Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Energistasjoner?

Startet av HotLeaf, lørdag 15. februar 2014, klokken 21:42

« forrige - neste »

HotLeaf

Bilde sier vel det meste... lot lader gå til den stoppet på 92%, og ventet 5 min for å se om eier dukket opp... måtte bare koble fra og til dels parkere inne vedkommende for at kabel skulle rekke til min bil...  egoismen leeenge leve!

emil

Sitat fra: HotLeaf på fredag 07. februar 2014, klokken 14:16
Bilde sier vel det meste... lot lader gå til den stoppet på 92%, og ventet 5 min for å se om eier dukket opp... måtte bare koble fra og til dels parkere inne vedkommende for at kabel skulle rekke til min bil...  egoismen leeenge leve!

Lignet veldig på hurtigladeren i Kristiansand.

Har ladet der en del ganger og aldri møtt noen i kø hverken før eller etter. Møtte du på eier mens du ladet?

Thomas Parsli

Og du rakk å lade ferdig uten at eieren dukket opp?  :o

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

HotLeaf

Lader enda... haddeen megethyggelig kar fra agder energiinnom som fikset betalingsløsningen igjen...så den laderen i krsand erikke lenger gratis... vedkommende bileier er visst kjent for å parkere foran denne laderen HELE dagen mens han er på jobb lenger borti veien her... ikke første gangen de hadde fått klage...

HotLeaf

Der dukka eier opp etter to timer... og hadde null forståelse for problematikken...  :-\

Allman

Hehe, sikkert en forståelsesfull og hyggelig kar. :-)

Det stod en Tesla på en av elbil-plassene til IKEA i går, ikke tilkoblet... stod lenge...

Allman

svingen

dem kunne jo koste på seg et skilt med maks 30 min parkering ved ladning.
så kunne man jo lovlig fått tauet han bort,da ville han sikkert tatt poenget etter par ganger med bortauet bil.
IDIOT tenker nå jeg
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cra

Sitat fra: svingen på fredag 07. februar 2014, klokken 15:49
dem kunne jo koste på seg et skilt med maks 30 min parkering ved ladning.
så kunne man jo lovlig fått tauet han bort,da ville han sikkert tatt poenget etter par ganger med bortauet bil.
IDIOT tenker nå jeg

Enig. Ikke bare idiot, men ra***øl. Det er mange måter å få vedkommende til å gå lei av å parkere der på. De fleste skal jeg ikke si noe om her, men jeg håper noen parkerer han skikkelig inne en gang han står der, så han kommer for seint til noe viktig.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Powerflux

Sitat fra: cra på fredag 07. februar 2014, klokken 15:54

Enig. Ikke bare idiot, men ra***øl. Det er mange måter å få vedkommende til å gå lei av å parkere der på. De fleste skal jeg ikke si noe om her, men jeg håper noen parkerer han skikkelig inne en gang han står der, så han kommer for seint til noe viktig.  >:(
Helt enig! Sånne burde få en lærepenge som virkelig svir >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

MortenT

Burde ikke elbilforeningen, Transnova og andre involvere seg å få kommunene til å vedta parkeringsreguleringer som medfører at idiotparkererne kan få bilene sine tauet bort?
Men inntil videre må vel inneparkering være et effektivt virkemiddel.

Kjell Leaf

Sitat fra: Morten Thomassen på fredag 07. februar 2014, klokken 17:49
Burde ikke elbilforeningen, Transnova og andre involvere seg å få kommunene til å vedta parkeringsreguleringer som medfører at idiotparkererne kan få bilene sine tauet bort?
Men inntil videre må vel inneparkering være et effektivt virkemiddel.
Problemet er at da blir du selv tauet bort........
Dersom han gjør dette hver dag, tapp luften ut av hjulene....
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

MortenT

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 07. februar 2014, klokken 18:40
Sitat fra: Morten Thomassen på fredag 07. februar 2014, klokken 17:49
Burde ikke elbilforeningen, Transnova og andre involvere seg å få kommunene til å vedta parkeringsreguleringer som medfører at idiotparkererne kan få bilene sine tauet bort?
Men inntil videre må vel inneparkering være et effektivt virkemiddel.
Problemet er at da blir du selv tauet bort........
Dersom han gjør dette hver dag, tapp luften ut av hjulene....

Hvorfor i all verden skulle jeg selv bli tauet bort? Jeg vil lade og deretter forlate ladestasjonen. Den aktuelle idiotparkereren stod jo i lang tid etter lading var fullført. Så jeg forstår ikke påstanden din...

Slippe luften av dekkene anbefaler jeg IKKE - det blir selvtekt og regningen for skader på dekker, felt, tauing osv. vil du risikere å sitte igjen med.
En inneparkering er for så vidt det samme, men kan skyldes utenksomhet.....

TB

Så lenge det ikkje står skilt med maks 30 min parkering har ikkje denne eigar gjort noko ulovlig. At det er lov og bruke fornuft gjeld ikkje alle, og det vil nok og vere mange som ikkje veit kva ein hurtiglader er. Dvs, om Leaf eigaren ikkje står her kan ein fossilbil parkere på denne plassen.

Eit enkelt skilt om "for elbil" og "maks 30 minutt" på denne plassen løyser heile saken.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

HotLeaf

Jeg ga vedkommende ettertrykkelig beskjed om at jeg IKKE flyttet bilen før jeg var ferdig ladet da jeg skulle videre med ferja... han tok hintet... og i iveren over å kommeseg avsted men samtidig ikke kjøre inn i min bil så vrenger han bilen inn i snøfonna... håper han lærte litt om takt og tone...

MortenT

En måte å få tak i idiotparkererne er sms til 2282

Tast inn REGNR (mellomrom) og registreringssnummeret på kjøretøyet du ønsker å få informasjon om, og send meldingen til telefonnummer 2282.

MEN koster 3,- pr mottatt melding.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoyopplysninger/SMS+tjeneste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA