Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Feil med BMW ConnectDrive /iRemote App

Startet av Gusse, søndag 16. februar 2014, klokken 19:41

« forrige - neste »

Tesla-man

Hvordan blir dette etter rep. da?  Alt i orden og ingen nye riper?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Tja, har kjørt noen 1000km etter at førervinduet mitt ble byttet. Ingen nye striper der. Det andre skal også skiftes, men feilplukk gjorde at man fikk to venstrevinduer. Ripene var så og si helt identiske mtp plassering på vinduet, samt avstand mellom hver stripe. Tydelig at dette ikke skyldes skitt. Merket ripene på førervinduet på vei hjem fra overlevering.

Har for øvrig aldri hørt noen ulyd når vinduene har gått opp og ned, hverken før eller etter skifte.

Muffinman

Sitat fra: D.O på søndag 09. februar 2014, klokken 15:41
Bilder?
Ikke veldig enkelt å få til å vises på bilde, ihvertfall ikke nå på vinteren.

Maartensommer

Sitat fra: D.O på søndag 09. februar 2014, klokken 15:41
Bilder?

Vanskelig å få dette frem på bilder.  Nesten ikke synlig for øyet, men ganske merkbart når man drar fingrene over.  Sitter med en følelse av at dette er en produksjonsfeil (produksjon av vinduet) og ikke noe som kommer grunnet bruk.

Gusse

Da er vi igang igjen med striper på sidevindu >:(
Synes det er rart at dette skjer, kan ikke komme på at jeg har sett det på mine tidligere biler. Fikk utbedret dette nylig, og nå er det der igjen....foreløpig på sjåfør siden.

Muffinman

#20
Har skiftet på førersiden og nylig på passasjersiden. Striper på nytt på førersiden. Bak er det mye striper på ene siden og det knaser skikkelig når vinduet kjøres ned. Ikke at det er mye brukt, mest langkjøring alene i bilen her. Området hvor vinduene går ned ifm døråpning ser ikke ut noen steder, altså den nedersta halvannen cm av rutene når døra er lukket.

Utrolig hva som kommer fram når sola viser seg.

janosat

Har selv striper på alle mine vinduer. Dette er meldt Tesla og jeg venter på avklaring om det går på garanti.
Mener selv dette er en designfeil, listen nederst på ruten har ingen gummilippe som hindrer sandkorn å bli trukket ned bak denne listen. Sandkornene blir så liggende i lista og striper ruten. Stripene blir spesielt ille helt nederst på ruten fordi ruten går ned 1-2cm hver gang døren åpnes
Det er heller ingen mulighet for å fjerne sandkornene uten å demontere  kromlisten nederst på ruten.


JWinterburn

Sliter med det samne selv, tesla sier de har ved et par tilfeller byttet vinduer, skal inn neste mnd for å få fikset det.. Kjørt 5000 km nå..
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

bb

Shieeeeeeeet. Jeg trodde dette bare gjalt min bil. Jeg har tydelige vertikale striper på førersiden. Når jeg tok ned vinduene hørte jeg skrapelyd. Dette skal jeg få reklamert. Jeg har ikke hatt sånne problemer på de andre bilene jeg har hatt før.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Oreo

ojojoj, oppdaget dette på min bil i forigårs (før jeg hadde lest om det her). Trodde det først var striper i støvet som ligger på vinduet. Har ikke gransket det i detalje ennå da jeg tenkte jeg skulle vaske bilen først. Bra det er tatt opp her så en vet at dette er noe Tesla er klar over også.
Takk for å ha tatt opp temaet Gusse.  :)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fonberg

Jeg har striper på begge frontvinduene, og merket det allerede første dage jeg hadde bilen, da jeg åpnet og luykket førervinduet etter ca. 50 mil kjøring. Hos meg er det to vertikale riper på hvert vindu, ripene ligger med ca. en cm avstand og starter ca. i forkant av dørhåndtaket.

Ut fra alle rapporteringene her virker det vel rimelig sannsynlig at ripene skyldes en konstruksjonsfeil.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Ingen leppe som fjerner skitt før den havner i klemma her ser det ut til. Ihvertfall ikke slik som på andre biler jeg har hatt. Vinduene blir ripete kun etter kort tids bruk, spesielt de nederste 1-2cm. Tesla har vel byttet en del vinduer, men jeg ser ikke helt poenget med dette før man gjør om konstruksjonen litt. Bildene er fra bakvinduene.

Muffinman

Her er løsningen på en "97 Corolla med et par hundre K på telleren. Noen riper i vinduene, men det ser mye verre ut på Tesla``en.

Kimpala

Noen dørhåndtak kan gå for langt inn og lage riper :/
X
3

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA