Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: thundersky aha160 kjøbes

Startet av charliefoxtrot, fredag 14. februar 2014, klokken 17:49

« forrige - neste »

HåkonE

Først må Finansdepartementet utarbeide en plan. Begynner de å diskutere avgifter på høyt nivå er det nok ute i media med en gang. Se bare ryktene om 8% fra 2016, som de raskt måtte avkrefte etter at ryktene spredde seg som ild i tørt gress. Diskusjonen hadde plutselig aldri vært et tema en gang, selv om det kom fra flere kilder. Det eneste statsministeren har sagt (!) er at 2015 er fredet. Folk som kjøper bil er avhengig av litt forutsigbarhet. Jeg tror ikke det skjer noe med avgifter i 2015. Skulle de forholde seg til 50k biler, så snakker vi om måneder før endringene måtte tre i kraft. Det lar seg ikke gjøre uten at det blir full forvirring og bråk. Kollektivfelt derimot.

OT: Glemte luftrenser/Ionizer i sist post. Sort alcantara på dashbord og tak er også nytt.

#16
Meget interessant.
Legg merke til kamera til venstre i øverste bilde, og sensor nede i grillen på denne testbilen.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page8

TS

#17
Sitat fra: Øggen på lørdag 20. september 2014, klokken 22:44
Meget interessant.
Legg merke til kamera til venstre i øverste bilde, og sensor nede i grillen på denne testbilen.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning/page8
Håper ikke radarsensor for avstandsholder havner så langt nede..
Litt sludd / snø så er den ute av spill ..
Her bør TM i så fall se hva de mer erfarne har gjort:
2011 Cayenne :

[
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øggen

Godt poeng, men som alle andre lager ingen biler for norske veier og værforhold.

samotholt

Radaren på A8'en funker ihvertfall ikke ved litt snøfall.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Sense

Sitat fra: Haknys på lørdag 20. september 2014, klokken 14:52
Først må Finansdepartementet utarbeide en plan. Begynner de å diskutere avgifter på høyt nivå er det nok ute i media med en gang. Se bare ryktene om 8% fra 2016, som de raskt måtte avkrefte etter at ryktene spredde seg som ild i tørt gress. Diskusjonen hadde plutselig aldri vært et tema en gang, selv om det kom fra flere kilder. Det eneste statsministeren har sagt (!) er at 2015 er fredet. Folk som kjøper bil er avhengig av litt forutsigbarhet. Jeg tror ikke det skjer noe med avgifter i 2015. Skulle de forholde seg til 50k biler, så snakker vi om måneder før endringene måtte tre i kraft. Det lar seg ikke gjøre uten at det blir full forvirring og bråk. Kollektivfelt derimot.

OT: Glemte luftrenser/Ionizer i sist post. Sort alcantara på dashbord og tak er også nytt.

Jeg kunne ikke blitt mer enig i dine analyser. Men jeg tror det først innføres bortfall av elbiler i kollektivfelt og deretter graderende innføring av avgifter.
Snedig mellomløsning for at det ikke skal bli så mye bråk i opinionen.

Likevel tenker jeg TMS vil være et lønnsomt alternativ, sammenlignet med tilsvarende fossil-biler.

P85_Norway

Sitat fra: Amoss på fredag 19. september 2014, klokken 16:11
Nå har det vist kommet en ny endring ser det ut for.

SitatThe stalks have been reversed. The upper stalk is the turn signal and the lower stalk is the speed control. The DS was excited to point out that change. I don't recall anyone mentioning it on the forum.
Noen som har fått bil med de nye spakene?
Tesla M3 Performance

charliefoxtrot

I Motortrends test av P85D nylig informeres det om at Tesla foretar opptil 20 hardware-modifikasjoner på Model S per uke.

Nå er det ikke sikkert at det er et så høyt antall endringer hver bidige uke, ei heller at denne endringstakten har foregått i hele produksjonsperioden.

Likevel: Dersom bilen da har vært i produksjon i over to år, så betyr det at bilene som produseres i dag teoretisk vil kunne ha godt over 2000 endringer implementert ift. den aller første batchen av biler som rullet ut av fabrikken.

Det hadde uansett vært interessant å få se en komplett releasenote på hva endringene har bestått av.

AndreS

se på panserlåsen på P85D bildet i testen, i forhold til et bilde av gammel panserlås. det er noe forskjell der.
I3 i bestilling

Cobos

Kjenner jeg Tesla rett inkluderer det 200 tallet alt av endringer, som at bolt x nå får en kvart omdreining til, og kanskje 5 uker senere enda en kvart omdreining. Der har du 2 endringer :) Så med andre ord veldig mange av disse er ting vi i liten grad opplever som annet enn at bilen blir litt og litt bedre sammenskrudd for hvert år.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

charliefoxtrot

#25
Ja, det er nok flest modifikasjoner av den typen som du beskriver. Små inkrementelle, usexy og nesten usynlige endringer for å heve kvaliteten. For bilen har jo sett nesten helt lik ut hele veien.

Jeg har i en annen tråd uttrykt at dette er imponerende fra Teslas side. Men man like gjerne snu på det å si at det hele er ganske skremmende, all den tid dette forteller hvor lite ferdig/testet den første produksjonsbilen egentlig var.

     

lurium

Alle bilmerker gjør dette. men de forteller ikke om de og kaller det facelift mens tesla gjør det heller inkrementelt.

Toyota er jo kjent for også i det skjulte utbedre feil på verksted uten å fortelle noen. På den måten kan de også skjule feil etc.


charliefoxtrot

Nuvel. Jeg vil likevel å tro at dette er noe mer spesielt/utbredt for Tesla.

De er et bittelite bilmerke, og var av likviditetsgrunner helt avhengige av nå markedet med Model S da de gjorde det.

De hadde, og har fortsatt ikke, på langt nær samme ressurser til å teste ut prototyper i den utstrekning som Toyota og andre kan tillate seg.       

drinden

Når jeg ser bildet på den radaren de har montert kan jeg ikke dy meg for tanken at dette må da kunne være mulig å få ettermontert. Også er det en del kabling. Så er det selvsagt software.

Men er dette virkelig umulig å få til?

Pompel

Sitat fra: drinden på onsdag 05. november 2014, klokken 08:56
Når jeg ser bildet på den radaren de har montert kan jeg ikke dy meg for tanken at dette må da kunne være mulig å få ettermontert. Også er det en del kabling. Så er det selvsagt software.

Men er dette virkelig umulig å få til?

Vær så snill, ikke start denne diskusjonen igjen. Selvfølgelig er det ikke umulig, det ville bare bli hinsides dyrt å gjennomføre. Jeg synes dette er et greit oppsummert overslag på hva det ville koste.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA