Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 16A lader Nissan Leaf

Startet av bruisepristine, fredag 14. februar 2014, klokken 21:26

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 20. februar 2014, klokken 09:02
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 07. februar 2014, klokken 18:12
En eldre CRV har vel ikke ESP og er vel dermed den som trolig har fått sleng i dette tilfellet... ESP er et svært så effektivt sikkerhetsutstyr som daglig vinterstid redder bilister ut av skumle situasjoner..
Ser ut som en 2. generasjon CR-V, altså 2001-2006. Jeg tror i hvert fall de senere årene var ESP vanlig, om ikke standard. Det kommer litt an på hvor gammel bilen er.

Har både Leaf og 1. generasjons CR-V, og bilen på bildet er 1998 modell med automat. Ingen ESP eller andre artigheter utover ABS.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emil på torsdag 20. februar 2014, klokken 10:53
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 20. februar 2014, klokken 09:02
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 07. februar 2014, klokken 18:12
En eldre CRV har vel ikke ESP og er vel dermed den som trolig har fått sleng i dette tilfellet... ESP er et svært så effektivt sikkerhetsutstyr som daglig vinterstid redder bilister ut av skumle situasjoner..
Ser ut som en 2. generasjon CR-V, altså 2001-2006. Jeg tror i hvert fall de senere årene var ESP vanlig, om ikke standard. Det kommer litt an på hvor gammel bilen er.

Har både Leaf og 1. generasjons CR-V, og bilen på bildet er 1998 modell med automat. Ingen ESP eller andre artigheter utover ABS.
Når jeg ser litt nærmere har du nok rett i at det er en 1. generasjon. Hvordan ser du at den er 1998 modell med automat? Jeg syns jeg skimter ett deksel på reservedekket, og min forståelse var at dette kom senere enn 1998.

Uansett, bilen har nok ikke ESP, så dette kan ha vært en medvirkende faktor. Jeg har en 98 modell CR-V selv, og den er på ingen måte ustyrlig på vinteren, så det er nok også en god porsjon brukerfeil.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emil

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 20. februar 2014, klokken 14:00
Når jeg ser litt nærmere har du nok rett i at det er en 1. generasjon. Hvordan ser du at den er 1998 modell med automat? Jeg syns jeg skimter ett deksel på reservedekket, og min forståelse var at dette kom senere enn 1998.

Uansett, bilen har nok ikke ESP, så dette kan ha vært en medvirkende faktor. Jeg har en 98 modell CR-V selv, og den er på ingen måte ustyrlig på vinteren, så det er nok også en god porsjon brukerfeil.

At det var 1.gen så jeg med en gang på bildet, resten tok jeg fra regnr (synlig på et bilde fra en annen avis). Bilen var eid av samme person fra 1999 til ulykken så han har nok vært godt fornøyd med bilen og sikkert kjøpt inn hardcover til reservehjulet da det ble mulig. Han burde da også kjenne godt til bilens oppførsel på vinterføre.

Har selv kjørt min CR-V over 200.000km og bilen har gått 360.000 totalt, og selv om den ikke akkurat har verdens beste 4wd system har den vært veldig snill og grei på all slags føre. Etter innkjøp av Leaf i august har den derimot kun kjørt ~100 meter tilsammen når jeg har flyttet den mellom parkeringsplasser.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA