Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 16A lader Nissan Leaf

Startet av bruisepristine, fredag 14. februar 2014, klokken 21:26

« forrige - neste »

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

kjbu

Sitat fra: bruisepristine på torsdag 06. februar 2014, klokken 21:35
Leafen er forøvrig imponerende hel etter frontkollisjonen.

Fronten på den andre ser da veldig hel ut. Frontkollisjon med hel front....sannsynligvis har Leaf'en truffet den andre i siden.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Thomas Parsli

Video her (som viser litt mer detaljer): http://www.oblad.no/nyheter/seks-personer-til-sykehus-etter-frontkollisjon-1.8281126

Jeg synes det er vanskelig å vurdere biler etter kollisjoner, fronten skal jo trykkes sammen for å ta opp energien. Men bortsett fra Tesla er vel Leaf den elbilen det er tryggest å frontkollidere med?
Håper virkelig det går bra med alle, ser jo ut til å ha skjedd i 60km/t eller mer.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Øyvind.h

Og SUV``en havnet som vanlig på taket :(
Glad Model X har så lavt tyngdepunkt som den har.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjbu

Hvor mye tror dere vi må gi for å kjøpe Leaf-vraket av forsikringsselskapet?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

TorC

Sitat fra: kjbu på fredag 07. februar 2014, klokken 08:59
Hvor mye tror dere vi må gi for å kjøpe Leaf-vraket av forsikringsselskapet?

Du får nok neppe kjøpt det. Det er blitt veldig strengt siste årene. Det er kun de som er godkjente av forsikringsbransjen selv som får kjøpe vrak.  F.eks gjennom http://forsikringsbiler.no/

Men du vil nok kunne finne deler fra denne bilen hos en eller annen hugger om ikke så mange ukene. :-)
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

fws

Jeg fikk kjøpe ut bilvraket av min egen bil, så det skulle i vertfall gå.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Ladefabrikken

Nå er slutt at media sier at det var en elbil i kollisjonen, det er bra.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Smiling when sailing

Hvorfor skal de nevne at den ene var en elbil, den tok jo ikke fyr...
Blå Leaf, Tromsø

Henning76

Sitat fra: Smiling when sailing på fredag 07. februar 2014, klokken 13:31
Hvorfor skal de nevne at den ene var en elbil, den tok jo ikke fyr...

Hehe. Godt poeng. :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

johncl

Det er vel som andre sier her en ganske bra lang deformerings-sone på en Leaf siden fronten stort sett ikke inneholder mye greier slik som en vanlig bil. Og det er vel et generelt problem å treffe en SUV i fronten siden den er høyere og vil "opp på" panseret til en lavere bil (og kanskje dette også øker sjansen for at SUVen ruller over). Håper det gikk bra med alle.
Perlehvit Leaf 2014

bruisepristine

For meg ser det ut som at SUVen har fått sleng, kommet sidelengs ut i motgående kjørebane med siden inn i fronten på leafen.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

En eldre CRV har vel ikke ESP og er vel dermed den som trolig har fått sleng i dette tilfellet... ESP er et svært så effektivt sikkerhetsutstyr som daglig vinterstid redder bilister ut av skumle situasjoner..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

leaf-newbe

Sitat fra: TorC på fredag 07. februar 2014, klokken 09:32
Sitat fra: kjbu på fredag 07. februar 2014, klokken 08:59
Hvor mye tror dere vi må gi for å kjøpe Leaf-vraket av forsikringsselskapet?

Du får nok neppe kjøpt det. Det er blitt veldig strengt siste årene. Det er kun de som er godkjente av forsikringsbransjen selv som får kjøpe vrak.  F.eks gjennom http://forsikringsbiler.no/

Men du vil nok kunne finne deler fra denne bilen hos en eller annen hugger om ikke så mange ukene. :-)

nå er det vel slik at om din bil blir skadet og det er motparten som har skyll så har du førsterett til vraket. i utgangs punktet kan dette forhandles ved et oppgjør. forsikringen vil altid prøve å komme biligst ut av det.
det er vel ikke helt fritt fram hvem som kan kjøpe biler som er komdemnert men om den ikke er det så kan du sikkert kjøpe den om du kommer med det høyeste budet. om du skal ha en totalskadet bil på veien igjen så stilles det strenge krav til hvem som kan rette den alt må dokumenteres. skal du ha den som delebil er det nok lettere. normalt så blir prisen satt til forventet salgs pris på en tilsvarende bil minus rep kost +/-. vil tippe at den bilen går for 30-50000. om du har reg nr kan du jo finne ut hvem som eier den og hvilket forsikrings selskap han har. det som kan komplisere litt er om det er motpart som har ansvaret da er det også motparts selskap som eier bilen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 07. februar 2014, klokken 18:12
En eldre CRV har vel ikke ESP og er vel dermed den som trolig har fått sleng i dette tilfellet... ESP er et svært så effektivt sikkerhetsutstyr som daglig vinterstid redder bilister ut av skumle situasjoner..
Ser ut som en 2. generasjon CR-V, altså 2001-2006. Jeg tror i hvert fall de senere årene var ESP vanlig, om ikke standard. Det kommer litt an på hvor gammel bilen er.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA