Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av brynjar, søndag 16. februar 2014, klokken 21:10

« forrige - neste »

Car-El

Kor dokker klage... ;)

Æ e gla om æ finn et AA-batteri langs veien! He-He!
Glede mæ som en tulling te å kunne kjøre mere enn 150km hjemmefra. Skulle tro at vi ikke har strøm i Troms og Finnmark.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

OleJA

Sitat fra: cforoe på onsdag 09. april 2014, klokken 11:06
Eidsiva er i ferd med å sette opp en ladestolpe med 2 x 22kW Type 2 på Elverum. Dette blir ved siden av Chademo hurtigladeren som er på Terningen Arena. Forventes ferdig i slutten av mai.

Med vennlig hilsen

Christian Forø / Eidsiva

Ladestolpen vil bli plassert foran den svarte Nissan Leaf på bildet.
Flott, kan du si noe om evt. betalingsløsning eller tilgangskontroll på denne stolpen?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Haa

Elverum - driftes av Grønn Kontakt. RFID-kort og forhåndsbetaling tipper jeg...
TMS 85, Mars 2014, Grønn

cforoe

I første omgang blir det en standard Garo ladestolpe uten kommunikasjon og uten betaling som på bildet. Blir muligens senere oppgradert til utstyr som Grønn Kontakt benytter.

Med vennlig hilsen
Christian Forø / Eidsiva

jkirkebo

Sitat fra: Haa på onsdag 09. april 2014, klokken 12:43
Elverum - driftes av Grønn Kontakt. RFID-kort og forhåndsbetaling tipper jeg...

Grønn Kontakt har ikke forhåndsbetaling av"flexilading" som de kaller 22kW ladingen for. Du bestiller et RFID-kort som koster en femtilapp og så blir du etterfakturert for bruk. 30,- pr. time for TMS med enkeltlader og 40,- pr. time for TMS med dobbeltlader. Det blir noe under 2,- pr. kWh for de med dobbeltlader, noe jeg anser som en helt fair pris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ingare

Ser i dagens utgave av Østlendingen, side 17, at det planlegges ladestasjon på Taverna på Alvdal. Men slik jeg tolker dette så ser det desverre ut til at denne ikke kommer til å støtte Tesla.  Synes dette er litt merkelig... 

Utdrag: "– Vi snakker om en ladestasjon som kan lade de aller fleste elbiler, med unntak av Tesla som har sine egne ladestasjoner, sier han. I slutten av mars åpnet Taverna gatekjøkkenet Jafs."
S85D - Levert
S85 - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: ingare på onsdag 16. april 2014, klokken 10:09
Ser i dagens utgave av Østlendingen, side 17, at det planlegges ladestasjon på Taverna på Alvdal. Men slik jeg tolker dette så ser det desverre ut til at denne ikke kommer til å støtte Tesla.  Synes dette er litt merkelig... 

Utdrag: "– Vi snakker om en ladestasjon som kan lade de aller fleste elbiler, med unntak av Tesla som har sine egne ladestasjoner, sier han. I slutten av mars åpnet Taverna gatekjøkkenet Jafs."

Tja, det kan like så godt være dårlig kunnskap, og at de snakker om hurtiglading. At det ikke blir AC-lading på 22kW er vel lite trolig nå som triple-standard hurtigladerne ser ut til å bli normen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Steike dumt å bruke masse penger på hurtiglader til Leaf etc midt i ødemarka. Tror det store flertallet av elbiler i dette området må være Teslaer.
Reservert 2 x Model Y

ingare

Ja, får håpe det.  Nå var vel en av eierene av Taverna på Alvdal også sterkt inne ved etablering av Supercharger på Dombås.  Så jeg vil jo egentlig tro at det blir muligheter for lading av Tesla.
S85D - Levert
S85 - Solgt

janmb

Så snart vi får på plass chademo og combo adaptere skal det jo egentlig godt gjøres å bygge ut stasjoner en TMS ikke kan benytte.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

brynjar

Kan hende prioriteringen er slik fordi det er planer om en eller to Supercharger-stasjoner på strekningen? (Jamfør kartet fra bilutstillingen i Geneve).
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

OleJA

Sitat fra: brynjar på onsdag 16. april 2014, klokken 19:13
Kan hende prioriteringen er slik fordi det er planer om en eller to Supercharger-stasjoner på strekningen? (Jamfør kartet fra bilutstillingen i Geneve).
Ja, forhåpentligvis er det det, men så sant en evt Supercharger ikke kommer på selve Taverna, så hadde tilgang til type2 ladere der gjort at jeg kanskje hadde stopppet på Taverna. Uten type2 ladere så stopper jeg garantert ikke.
Reservert 2 x Model Y

cforoe

Da skal det være klart for 2 x 22 kW Type 2 AC lading på Elverum!

Eidsiva har nå utvidet ladetilbudet på Elverum til også å inkludere en ladestolpe med 2 x 22 kW Type 2 AC lading.

Ladestolpen som nå er satt opp en «dum» stolpe uten kommunikasjon og betalingsløsning. Den er derfor gratis å benytte inntil videre. 

Oppdatert informasjon vil snart være å finne i Nobil og hurtigladekartet.

Vi ønsker gjerne tilbakemeldinger fra brukerne på brukervennlighet og funksjonalitet på denne ladestolpen.

Med vennlig hilsen
Christian Forø / Eidsiva
christian.foro[æt]eidsivaenergi.no / 95729066

bb

Sitat fra: cforoe på fredag 25. april 2014, klokken 14:41
Da skal det være klart for 2 x 22 kW Type 2 AC lading på Elverum!
Denne prøver jeg gjerne neste gang jeg skal fra Oslo til Trondheim! :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

WilliamNilssen

I dag testet jeg den nye gratis! type-2 stolpen på Terningen Arena, fungerte perfekt  :D
Jeg har singel lader og fikk 3x13A og 45km/t, som for tiden er maks på min Model S85
Husk parkeringslapp 24/7/365, 2 timer gratis.
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA