Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: La oss betale årsavgift for elbil

Startet av vonar, søndag 16. februar 2014, klokken 00:34

« forrige - neste »

vonar

I disse Spetalen-tider, synes jeg det er interessant å se hvordan tørr statistikk/fakta i seg selv gir gode argumenter i mot det Spetalen (og mange andre) hevder når det gjelder debatten rundt elbil/Tesla. Flere avstemninger her inne til dels motbeviser påstandene hans om Tesla-eierne, f.eks prisklasse vi ville kjøpt fossilbil i om elbil hadde avgift, om vi bruker Tesla som bil 1/eneste bil osv.

Derfor synes jeg det er interessant å se hvor mange av Tesla eierne/venterne som faktisk bor i "Oslo vest". Vår gode venn Spetalen mener jo helt sikkert at den gjennomsnittlige Teslaeieren er rik, bor i Asker eller Bærum, og har Tesla Model S som 2. eller 3. bil.

Hittil har pollene her inne "bevist" at han tar feil når det gjelder rikdommen vår, og når det gjelder hvor mange biler vi har.

Bor du vest for Oslo?
Oslo

Lille Lance

Bærum Øst her i gården ... så da føler jeg meg ikke truffet at alt "Oslo Vest" pratet  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Grønn Bil

Hei,

Det var per 31.januar registrert 2.117 Model S i Norge. Av disse er 543 registrert i Oslo, og 441 i Akershus.

Full oversikt finner du ved å gå inn på http://www.gronnbil.no/statistikk, klikke på "Flere valg" oppe til høyre, og filtrere på "Bilmerke" --> "Tesla" --> "Model S"

Elkjell

Svarte nei selv om Bergen ligger vest for Oslo.... 
:)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

don

Foreslår at svar Ja -vest for Asker om man pendler eller ofte (ukentlig) kjører E18 i rushtid! (sikkert en del kandidater - meg inkludert fra - Buskerud/Vestfold/Telemark)
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

vonar

Sitat fra: don på fredag 07. februar 2014, klokken 16:02
Foreslår at svar Ja -vest for Asker om man pendler eller ofte (ukentlig) kjører E18 i rushtid! (sikkert en del kandidater - meg inkludert fra - Buskerud/Vestfold/Telemark)

La til: Ja, vest for Oslo, men bruker sjelden eller aldri kollektivfeltet på E18 inn mot Oslo
Oslo

fredag

Sitat fra: vonar på fredag 07. februar 2014, klokken 15:47
I disse Spetalen-tider, synes jeg det er interessant å se hvordan tørr statistikk/fakta i seg selv gir gode argumenter i mot det Spetalen (og mange andre hevder) når det gjelder debatten rundt elbil/Tesla. Flere avstemninger her inne til dels motbeviser påstandene hans om Tesla-eierne, f.eks prisklasse vi ville kjøpt fossilbil i om elbil hadde avgift, om vi bruker Tesla som bil 1/eneste bil osv.

Derfor synes jeg det er interessant å se hvor mange av Tesla eierne/venterne som faktisk bor i "Oslo vest". Vår gode venn Spetalen mener jo helt sikkert at den gjennomsnittlige Teslaeieren er rik, bor i Asker eller Bærum, og har Tesla Model S som 2. eller 3. bil.

Hittil har pollene her inne "bevist" at han tar feil når det gjelder rikdommen vår, og når det gjelder hvor mange biler vi har.

Bor du vest for Oslo?

Sist jeg sjekket var det helt lovlig å bo i Bærum. Det er en norsk kommune med hele 120 000 innbyggere (omtrent som i hele Aust-Agder fylke eller hele Nord-Trøndelag fylke), som har de samme rettigheter og plikter som alle andre nordmenn.

Spetalen er en kverulant som bevisst bruker fordommer om folk fra Oslo vest og Bærum til å bedrive usaklig kverulering.

Det han driver med (og andre før ham også) fører imidlertid til at ungdommer fra min kommune Bærum ikke føler seg komfortable med å si hvilken kommune de kommer fra når de møter ungdommer fra andre deler av landet, feks speidersamlinger, miltærtjeneste, fotballkamper, osv. Istedet for å si at de er fra Bærum sier de at de er fra "et lite sted utenfor Oslo som heter Strand/Høvik/Lommedalen/Bekkestua osv". Resten av landet må jobbe med fordommene sine, som de bringer videre til sine barn.

Noen ganger er det enklere å bare si at jeg kommer fra Oslo... Nærme nok, jeg er jo oppvokst i Groruddalen...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

vonar

Sitat fra: fredag på fredag 07. februar 2014, klokken 16:36
Sitat fra: vonar på fredag 07. februar 2014, klokken 15:47
I disse Spetalen-tider, synes jeg det er interessant å se hvordan tørr statistikk/fakta i seg selv gir gode argumenter i mot det Spetalen (og mange andre hevder) når det gjelder debatten rundt elbil/Tesla. Flere avstemninger her inne til dels motbeviser påstandene hans om Tesla-eierne, f.eks prisklasse vi ville kjøpt fossilbil i om elbil hadde avgift, om vi bruker Tesla som bil 1/eneste bil osv.

Bor du vest for Oslo?

Sist jeg sjekket var det helt lovlig å bo i Bærum. Det er en norsk kommune med hele 120 000 innbyggere (omtrent som i hele Aust-Agder fylke eller hele Nord-Trøndelag fylke), som har de samme rettigheter og plikter som alle andre nordmenn.

Spetalen er en kverulant som bevisst bruker fordommer om folk fra Oslo vest og Bærum til å bedrive usaklig kverulering.

Det han driver med (og andre før ham også) fører imidlertid til at ungdommer fra min kommune Bærum ikke føler seg komfortable med å si hvilken kommune de kommer fra når de møter ungdommer fra andre deler av landet, feks speidersamlinger, miltærtjeneste, fotballkamper, osv. Istedet for å si at de er fra Bærum sier de at de er fra "et lite sted utenfor Oslo som heter Strand/Høvik/Lommedalen/Bekkestua osv". Resten av landet må jobbe med fordommene sine, som de bringer videre til sine barn.

Noen ganger er det enklere å bare si at jeg kommer fra Oslo... Nærme nok, jeg er jo oppvokst i Groruddalen...

...og slik er det med mange andre steder, religioner, hudfarger osv. Jeg har ingenting imot Bærumsfolk eller Bærum kommune. Jeg kjenner mange hyggelige mennesker i Bærum og synes det er fint der.

Jeg synes du sporer av. Hensikten med denne pollen er å motbevise en del folks antakelser om hvem Teslaeieren er. Mange fyrer løs meningene sine om det meste uten å sjekke opp fakta og hvordan ting faktisk er, enten det er jobbkollegaer i lunsjen eller Spetalen på Debatten.

Så hvis du bor i Bærum, kryss av for det. Da gjør du meg og mange andre en tjeneste :)
Oslo

sn0le

Sitat fra: Grønn Bil på fredag 07. februar 2014, klokken 15:51
Hei,

Det var per 31.januar registrert 2.117 Model S i Norge. Av disse er 543 registrert i Oslo, og 441 i Akershus.

Full oversikt finner du ved å gå inn på http://www.gronnbil.no/statistikk, klikke på "Flere valg" oppe til høyre, og filtrere på "Bilmerke" --> "Tesla" --> "Model S"
Og av de 441 i Akershus var det bare 231 i Asker og Bærum. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA