Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: thundersky aha160 kjøbes

Startet av charliefoxtrot, fredag 14. februar 2014, klokken 17:49

« forrige - neste »

charliefoxtrot

Lurte på hvilke endringer/forbedringer Tesla har gjort på selve bilen siden den første rullet ut av fabrikken for 18 måneder siden ift. de som ruller ut i dag. 

laumb

DC-DC konverteren er i hvert fall flyttet fra bak høyre forhjul til bak frunk.

Havebigfun

Laderne har blitt modifisert.
De har skiftet en mutter i forstillingen.
Elektrisk klappbare speil
Ny UMC kommer etterhvert

D.O

Dørhandtak er byttet fra stive til fjærende.
Batteri 12v nytt.
Ventilatorspjeld i frontrute.
Kjøleveske pumper.
Interiør, plast i stedet for skinn ved armlene i døren.
Enkelte pakkninger.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Amoss

Nå har det vist kommet en ny endring ser det ut for.

SitatThe stalks have been reversed. The upper stalk is the turn signal and the lower stalk is the speed control. The DS was excited to point out that change. I don't recall anyone mentioning it on the forum.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

P85_Norway

Sitat fra: Amoss på fredag 19. september 2014, klokken 16:11
Nå har det vist kommet en ny endring ser det ut for.

SitatThe stalks have been reversed. The upper stalk is the turn signal and the lower stalk is the speed control. The DS was excited to point out that change. I don't recall anyone mentioning it on the forum.

Dette følger vel av at Mercedes har byttet om på plasseringen.

Tesla M3 Performance

Olatho

Litt fint hvis det betyr at man faktisk kan se hvilken posisjon visker-spaken står i.  Men det blir vel neppe bytta om på biler som allerede er levert.

laumb

Aiai! Dette er jo en av bilens beste comfort-funksjoner! La nå blinklyset være i bunn!

Harlex

Sitat fra: Olatho på fredag 19. september 2014, klokken 21:52
Litt fint hvis det betyr at man faktisk kan se hvilken posisjon visker-spaken står i.  Men det blir vel neppe bytta om på biler som allerede er levert.
Enig... Ganske irriterende at man ikke kan se i hvilken posisjon den står i.... Men for alle del... Blir jo en vanesak å "nullstille" og telle opp der en skal....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

HåkonE

Skjerm (den lille) har fått skarpere skjerm (HD) og tynnere ramme.

Sikkert masse "silent upgrades" Tesla aldri går ut med. Noe annet hadde vært rart. Elon sier at de kontinuerlig forbedrer Model S, og at dagens model er lettere enn den første.

Muffinman

Vurderer å bestille bil nå med levering september 2015. Er det lurt? Tenker da på å gå glipp av diverse standardutstyr vs sikre seg mot prisøkninger etc.  Det bør vel bli en del endringer, små og litt større, på den tidsperioden?

Tanker?

tormodl

Grensa på 50000 registrerte elbilar blir vel passert i god tid før september 2015, så det er vel ein fare for at politikarane kan finna på innføra mva og/eller eingongsavgift også på elbil ... trur ikkje eg hadde tatt sjansen på at det blir fortsatt freding  :-\
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

sisc1337

Sitat fra: Haknys på lørdag 20. september 2014, klokken 11:48
Skjerm (den lille) har fått skarpere skjerm (HD) og tynnere ramme.

Greit at jeg skal inn å bytte ut denne med ny på tirsdag da. Får håpe på at jeg får den nye. Grunnen til bytte skal vist nok være dårlig lodding på min skjerm uten at jeg egentlig har hatt noen problemer med den. De fortalte meg at det var et proaktivt tiltak. + i min bok med tanke på service at de angriper slike problemer proaktivt!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Muffinman

Sitat fra: tormodl på lørdag 20. september 2014, klokken 13:14
Grensa på 50000 registrerte elbilar blir vel passert i god tid før september 2015, så det er vel ein fare for at politikarane kan finna på innføra mva og/eller eingongsavgift også på elbil ... trur ikkje eg hadde tatt sjansen på at det blir fortsatt freding  :-\
Nå var det ikke dette jeg tenkte på (men tror ikke det skjer noe så brått siden det skal gjennom "mølla" for å bli iverksatt), men heller  fysiske endringer i selve bilen. Og om man får del i disse om man allerede har finalized bilen ekstra lang tid i forveien. Noen som tør se i glasskula?

Amoss

Sitat fra: tormodl på lørdag 20. september 2014, klokken 13:14

Nå har regjeringen vært på banen i høst og tilbakevist at det blir endrete avgifter på elbiler i verken 2015 eller 2016. Så om man skal stole på dem så er det ingen fare før 2017.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA