Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: thundersky aha160 kjøbes

Startet av charliefoxtrot, fredag 14. februar 2014, klokken 17:49

« forrige - neste »

F_P

Sitat fra: drinden på onsdag 05. november 2014, klokken 08:56
Når jeg ser bildet på den radaren de har montert kan jeg ikke dy meg for tanken at dette må da kunne være mulig å få ettermontert. Også er det en del kabling. Så er det selvsagt software.

Men er dette virkelig umulig å få til?

Monteringen av selve radaren er naturligvis ikke noe problem. Problemet er elekronikken som skal snakke med radaren, og som deretter skal kommunisere med de andre komponentene i bilen slik at farten tilpasses hindringer foran bilen. Det er da snakk om minimum kommunikasjon med styrenhet for fart/motor, bremsene og bremseelektronikken (ABS, ESP osv.), og ratt og styreenhten. Alle disse 4 må snakke sammen , det er del 1 i "prosjektet". Videre må disse naturligvis være kompatible med hverandre, noe de siste 3 helt sikkert er siden du finner disse i bilen p.t., men jeg vil nok tro at det største problemet sitter i sentralelektronikken i bilen, kall det gjerne hoved-computeren. Sistnevnte tviler jeg på er kompatibel med ACC etc., og at det gjør hele operasjonen mer omfattende og ikke minst mer kostbar om den også på byttes ut.

Nevnt det flere ganger tidligere. En nyere A6 4G (siste chassis) kan få ettermontert ACC, men bare delene koster 50.000,-
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

F_P

Sitat fra: Pompel på onsdag 05. november 2014, klokken 09:14
Sitat fra: drinden på onsdag 05. november 2014, klokken 08:56
Når jeg ser bildet på den radaren de har montert kan jeg ikke dy meg for tanken at dette må da kunne være mulig å få ettermontert. Også er det en del kabling. Så er det selvsagt software.

Men er dette virkelig umulig å få til?

Vær så snill, ikke start denne diskusjonen igjen. Selvfølgelig er det ikke umulig, det ville bare bli hinsides dyrt å gjennomføre. Jeg synes dette er et greit oppsummert overslag på hva det ville koste.

Forskjell på komplett Autopilot og kun ACC, men ja jeg er enig. Er dette noe man må ha så selger man bilen og kjøper ny. Det vil lønne seg :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA