademuligheter i Østerdalen:

Jeg har nettopp fått en lovende oppdatering fra Østerdalen Hotell (http://osterdalenhotell.no/) 4 km nord for Rena. På Sorknes Golfklubb (som ligger rett ved) er det et 400V rødt industriuttak. Alt tyder på at det er 32A, men det må jeg få sjekket. Om to-tre uker reiser jeg oppover, og da tar jeg også med min portable Type 2 ladestasjon. Dersom det er 32A, kommer jeg til å låne ut ladeboksen til hotellet/golfklubben inntil de får på plass en mer permanent løsning. Hvis alt går etter planen, vil hotellet kunne tilby 22KW lading fra Type 2 uttak midt i Østerdalen. Et lyspunkt "i et sort hull på ladekartet"  :) 

Og så har vi en backup dersom Teslas superladere skulle la vente på seg  ...
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

rene

Fantastisk å kunne gå 18 hull og samtidig fullade bilen. Evt bare stå en time på driving rangen om du bare trenger en top-up.

LED

Er det Alvdal som er mest sannsynlig plassering for Teslas superlader?

Sisyfos

#26
Sitat fra: LED på mandag 10. mars 2014, klokken 10:01
Er det Alvdal som er mest sannsynlig plassering for Teslas superlader?

Ren spekulasjon, selvfølgelig, men det publiserte - og noe unøyaktige - kartet viser en strekning som minner mistenkelig om RV 29 mellom Hjerkinn og Alvdal og RV3 mellom Alvdal og Elverum. Dermed skulle jeg tro at Alvdal er det mest naturlige stedet. Men kommer det superladere i Østerdalen, tror jeg også det kommer en i Elverum. Ellers må man strengt tatt kjøre en omveg til Lillehammer for å komme seg til Oslo.
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

brynjar

SitatSitat fra: LED på I dag kl. 10:01
Er det Alvdal som er mest sannsynlig plassering for Teslas superlader?

Ren spekulasjon, selvfølgelig, men det publiserte - og noe unøyaktige - kartet viser en strekning som minner mistenkelig om RV 29 mellom Hjerkinn og Alvdal og RV3 mellom Alvdal og Elverum. Dermed skulle jeg tro at Alvdal er det mest naturlige stedet. Men kommer det superladere i Østerdalen, tror jeg også det kommer en i Elverum. Ellers må man strengt tatt kjøre en omveg til Lillehammer for å komme seg til Oslo.

Jeg har kikket på kartet fra Geneve, og kan ikke skjønne annet enn at den gule streken følger RV3 fra Kolomoen-krysset sør for Hamar opp til Berkåk, altså ikke RV29 fra Hjerkinn til Alvdal. Eller tar jeg helt feil?

Vedrørende plassering ville jeg tro at Alvdal blir for langt nord siden det er 30 mil fra Oslo. Sånn sett skulle Rena og Tynset passe bedre. Men blir det bare én superlader i Østerdalen, er vel kanskje Alvdal det hotteste alternativet.
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

eriksj

Har hytta i Rendalen, og blir syntes det er veldig bra at det er planlagt Supercharger i området. Håper denne kommer i f.eks. Elverum (141 km fra Oslo) - vil også dekke de som skal mot Trysil, eller i Rena (171 km fra Oslo) eller Koppang (232 km fra Oslo). Alle disse stedene er langs RV3.

Det som er nødvendig for meg og sikkert andre som skal på hytta, er at de må kunne kjøre fra ladestasjonen til hytta og tilbake til ladestasjon igjen på 1 lading. For min del er det ikke tilgjengelig lading på hytta sommerstid eller på parkeringen vinterstid. Så det mest optimale er jo at ladestasjonen er så nærme hytta som mulig, men fortsatt ikke så langt fra Oslo at man kan få angst når det virkelig er kaldt og vanskelige forhold.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

cforoe

Eidsiva er i ferd med å sette opp en ladestolpe med 2 x 22kW Type 2 på Elverum. Dette blir ved siden av Chademo hurtigladeren som er på Terningen Arena. Forventes ferdig i slutten av mai.

Med vennlig hilsen

Christian Forø / Eidsiva

Ladestolpen vil bli plassert foran den svarte Nissan Leaf på bildet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA