Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Biler bygget etter prisøkningen i oktober

Startet av D.O, fredag 14. februar 2014, klokken 13:51

« forrige - neste »

D.O

Er det noen som har kjenskap til dette? Trenger ett sted å stopp å spise på mellom Namskogan og stjørdal, og lading i mellomtiden hjelper på selv om det bare er 13A, men helst 32A (blått,rødt, 3fase eller 1 fase evt type 2 :) )
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Cowboystrekk

Steinkjer har jo en rekke spisesteder nærme stasjonen og NTE-bygget :) Bare 13 A, men du kan jo evt med en skjøteledning med blåstikk "lure" ut 16A da jeg tipper kursen(e) kanskje er mer enn 16A for å takle flere elbiler samtidig.

Ellers så har jo Zneip gode lademuligheter og disker kanskje opp med pølse og brød på Høgberget :D Spisested der må du nok se langt etter (du ser Burger King med kikkert da!).
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Har vært nevnt at det er 400V 16A på Amfi Steinkjer og Expertbutikken Steinkjer tidligere. Ikke sjekket det selv, men det bør være spisesteder i nærheten der. Usikker på hvor og tilgang.

Leif1

Mulig det finnes et sted oppe på Snåsa. Mener å ha sett noe om det i en annen tråd her.
Konvertitt fra S til X

Gusse

Sitat fra: Leif1 på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:53
Mulig det finnes et sted oppe på Snåsa. Mener å ha sett noe om det i en annen tråd her.
Interessant.
Kan det være Snåsa Kroa?

Leif1

Den på Heia mener du? Nei tror ikke det var den.
Det var muligens nevnt i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10558.30.html
Et spisested som ville fremstå som miljøvennlig der oppe.
Om de har fått til lader, eller bare tenkte på det husker jeg ikke.
Har ikke tid til å lese gjennom hele for å finne det igjen nå.
Konvertitt fra S til X

Gusse

Sitat fra: Leif1 på fredag 07. februar 2014, klokken 14:14
Den på Heia mener du? Nei tror ikke det var den.
Det var muligens nevnt i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10558.30.html
Et spisested som ville fremstå som miljøvennlig der oppe.
Om de har fått til lader, eller bare tenkte på det husker jeg ikke.
Har ikke tid til å lese gjennom hele for å finne det igjen nå.
Nei jeg mener ikke Heia Gjestegård( 1mil sør for Grong), jeg mener Snåsa Kroa. Den ligger også rett ved E6, litt før innkjøring til Snåsa. Ca 4mil nord for Steinkjer.

larsr

Hei.
Expert Steinkjer har rød 400V 16A på baksiden. Brukes for ei kartong-presse. Hør med de om å få lade litt..
Kanskje et nært forestående Type 2 punkt (400V, 32A) kommer på en campingplass i området ? OddB her i forumet vet mer om det..
Snakket nettopp med en sentral person hos Tesla Trondheim. Hans tips for en SC er i Grong. Når vet han ikke. Om det er sikker kilde vet jeg ikke.

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:24
Har vært nevnt at det er 400V 16A på Amfi Steinkjer og Expertbutikken Steinkjer tidligere. Ikke sjekket det selv, men det bør være spisesteder i nærheten der. Usikker på hvor og tilgang.

Amfi steinkjer har dessverre ikke 400V... (har sjekket, dvs dem *har* 400v, dem gidder bare ikke dra noen ledninger, fra feks portåpnere som har røde kontakter) bare noen stusslige shucko plassert tilfeldig rundt inne i park.kjelleren.. ikke egentlig beregnet for elbiler.
Snakket m senterlederen, men han var lite interessert "i slikt".. 

Gladtrd

Sitat fra: Bjørn på fredag 07. februar 2014, klokken 15:00
Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. februar 2014, klokken 16:24

Amfi steinkjer har dessverre ikke 400V... (har sjekket) bare noen stusslige shucko plassert tilfeldig rundt inne i park.kjelleren.. ikke egentlig beregnet for elbiler.
Snakket m senterlederen, men han var lite interessert "i slikt"..

Ved den gamle hovedinngangen på Globus står det en 332 blå kontakt som det kanskje er spenning på? Der hvor smultringboden bruker å stå (ved Rema/McDonalds). Overgang kan vel brukes, men kanskje senterledelsen ikke er så fornøyd med det???  :P
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

fonberg

Sitat fra: larsr på fredag 07. februar 2014, klokken 14:44
Snakket nettopp med en sentral person hos Tesla Trondheim. Hans tips for en SC er i Grong. Når vet han ikke. Om det er sikker kilde vet jeg ikke.

Antar at første SC i Nord-Trøndelag blir på Stjørdal. Det blir langt fra Dombås til Grong.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjørn

Sitat fra: fonberg på fredag 07. februar 2014, klokken 16:11
Sitat fra: larsr på fredag 07. februar 2014, klokken 14:44

Antar at første SC i Nord-Trøndelag blir på Stjørdal. Det blir langt fra Dombås til Grong.

Det er det flere som antar..! :)

skritt

Den nye bensinstasjonen på Gråmyra mellom Skogn og Levanger har vel et spise/pausested og lader?

Gladtrd

Sitat fra: skritt på fredag 07. februar 2014, klokken 16:39
Den nye bensinstasjonen på Gråmyra mellom Skogn og Levanger har vel et spise/pausested og lader?
ChaDeMo.........?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Bjørn

Sitat fra: Gladtrd på fredag 07. februar 2014, klokken 16:40
Sitat fra: skritt på fredag 07. februar 2014, klokken 16:39
ChaDeMo.........?

Kun Chademo der ja..!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA